Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2013 18:04

Met de Affligem Blond kun je een flinke schuimkraag krijgen, heb ik gemerkt. En die zakt ook niet zo heel snel in. Het is verder een lekker blond bier, dat prima smaakt. Van de smaak herinner ik mij dat het was: beetje bitter, beetje fruitig.

Dinsdag 31 dec. '13:
Vandaag de Steenbergen Blond gedronken. Is ietsje donkerder van kleur dan de Affligem. Smaakte verder wel goed, ook al heb ik eigenlijk weinig bijzonderheden over de smaak te melden. De schuimkraag is wat bescheidener, zodat deze wel in één keer in het glas kon.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 jan 2014 13:42

EenVasteBurcht schreef:Haha, Ermelo :lol:

Voorlopig even geen bier, familie is niet echt een bierliefhebber-familie. Ik bedoel, als ik bv mijn vader een trappist voorzet, drinkt hij het wel op en vindt hij het wel lekker hoor, maar hij drinkt net zo lief een blikje euroshopper.

Euroshopper is echt bocht hoor. Dan maar de Aldi toch?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2014 13:39

Voor wie het tegenkomt en wel van een stevig biertje houdt: N'Ice Chouffe is het winterbier van Chouffe en ligt momenteel weer in de winkel. Een lekker donker bier van 10 procent, niet te zoet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2014 11:22

Gisteren heb ik eens een Kasteel Blond gedronken, maar die smaakte me prima. Niet echt bitter, beetje fruitig, zoiets. Ik dronk hem bij het eten van een pizza. Dat was een prima combinatie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2014 15:52

Kasteel Blond is het enige fatsoenlijke bier van Kasteel :D

Vandaag kreeg ik iets van een collega: Erasmus Bier van brouwerij De Goudsche Leeuw. Een "belgian style strong ale" :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2014 22:39

Marnix schreef:Kasteel Blond is het enige fatsoenlijke bier van Kasteel :D

Dat klinkt als een aanbeveling om alle andere bieren van Kasteel te laten staan. Toch zal ik ze moeten proberen om te weten of ik het met dit smaakoordeel eens ben.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2014 09:08

Sommige dingen kan je basis van goed advies best laten staan :D De Kasteel Donker van 11 procent vind het minste, de gouden quadrupel gaat dan nog maar is ook al erg zoet. Die donkere quadrupel is heel zoet en stroperig. Geen aanrader. Maar als je dat graag zelf wil ondervinden moet je dat vooral doen ;) Zo lang je nog andere speciale bieren tegenkomt die je nog niet hebt geprobeerd zou ik in ieder geval altijd daarvoor gaan :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2014 14:07

De twee Grimbergens die ik nog niet gedronken had, heb ik gisteren en vandaag gedronken.
Gisteren de Grimbergen Goud 8°. Die is vrij licht van kleur, en heeft een flinke schuimkraag als je hem inschenkt. Daardoor lukte het gisteren niet om hem in één keer leeg te schenken in het glas. Het bier smaakt verder prima. Eigenlijk zoiets als een goed blond bier, maar dan net even anders.
En vandaag de Grimbergen Optimo Bruno, een die ik volgens iemand in deze draad zeker een keer gedronken moet hebben. Van ruiken aan dit bier - iets wat ik normaal gesproken wel doe - is het trouwens niet gekomen. Toen ik het deed had ik al een slok op, maar dat werkt blijkbaar niet. De verrassing is er dan niet meer voor de zintuigen. Hoewel de smaakindicator op de website van Grimbergen hetzelfde aangeeft als bij Goud 8°, smaakt dit bier toch echt wel heel anders. Het is donkerder bier, en dat is sowieso al behoorlijk anders. En met 10% zit er behoorlijk wat alcohol in, en dat heeft ook consequenties voor de smaak. Het is dan bepaald geen waterig biertje! Ik vond het prima bier om te drinken.

De Grimbergen bieren zijn allemaal eigenlijk wel goed. De Tripel beviel me denk ik nog het minste, maar dat heeft te maken het dat bitterheidsprobleem wat ik nogal met tripels ervaar. Een slechte tripel is het zeker niet. Je hoort mij ook niet zeggen dat Grimbergen Tripel niet goed te drinken is. Mijn persoonlijke voorkeur zal gewoon wat minder naar tripels uitgaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2014 23:02

Leffe tripel al wel gedronken trouwens? Die is niet zo bitter. En de Karmeliet nog minder maar die heb je wel gehad.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2014 10:05

Marnix schreef:Leffe tripel al wel gedronken trouwens? Die is niet zo bitter.

Jazeker. Die komt me bekend voor, en ik weet dat ik die lekker vind. Tot nu toe wel mijn favoriet onder de tripels.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2014 14:31

De Maredsous vind ik ook erg lekker, mocht je die een keer tegenkomen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2014 19:10

Die is dacht ik wel 10% qua alcoholgehalte. Da's redelijk stevig.
De blonde van Maredsous heb ik een keer gehad, en die was lekker.

Momenteel heb ik nog wat staan van aanbiedingen waar ik van geprofiteerd heb. Een setje (6 flesjes) La Trappe Dubbel, waarvan ik de eerste vandaag gedronken heb. Een setje La Trappe Quadrupel, en een setje Leffe Tripel. Dat komt door aanbiedingen die er geweest zijn. Die Leffe had de Hoogvliet kort geleden staan voor €4,-. Die setjes van La Trappe dateren nog van december, ook aanbiedingen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jan 2014 22:22

Ik zit momenteel aan de Veltins, een zeer smakelijke pils van Duitse makelij. Dit soort pilsener drink ik het liefst, maar ondanks dat heb ik toch besloten te stoppen met de consumptie van bier nadat dit voorraadje op is. De reden is simpel: ik transpireer 's nachts hevig als ik een paar biertjes heb gehad en niet wanneer ik geen druppel heb gedronken (of alleen wijn). Het doet me pijn in het hart, maar ik moet luisteren naar de signalen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2014 22:38

Hier ook lekker aan een biertje.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2014 10:40

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Algemene Zaken”