Dit schiet helemaal niet op....gelijkenissen blijven wel beeldspraak en geen winkelrealiteit....en verder heb ik het niet bedacht en ga er ook niet iets van maken dat je niet met geld kunt kopen. Het gaat nog steeds om de olie = Heilige Geest en die kun je nooit kopen....rara hoe kom je dan aan olie?Inderdaad en met succes? Nee de winkels waren om 6 uur pm dicht. Dat geloof je toch niet, de winkels zijn in Israël dag en nacht open. Nee , het is een tijd dat men niet kopen kan wat Openbaringen zegt.
Wilsophie waar ga je helemaal naar toe...Ik lees de gebeurtenis precies hoe het er staat bij 5:1 staat duidelijk: 1 Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: 2 immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, ALS een dief in de nachtEr staat dat Hij komt als een dief in de nacht, maar niet voor de gelovigen, daar is niets scherps aan en al helemaal niets speculerends. Er is geen sprake van conclusie van mensen of aanname. Je hebt het over 2 zaken.
Even naar 1 Thess. 4 het laatste vers..."Daarna wij, die levend overgebleven zijn zullen tezamen met hen ( zij die opstaan uit de graven n.l. de gelovigen van nà de opstanding) opgenomen worden in de wolken, de Heere tegemoet, dus hier komt de Heer niet op aarde, wij gaan Hem tegemoet in de wolken en Hij komt ons tegemoet en dan staat er dat wij altijd met Hem zullen wezen
Dus we verwachten Hem HELEMAAL, er gaat een verhaal van doden aan vooraf etc etc maar de dag komt.......ALS een dief in de nacht!
En jij typt toch neer
"want zij zijn "kinderen des Lichts" en gij weet dus allen zeer wel dat Hij niet komt als een Dief in de nacht."
De vergelijkingen met de dief hebben betrekking op de achterliggende gedachte dat ALS jij weet wanneer Hij komt....je in verleiding komt en niet trouw blijft.
Dat legt Jezus juist voor de gelijkenis van de 10 maagden uit. Einde van mat.24:45-51 Gelijkenis van de twee dienstknechten Dus de vergelijking "als een dief" is m.i ook meerder keren aangehaald en in die gevallen lijkt mij ook van toepassing.
ALS een dief betekend daarom ook niet dat Hij komt om Gelovigen te stelen of dat Hij ons tegemoet komt maar gewoon dat Hij komt ALS een dief en ja voor de mensen die in duisternis wandelen kan dit wel eens als stelen uitpakken! ALS slaat dus gewoon op ALS, zoals afgeleid als voorbeeld van de Gelijkenis van de twee dienstknechten.
Verder hadden we het over de bruidegom en de bruid zullen we daar gewoon bij blijven? i.p.v dat we afdwalen naar een opname of dag des Heeren?
Je stuk komt zeker aan de beurt, gun me de tijd....