mohamed schreef:
Kan iemand anders mij vertellen wat overspel en je oog uitrukken in beeldspraak betekent?
Boerin schreef:Het was een Hebreeuwse uitdrukking las ik in een stuk over de 'One New Man' bible. Het kan niet letterlijk zijn, want dan moet je 2 ogen uitrukken en 2 handen afhakken.
Misschien betekent het zoiets als je tv eruitgooien, hoorde ik vroeger als je er anders rotzooi op keek, maar of dat er nu mee bedoeld wordt, ze hadden toen nog niet eens tv's..
Volgens Gideon (van christian forums, een ervaringsdeskundige) is het beseffen dat je zondenatuur dood is en dat geloven (die voor dood houden), dan hoef je ook geen computer uit het raam te gooien en kom je in Romeinen 8. Dan kun je gewoon de juiste keuze maken en nee zeggen.
Mijn rechtvaardige zal uit geloof leven: geloven dat die zondenatuur die je een slaaf van zoiets maakt dood is (eruit gerukt, lijkt er wel een beetje op). Dan kun je voldoen aan de eis: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees.
Ik heb dat gedaan, maar mijn ogen zijn nog steeds niet blind voor vrouwelijk schoon, wat nu? Mijn handen afhakken of massaal hoofddoeken inslaan?