Ik vind 'geen seks voor het huwelijk' een heel mooi streven hoor, daar niet van. Maar ik vind het soms jammer dat men hier zomaar klakkeloos vanuit gaat. Zo kwam ik na even googlen een site tegen die dit zegt:
Vraag: "Wat zegt de Bijbel over sex voor het huwelijk?"
Antwoord: Net als alle andere soorten sexuele immoraliteit, wordt sex voor het huwelijk herhaaldelijk in de Schriftteksten veroordeeld (Handelingen 15:20; Romeinen 1:29; 1 Korintiërs 5:1; 6:13,18; 7:2; 10:8; 2 Korintiërs 12:21; Galaten 5:19; Efeziërs 5:3; Kolossenzen 3:5; 1 Tessalonicenzen 4:3; Judas 1:7)
Zoek maar eens die teksten op via Biblija (gewoon kopieren en plakken). Ik kom weliswaar dingen tegen over hoererij en ontucht, maar niks over 'seks voor het huwelijk' ! Alleen 1 kor 7:2 komt in die richting:
2 Maar om der hoererijen wil zal een iegelijk man zijn eigen vrouw hebben, en een iegelijke vrouw zal haar eigen man hebben.
De Bijbel leert wel degelijk dat het goed is om te wachten met seks. De manier waarop veel relaties vandaag de dag verlopen (verlief - na een week of wat seks - 'dan zien we wel verder' - samenwonen - misschien later nog eens trouwen, eventueel al ná het eerste kind) is zéker geen Bijbelse manier. Maar ik zie zo weinig Bijbelse richtlijnen die zeggen 'geen seks voor het huwelijk'. Ik zie alleen: wacht met seks, 'ontwaak de liefde niet voordat zij dat wil'.
Het is ook zo, dat men tegenwoordig zo ontzettend lang wacht met trouwen. Dan is het niet gek dat jeje niet kunt 'inhouden', natuurlijk. Misschien moeten we maar gewoon eens sneller gaan trouwen, en dan maar een minder uitgebreid feest.