refo schreef:
Ruben?
Simeon?
Levi?
Juda?
Issaschar?
Zebulon?
De juiste zit erbij!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
refo schreef:
Ruben?
Simeon?
Levi?
Juda?
Issaschar?
Zebulon?
mealybug schreef:
Wie had er nog 5 broers in het OT?
refo schreef:Ruben?
Simeon?
Levi?
Juda?
Issaschar?
Zebulon?
jaapo schreef:Het getal 5 in de bijbel verwijst meestal naar de Vijf Boeken van Mozes.
Dat is wat jij ervan maakt, in mijn Bijbel staat: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.hettys schreef:Heel bijzonder. Er is dus een eeuwig vuur (ergens) bereid voor de duivel en daar gaan dus eerst alle ongelovigen naar toe alvorens er ook maar één duivel in verdwijnt. en dat op basis van één tekst in de evangeliën.
In het oude testament staat helemaal geen woord over de hel. knip
jaapo schreef:mb: jij neemt die gelijkenis dus letterlijk. Dat kan, maar ik absoluut niet. Daarom denk ik, dat die 5 broers op de 5 boeken van Mozes slaan.
mealybug schreef:
De juiste zit erbij!
Leuk, een spelletje! Uhm. misschien bedoel je Ruben, Simeon, Levi, Juda, Issaschar of Zebulon? (Alhoewel dat niet klopt, want in feite hadden die ook nog vier (half)broers). Of bedoel je Hattus, Jigeal, Bariah, Nearja en Safat, de zonen van Semanja? Of Azrikam, Bochru, Ismaël, Searja, Obadja en Hanan, de zes zonen van Azel? Of anders misschien de zes zonen van Jeduthun? Of toch de zes zonen van Ketura: Zimran, Joksan, Medan, Midian, Jisbak en Suah? Lastig zeg! David kreeg ook zes zonen tijdens zijn zeven jaar te Hebron trouwens. Heeft dat ook nog wat te maken met de zeventigste jaarweken van Daniël toevallig? Of kunnen we gewoon zeggen dat zes zonen een representatieve gezinssamenstelling was in die tijd?mealybug schreef:Wie had er nog 5 broers in het OT?
Rozijn schreef:C.S. Lewis schrijft ergens, en ik stem met hem in, dat hij God zou dienen, ook al was er geen hemel of hel, omdat God dat waard is.
Jvslooten schreef:Leuk, een spelletje! Uhm. misschien bedoel je Ruben, Simeon, Levi, Juda, Issaschar of Zebulon? (Alhoewel dat niet klopt, want in feite hadden die ook nog vier (half)broers). Of bedoel je Hattus, Jigeal, Bariah, Nearja en Safat, de zonen van Semanja? Of Azrikam, Bochru, Ismaël, Searja, Obadja en Hanan, de zes zonen van Azel? Of anders misschien de zes zonen van Jeduthun? Of toch de zes zonen van Ketura: Zimran, Joksan, Medan, Midian, Jisbak en Suah? Lastig zeg! David kreeg ook zes zonen tijdens zijn zeven jaar te Hebron trouwens. Heeft dat ook nog wat te maken met de zeventigste jaarweken van Daniël toevallig? Of kunnen we gewoon zeggen dat zes zonen een representatieve gezinssamenstelling was in die tijd?
refo schreef:
Ruben?
Simeon?
Levi?
Juda?
Issaschar?
Zebulon?
mealybug schreef:De juiste zit erbij!
Bambi schreef:Volgens mij zoek je dieper dan die gelijkenis laat zien en ontkracht je daarmee vast weer de ware betekenis.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten