Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 27 jan 2014 08:12

@ le chat onze vrienden/kennissen uit de kerk hebben over het algemeen familie in de buurt wonen die hun kinderen opvangen. Daarnaast werken zij over het algemeen ook veel minder. Onze weken zitten beduidend voller qua werk en verplichtingen en dat maakt het opvangen voor een ander ook lastiger.

@ sterretje in twee gedeeltes opvangen zal wellicht wat voor de toekomst zijn. Op dit moment nog niet. Ik merk toch dat de jongste 2 nog erg aan ons hangen. Nu ik gestopt ben met de bv merk ik dat vooral O een beetje van slag is. Hij mist mijn nabijheid. Wij waren zaterdag bij mijn ouders en toen was ik een paar uren weg ( mijn moeder had de fruithap gegeven en manlief de fles). Hij kroop echt in mij toen ik weer terug kwam. Dus eerst maar eens beginnen met een avondje weg :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2014 13:08

Als ik overdag oppas nodig heb voor alle 3 de kids (misschien 2 keer voorgekomen ivm ziekenhuisbezoek) dan gaat M naar een vriendin en de meiden gaan naar een andere vriendin.
's Avonds ga ik pas weg (ik heb eens per kwartaal een vergadering van de psz) als de kids liggen en slapen, anders zit ik niet gemakkelijk ;-)
@sterretje: wat een gedoe met RJB! Hopelijk gaat hij snel doorslapen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2014 13:34

hier gaan we eigenlijk ook nooit samen weg. Mijn zus of ouders of broertjes zouden vast wel op willen passen, maar ik voel me zo bezwaard. Door de vele ziekenhuisbezoeken met alle kinderen heb ik al zo regelmatig oppas of een taxi nodig, dat ik niet ook nog voor mijn plezier ze ga vragen.

Manoël is nu ziek :( Hij heeft een oorontsteking.. en hij zegt nu ook last te hebben van zijn keel ... Verdrietig Vanmorgen meteen naar de huisarts gegaan en hij heeft meteen een ab-kuur gekregen. De arts vond dat hij al pijn genoeg heeft elke keer... :(

Er is ook nog goed nieuws!! Het ziekenhuis belde vanmorgen .. er is een plekje vrijgekomen, dus Milan wordt volgende week maandag al geopereerd!!! :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 30 jan 2014 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jan 2014 15:47

Heb jij geen rijbewijs TJ?

welke operatie krijgt milan? Heb je al uitslagen?

Hier zijn ze eigenlijk altijd de sjaak als een van hen naar het ziekenhuis moet. Of ze er nu zin in hebben of niet, ze moeten alle 4 mee.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2014 17:14

Ik heb idd geen rijbewijs, maar al had ik een rijbewijs, dan hadden we nog maar 1 auto :wink: Meestal moeten de anderen ook mee.. maar bij afspraken in Groningen gaan ze niet mee, dan wil ik graag alle aandacht erbij kunnen houden en wil ik niet op kinderen moeten letten. Bovendien heb je niet altijd keus op welke tijd je wil.. en Milan en Matteo moeten gewoon naar school, dus soms heb ik dan opvang nodig na schooltijd.

Milan zijn neus- en keelamandelen gaan eruit.. Ook dan heb ik weer oppas nodig.. Tobias brengt ons om 7 uur naar het ziekenhuis, gaat dan thuiswerken en brengt Matteo naar school.. maar ja, Manoël is er ook nog.. die kan niet mee naar het ziekenhuis en Tobias moet werken.. Dus dan komt mijn zus die dag om op Manoël te passen...

24 februari krijgen we de uitslag van het DNA-onderzoek. Als het antwoord is dat het geen stapelingsziekte is, dan volgen er weer nieuwe onderzoeken. Ook die dag heb ik weer oppas nodig, want het is net precies in de voorjaarsvakantie, dus die dag gaan Milan en Matteo naar mijn zus toe!

Ben zo blij met mijn familie! Ze staan altijd voor ons klaar ! :D :D En zijn de afgelopen tijd zovaak mee geweest naar het ziekenhuis en/of hebben opgepast! Echt super!

