Teveel ''Jezus'' ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Teveel ''Jezus'' ?

Berichtdoor Jvslooten » 02 jan 2014 15:29

Wilsophie schreef:Op Urk kun je geen loten kopen niet bij AH en niet bij de plaatselijke boekhandel
Whahahaha aan fantasie kom je in iedergeval niet te kort :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jan 2014 15:30

ineke-kitty schreef:Waar denk jij dat een wedergeboren kind naartoe gaat als de aardse tent wordt afgelegd schelpje?
Nooit gehoord dat de Gemeente Eersteling is MET Christus?
Wij HEBBEN reeds een hemelse positie en wij ZIJN reeds burgers van een hemels koninkrijk.

Ja natuurlijk weet ik en beaam ik dat. Maar daar ging het niet om. Wij zijn aardbewoners en zullen de wereld doormoeten, met al zijn onhebbelijkheden.
En dan past het niet om rond te bazuinen dat je nu al eeuwig leeft.
Ik hoor Gods Volk daar zo niet over namelijk, ik bedoel, op deze manier.
Anders zou het wel zo zijn, dat wij na bekering meteen opgenomen zouden worden door de Heere, maar dat doet Hij niet!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 15:32

Dan heb ik nieuws voor je, want in Vrouwenpolder wonen ook mensen die nergens in geloven. Die wonen zelfs in Staphorst!
En wat zou menigeen uit moeten leggen, aan wie?
En je laatste suggestieve mededeling over een Urker, laat ik maar weer voor wat ie is, nl. een hoog roddelblad gehalte.

Ik hoef niks uit te leggen hoor, ik speel in de staatsloterij en vroeger speelde ik in de giroloterij en vind bingo ook heel leuk. Verder ga ik er niet op in en mijn suggestieve mededeling was een ervaring in een reeël gesprek.
Als je dat roddelen noemt is mij dat prima.

Ga je maar eens afvragen of je al eeuwig leven hebt ontvangen, want de Bijbel zegt dat, wie in de Zoon gelooft die heeft het eeuwig leven, en er staat niet, die zal dat ooit krijgen. Je tactiek is overduidelijk.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 15:33

Jvslooten schreef:Whahahaha aan fantasie kom je in iedergeval niet te kort :lol:

O jij weet van wanten? Vertel!!! Heb je betere ervaring dan ik?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 15:35

Ja natuurlijk weet ik en beaam ik dat. Maar daar ging het niet om. Wij zijn aardbewoners en zullen de wereld doormoeten, met al zijn onhebbelijkheden.
En dan past het niet om rond te bazuinen dat je nu al eeuwig leeft.
Ik hoor Gods Volk daar zo niet over namelijk, ik bedoel, op deze manier.
Anders zou het wel zo zijn, dat wij na bekering meteen opgenomen zouden worden door de Heere, maar dat doet Hij niet!

Zijn wij als wedergeboren mensen "aardbewoners?"
Welk volk bedoel je nu? Wij zijn toch uit deze wereld getrokken en gezet in het Koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde? Geloof je dat niet???

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jan 2014 15:38

[color=#FFFF00]

Ik hoef niks uit te leggen hoor, ik speel in de staatsloterij en vroeger speelde ik in de giroloterij en vind bingo ook heel leuk. Verder ga ik er niet op in en mijn suggestieve mededeling was een ervaring in een reeël gesprek.
Als je dat roddelen noemt is mij dat prima.

Ga je maar eens afvragen of je al eeuwig leven hebt ontvangen, want de Bijbel zegt dat, wie in de Zoon gelooft die heeft het eeuwig leven, en er staat niet, die zal dat ooit krijgen. Je tactiek is overduidelijk.[/quote]

Je roddel over de Urker die na de kost lekker boodschappen gaat doen op zondag.
Dat is voor ons allemaal niet te controleren hier!
Des naasten goed gerucht, weet je nog?
Aan jouw vruchten kan ik niet bepaald aflezen dat je je naaste evenzeer liefhebt, zoals God in Zijn wet gebiedt. En als ik me niet vergis, is dit toch wel één van de belangrijkste vruchten.
En middels een loterij wil je geld naar jezelf toehalen dat jou niet toebehoort!
Jij legt een tientje in en krijgt (hopelijk) 100.000 of 1 miljoen terug.
Wie rijk wil worden valle in de strik, zegt de Bijbel al.
Dus ik geef geen cent voor jouw verlangen naar een eeuwigheid, want je zit met alle wortels vast in je geldzuchtige aarde.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 02 jan 2014 15:41

