Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jvslooten

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 10:59

Ps heeft er niemand goede tips om een beetje aan te komen? Kan wel een kilo of vijf gebruiken, maar het wil niet echt :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jan 2014 11:01

Oliebollen ga ik maar niet tellen, want dan ga ik van schrik de marathon doen denk ik :lol: , maar vlg week starten we de week met 5 km te lopen.... touwtje springen en fietsen, dus we zien wel hoe hard het er weer afgaat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2014 12:04

Jvslooten schreef:Ps heeft er niemand goede tips om een beetje aan te komen? Kan wel een kilo of vijf gebruiken, maar het wil niet echt :mrgreen:

Is je schildklier functie wel eens gecheckt? Daar zal ik eens mee beginnen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 12:13

Evelien schreef:Is je schildklier functie wel eens gecheckt? Daar zal ik eens mee beginnen.
Nouja mijn BMI is nog groen, dus heel dramatisch is het niet.. maar kunnen ze wat aan je schildklierfunctie doen dan?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jan 2014 12:21

Jvslooten schreef:Ps heeft er niemand goede tips om een beetje aan te komen? Kan wel een kilo of vijf gebruiken, maar het wil niet echt :mrgreen:

Misschien is het beschuitbollendieet iets voor jou?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 12:40

hubert schreef:Misschien is het beschuitbollendieet iets voor jou?
Daar heb ik nog nooit van hoort.. verklaar je nader :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jan 2014 12:49

Jvslooten schreef:Daar heb ik nog nooit van hoort.. verklaar je nader :mrgreen:

Aankomen doe je met een eiwitrijk voedingspatroon.
En de gezonde vetten.
Dus je mag best lekker roomboter op je brood smeren, je hoeft echt niet die aanstellerige gouden kuipjes van U te kopen.
Zes eetmomenten per dag is goed. Drie hoofdmaaltijden en 3 gezonde tussendoortjes.
Jij bent gezond neem ik aan, en met een goede eetlust, anders zou je drinkflesjes kunnen nemen, die zijn te koop bij de apotheek. Maar dat moet je alleen doen als je herstellend bent, van een ziekte of aandoening en je minder eetlust hebt.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 13:10

Ik heb normaal gesproken vier maaltijden per dag.. s´morgens, ´s middags, ´s avonds en ´s nachts. Verder veel fruit, en op werkdagen aan het eind van de ochtend altijd een kopje soep en een warme snack. Brood eet ik altijd zo donker mogelijk (meergranen), met extra veel roomboter.. heerlijk:) Drinken altijd sap en heel veel water en thee, soms koffie. Frisdranken alleen bij uitzondering. Ik ben -met dank aan de kerstdagen- met 70+ het nieuwe jaar in gegaan, maar ben het nu alweer kwijt.. als ik niet oppas val ik zo weer drie of vier kg naar beneden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2014 13:11

Ongezouten roomboter zal ik dan nemen. Anders heb je straks een ander probleem. :wink:

Google maar eens op schildklierfunctie.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jan 2014 13:13

Jvslooten schreef:Ik heb normaal gesproken vier maaltijden per dag.. s´morgens, ´s middags, ´s avonds en ´s nachts. Verder veel fruit, en op werkdagen aan het eind van de ochtend altijd een kopje soep en een warme snack. Brood eet ik altijd zo donker mogelijk (meergranen), met extra veel roomboter.. heerlijk:) Drinken altijd sap en heel veel water en thee, soms koffie. Frisdranken alleen bij uitzondering. Ik ben -met dank aan de kerstdagen- met 70+ het nieuwe jaar in gegaan, maar ben het nu alweer kwijt.. als ik niet oppas val ik zo weer drie of vier kg naar beneden.

Nou ja wees blij. Zolang je gewicht acceptabel is, is dat prima. Dan is het kennelijk je bouw en een snelle stofwisseling. Hoe ouder je wordt, des teminder kcal je nodig hebt om op gewicht te blijven.
Je ziet dan ook vaak dat magere/slanke mensen na hun middelbare leeftijd opeens gezellige "dikkerdjes" worden.
Ook kun je medicijnen nodig hebben, ooit, die je gewicht flink laten stijgen.
Zolang je gezond bent en je voelt je goed, maakt een paar kilo onder- of bovengewicht niks uit.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 jan 2014 13:18

Evelien schreef:Google maar eens op schildklierfunctie.
Hmm.. maar dan zou ik toch ook de andere symtonen moeten hebben?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2014 13:20

Nee, ieder persoon is uniek. :wink: En het hoeft ook niet aan je schildklierfunctie te liggen, maar in sommige gevallen wel. De een is er flink ziek van en de ander niet.

Je zou wat meer ongebrande noten kunnen eten, als tussendoortjes.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 03 jan 2014 13:22

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jan 2014 14:52

Net nog gesport... ben de kids aan het helpen met kerstbomen slepen. 2 grotekerstbomen aan je fiets en een kind achterop... daar kan geen sportschool tegenop...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 jan 2014 16:21

Jvslooten schreef:Ik heb normaal gesproken vier maaltijden per dag.. s´morgens, ´s middags, ´s avonds en ´s nachts. Verder veel fruit, en op werkdagen aan het eind van de ochtend altijd een kopje soep en een warme snack. Brood eet ik altijd zo donker mogelijk (meergranen), met extra veel roomboter.. heerlijk:) Drinken altijd sap en heel veel water en thee, soms koffie. Frisdranken alleen bij uitzondering. Ik ben -met dank aan de kerstdagen- met 70+ het nieuwe jaar in gegaan, maar ben het nu alweer kwijt.. als ik niet oppas val ik zo weer drie of vier kg naar beneden.

Ik ben zo jaloers ....................

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”