Manoël heeft nu 38,8... officieel is de procedure dat we dan het ziekenhuis moeten bellen, maar we kijken het nog even aan, want het drinken gaat best goed!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 jan 2014 11:48

Hoe gaan jullie om met kinderen die niet stil zijn tijdens het bijbellezen. Onze zoon heeft het handje er van om bij het lezen van een bobbi boekje stil te luisteren, maar zodra we uit de bijbel gaan lezen na het eten moet hij altijd praten, gilletje geven. Op de gang zetten of boos kijken helpt niet, want tegenwoordig zegt hij zelf al naar de gang als hij praat tijdens het lezen en je kijkt naar hem.

Hebben jullie tips voor ons?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2014 12:09

hoe oud is jullie zoon? en lezen jullie uit een kinderbijbel? ik merk dat f als we bij onze ouders eten bijv. ook wat moeite heeft met stilzitten/luisteren uit 'gewone bijbel'. kinderbijbel vindt hij reuze interessant. meestal moeten we m echt overtuigen dat we na het douchen nog wel een verhaal lezen uit de kinderbijbel, anders mogen we niet stoppen van F ;-).

wat anders wellicht ook werkt is het moment vab bijbellezen verplaatsen naar een ander moment ban de maaltijd? bijv. aan het begin, zodat ze niet al een poos stil hebben moeten zitten tijdens het eten. dat hebben wij een poosje gedaan toen het stilzitten ook lastig ging.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 jan 2014 12:45

Onze zoon is 2 jaar. Misschien is dat wel een idee om te beginnen met lezen uit de gewone bijbel. Tussen de middag lezen we de kinderbijbel. Die gaat goed achteraf gezien.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2014 12:53

Hier doet nr 3 dat ook ( ook 2 jaar). De oudste 2 hielden altijd gewoon hun mond en luisterden. Wat wij nu doen is tijdens het toetje eten gaan lezen. Dan houdt hij nog het beste zijn mond.

Wat wij weer lastig vinden is de verschillende leeftijden van kinderen met bijbellezen. De oudste is toch echt wel toe aan een kleuterbijbel, maar voor J is de kijk en luisterbijbel ( 1 pagina) meer dan genoeg. Nu lezen wij uit kleuterbijbel, maar dat is echt te hoog gegrepen voor hem.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 jan 2014 13:22

Da's wel een idee ja, om aan het begin van de maaltijd te lezen. R heeft er ook een handje van om lekker door te kletsen, hoewel ze er zelf van overtuigd is dat ze ook goed meedoet. Ze doet namelijk netjes d'r handjes samen en begint dan onverstaanbaar te kletsen, gevolgd door een duidelijk "haaaamien!" :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 jan 2014 15:41

Herkenbaar? :wink:

Afbeelding

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 jan 2014 15:44

schelpje3 schreef:Herkenbaar? :wink:

Afbeelding

Erg leuk!
Maar niet heel herkenbaar, bij ons is het altijd: papa, wilt u helpen (met de lego, een kapot stuk speelgoed, een niet opgeruimde kamer...).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 jan 2014 16:21

Maar de spullen die kwijt zijn?
mannen kunnen niet zoeken :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2014 16:34

schelpje3 schreef:Herkenbaar? :wink:

Afbeelding

Nou nee, niet herkenbaar. Hier is het echt andersom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2014 18:45

Niet helemaal herkenbaar. Het is hier echt degene die voor ze heeft gezorgd die dag, die is het ´slachtoffer´. (of juist de ander, want die ander krijgt amper aandacht meer ;) )
Meestal ben ik dat, dus meestal roepen ze naar mij, maar als ik een dag weg ben, dan hangen ze beiden helemaal aan mijn man (en dat kan ook oma zijn als ze daar een weekendje logeren, al blijft mama toch wel het belangrijkste ;) )

Over praten tijdens het bijbellezen: wij lezen 's morgens uit een dagboekje, dan lees ik altijd al terwijl de kinderen nog eten en ikzelf al klaar ben.'s avonds uit de kinderbijbel, dat doen we meestal tijdens het toetje. Ze eten meestal fruit als toetje, en dat duurt wel even dus tijd genoeg, en stil zijn ze dan ook tijdens het kauwen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”