Wilsophie schreef:O jij weet van wanten? Vertel!!! Heb je betere ervaring dan ik?
Al wil je van alle mogelijke loterijen een lot kopen Wilsophie.. dan nog kun je het gewoon lopend af. Dat weet jij best want je hebt mezelf verteld dat je voor de voedselinzamelingsacties iedere donderdag tegenover de C1000 stond, en wat zit er tegenover de C1000..?
Afbeelding
Juist.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 jan 2014 15:42

Wilsophie schreef:
ik speel in de staatsloterij en vroeger speelde ik in de giroloterij en vind bingo ook heel leuk.

Ga je maar eens afvragen of je al eeuwig leven hebt ontvangen, want de Bijbel zegt dat, wie in de Zoon gelooft die heeft het eeuwig leven, en er staat niet, die zal dat ooit krijgen. Je tactiek is overduidelijk.

Als je al de hemel op aarde hebt waarom speel je dan in de loterij ?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 18:17

VSlooten deze winkel zit er niet zo heel lang geloof ik, maar toen ik op Urk kwam wonen moest ik naar Emmeloord om een lot te kopen. De christelijke boekhandels verkochten ze niet en AH toen ook niet.
In deze winkel kom ik nooit. Maar je zult best gelijk hebben dan is dat sinds die winkel er is, en dat kun je toch gewoon zeggen zonder mij een fantast of leugenaar te noemen of te suggeren? Dat komt wat vriendelijker en volwassener over en beleefder.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 18:18

Als je al de hemel op aarde hebt waarom speel je dan in de loterij ?

Tja ...waarom niet? En ik heb geen hemel op aarde hoor dat heb ik nooit beweerd, maar dat heeft ook niets met mijn motivatie te maken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 02 jan 2014 18:27

Wilsophie schreef:VSlooten deze winkel zit er niet zo heel lang geloof ik, maar toen ik op Urk kwam wonen moest ik naar Emmeloord om een lot te kopen. De christelijke boekhandels verkochten ze niet en AH toen ook niet.
In deze winkel kom ik nooit. Maar je zult best gelijk hebben dan is dat sinds die winkel er is, en dat kun je toch gewoon zeggen zonder mij een fantast of leugenaar te noemen of te suggeren? Dat komt wat vriendelijker en volwassener over en beleefder.
Die winkel zit er al sinds de bouw, en dat een christelijke boekwinkel zulke rommel niet verkoopt is maar goed ook.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 19:00

die winkel zit er al sinds de bouw, en dat een christelijke boekwinkel zulke rommel niet verkoopt is maar goed ook.

Toen woonde ik er nog niet, dram niet zo door op je gelijk, en fijn dat er christelijke boekwinkels bestaan die die rommel niet verkopen. AH verkocht het destijds ook niet en of dat nu zo is , vraag ik me af. Maar ik geef je op voorhand gelijk, ik wens niet als leugenaar te worden neer gezet en dat was mijn boodschap.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 02 jan 2014 19:32

Wilsophie schreef:ik wens niet als leugenaar te worden neer gezet

Dat kan, op slechts èèn voorwaarde:
1.) dat je stopt met liegen

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 02 jan 2014 19:37

In kwade dagen
mag 'k bij U schuilen
en in 't verborg'ne
verbergt U mij.
Hoog op de Rots
dat is in Christus
daar plaatst U mij
en spreekt mij vrij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jan 2014 20:29

Wilsophie schreef: ik wens niet als leugenaar te worden neer gezet en dat was mijn boodschap.

Dat ben je helaas wel, vele forummers toonden dit al aan.
Spreek gewoon recht en waarheid en dan heb je hier geen last meer van.
En dan nog, het gaat niet om ons, de forummers, maar God ziet dit ook!

Terug naar “[Religie] - Open forum”