Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Als ik eerlijk ben is wat ik nu lees nieuw voor mij, terwijl ik al best veel van hem heb beluisterd. Ook in het RD zijn al verschillende artikelen verschenen. Het is goed om kritisch te blijven, maar veroordeel iemand niet te snel. Luther had ook -even voorzichtig uitgedrukt- zijn minder fijne kantjes, en zelfs Mozes, de meest zachtmoedige man op aarde sloeg tegen de rots. Ik moet trouwens toegeven dat mijn wenkbrauwen verschillende keren fronsten toen ik het artikel las. In de verschillende preken die ik gehoord heb spreekt hij bijvoorbeeld juist ontzettend liefdevol en waarderend over zijn vrouw, terwijl in het artikel een heel ander beeld wordt neergezet.Bambi schreef:Ik hou niet zo van meneer Mark Driscoll.
Lees deze link maar eens over hem:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ezen.dhtml
Wat een vent zeg, die heeft zeker nog nooit van het woord respect gehoordBambi schreef:Ik hou niet zo van meneer Mark Driscoll.
Lees deze link maar eens over hem:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ezen.dhtml
Bambi schreef:Meningen die keihard tegen God's almacht ingaan, van mensen die claimen Christen te zijn?
Dat went nooit, al hoor ik ze nog zo vaak.
Hettys schreef:Dat zijn anekdotes die geen mens overtuigen dat alle mensen die nooit met het christendom in aanraking komen toch door Jezus (in een droom) geroepen worden. Er sterven dagelijks ongelooflijk veel mensen die nooit iets gehoord hebben over Jezus of niet in staat zijn gelovig te zijn.
Bambi schreef:Dus je zegt eigenlijk dat God ongelovigen uitzoekt om te roepen?
Zo kom je dan toch bij de uitverkiezing.
goldberg schreef:Ieder mens kan kiezen wat ie wil , volgen of niet. Maar dat geeft ons niet het recht om daar over te oordelen. Zelfs in Judas staat dat zelfs de engel niet durfde oordelen, en dat deze zei , de Here bestraffe u , tegen de duivel toen de duivel over Mozes zijn lichaam twistte.
Bedoel je deze tekst:mealybug schreef:Maar wat zegt de christen meerderheid sinds Augustinus?
DWINGT om in te gaan.
''Compelle Intrare '' !
elbert schreef:Bedoel je deze tekst:
Luk. 14:23 En de heer zei tegen de slaaf: Ga eropuit naar de landwegen en heggen en dwing hen binnen te komen, opdat mijn huis vol wordt.
elbert schreef:Bedoel je deze tekst:
Luk. 14:23 En de heer zei tegen de slaaf: Ga eropuit naar de landwegen en heggen en dwing hen binnen te komen, opdat mijn huis vol wordt.
Overigens leggen de kanttekenaren het zo uit: " Namelijk met ernstig en gedurig aanhouden. Zie dergelijke Gen. 33:11; Luk. 24:29."
en dus niet met een dwangbuis of iets dergelijks.
.En als mensen uiteindelijk dan toch naar de hel gaan: het zij zo.
Ik weet in ieder geval dat het niet eerlijk is om jezelf te rechtvaardigen, maar in de hel zijn er enkel nog mensen die dat voortdurend doen en juist daarom is het een kwelling om daar te zijn.
God zal iedereen geven wat zij willen, dus voor de hypocrieten en de mensen met boze bedoelingen zal dat een verdraaid resultaat worden
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten