Eeuwige ondergang

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor

Re: Eeuwige ondergang

Berichtdoor 1a2b3c » 21 jun 2013 06:05

gml schreef:Moet ik dan toch iets gedaan hebben voor de Heere om in het eeuwige leven te kunnen komen?

Romeinen 2:5-7 (NBG'51)
5 Maar in uw weerbarstigheid en onboetvaardigheid van hart hoopt gij u toorn op tegen de dag des toorns en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods,
6 die een ieder vergelden zal naar zijn werken:
7 hun, die, in het goeddoen volhardende, heerlijkheid, eer en onvergankelijkheid zoeken, het eeuwige leven;

Openbaring 22:12 (NBG'51)
12 Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is.

Maar:
Johannes 3:16 (NBG'51)
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Het geloof of de werken voor het eeuwige leven, of beide?
Het is toch door het geloof?

Hoe kan dat?
Je haalt de dingen door elkaar gml. Er is niets wat de mens moet doen om het eeuwige leven te krijgen, niets anders dan geloven Joh.3:16.
Maar de goede werken van GELOVIGEN zullen wél beloond worden. Lees 1 Kor.3 maar eens. En o.a. Mat.5:12, 6:1, Luk.6:23 en 35 en de gelijkenis van de tien ponden Lukas 19 ... enz.
De gelovigen komen voor de rechterstoel van Christus opdat ieder vergelding ontvangt voor wat hij door middel van zijn lichaam gedaan heeft 2 Kor.5:10.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 21 jun 2013 08:03

Moet ik dan toch iets gedaan hebben voor de Heere om in het eeuwige leven te kunnen komen?

Nee, je verdient er het eeuwige leven niet mee, maar de Heer mag van je verwachten dat je goede werken doet. Geloof zonder goede werken is dood.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 31 dec 2013 16:59

Boaz schreef: Nee, je verdient er het eeuwige leven niet mee, maar de Heer mag van je verwachten dat je goede werken doet. Geloof zonder goede werken is dood.

Sterker nog, het is Gods bevel. Denk aan de Tien Geboden. God hoeft niets van ons te verwachten, want dan lijkt het net alsof God onderdanig is aan de mens. Iets van iemand verwachten kan de indruk geven dat die persoon er geen recht op heeft. Terwijl God recht heeft op heel ons mens-zijn!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 jan 2014 15:00

Wij zijn toch geheel mens? Of zie je ook halve mensen?
Een waar God recht op heeft maken wij toch niet uit?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 18:21

=D>

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 jan 2014 18:42

gml schreef:Het geloof of de werken voor het eeuwige leven, of beide?
Het is toch door het geloof?

Daar is het nieuwe testament een beetje verdeeld over. Vooral Jakobus hamert nogal op werken:

Jak 2
14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. 18 Maar dan zegt iemand: ‘De een gelooft, de ander doet.’ Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof. 19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is?

Ik zag vandaag nog een jongetje op tv, 15 jaar. probeerde z'n moeder te vermoorden en werd ongecontroleerd kwaad om niets. Bleek autistisch te zijn en krijgt nu hulp. Van zo iemand kan God geen goede daden verwachten. Al gelooft hij de hele bijbel. Je mag blij zijn als ie ooit een normaal leven kan lijden.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 18:56

Geloofswerken of ze nu in Jacobus staan of in Paulus zijn werken die God heeft voorbereid.
En dat zijn niet de werken die wij gaan invullen, (bij voorkeur voor een ander.)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 jan 2014 19:12

Wilsophie schreef:Geloofswerken of ze nu in Jacobus staan of in Paulus zijn werken die God heeft voorbereid.
En dat zijn niet de werken die wij gaan invullen, (bij voorkeur voor een ander.)

Waar haal je dat vandaan?
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 21:44

Paulus legt uit wat de werken des geloofs zijn en voegt toe Wie dat doet beiden het willen en het werken en dan voegt hij toe dat het de werken zijn die God voorbereidt voor degenen die Hem liefhebben.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 jan 2014 21:50

Wilsophie schreef:Paulus legt uit wat de werken des geloofs zijn en voegt toe Wie dat doet beiden het willen en het werken en dan voegt hij toe dat het de werken zijn die God voorbereidt voor degenen die Hem liefhebben.

Bijbelteksten? en hoe moeten autisten daarmee omgaan?
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 21:51

#-o #-o

En dan beweren bepaalde gezindten dat het duizendjarig rijk is begonnen , de satan slaat wild om zich heen.

Ik zag vandaag nog een jongetje op tv, 15 jaar. probeerde z'n moeder te vermoorden en werd ongecontroleerd kwaad om niets. Bleek autistisch te zijn en krijgt nu hulp. Van zo iemand kan God geen goede daden verwachten. Al gelooft hij de hele bijbel. Je mag blij zijn als ie ooit een normaal leven kan lijden.[/quote]

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 jan 2014 22:07

hettys schreef:
Bijbelteksten? en hoe moeten autisten daarmee omgaan?
Ook gif is geschapen.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 11 jan 2014 23:14

hubert schreef:Wij zijn toch geheel mens? Of zie je ook halve mensen?
Een waar God recht op heeft maken wij toch niet uit?

Nee, natuurlijk niet. God heeft recht op heel ons leven, dat is wat ik bedoelde met "heel ons mens-zijn". Juist omdat God recht heeft op ons gehele leven, mogen wij niet uitmaken wat wij met ons leven doen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jan 2014 13:12

Wilsophie: "en dan beweren bepaalde gezindten dat het duizendjarig rijk is begonnen".

Sterker nog, zij beweren dat er helemaal geen duizendjarig rijk KOMT.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jan 2014 19:56

gml schreef:Het is niet zo'n plezierig onderwerp, maar het is wel de realiteit waar geen enkel mens aan onderuit kan: zonder een waar geloof in Jezus Christus gaat een mens verloren, voor eeuwig verloren, dan gaat een mens naar de hel. Na de dood volgt het oordeel, het oordeel van God, dat is een vast oordeel. Een oordeel waar nooit en te nimmer iets aan te veranderen valt. Als we in dit leven niet gereinigd zijn door het bloed van Christus, dan is er na de dood geen omkering meer mogelijk. Dat geldt voor ieder mens op aarde, niemand uitgezonderd.

Ik heb de autisten al genoemd. Er is in de psychologie onderscheid tussen mensen die best gelovig kunnen worden en mensen die dat absoluut niet kunnen, al zijn ze nog zo intelligent. (bijbels gezien bestaat autisme natuurlijk niet. )

Maar er zijn ook nog volken die al die tijd geïsoleerd zijn gebleven.

http://www.droomplekken.nl/nieuws/fotos ... zilie.html

Die gaan ook naar de hel?
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”