Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Alexander91 schreef: Die wil van God was al duidelijk bij de opstanding van Christus (zie de teksten die Bambi quote), en wordt niet bepaald door wat aan Petrus geopenbaard was en al helemaal niet aan wat Petrus daarvan onthouden had.
Bambi schreef:Het was ook weer een stukje eigenwijzigheid van Petrus, want God moest het visioen drie maal herhalen.
Dat deed God altijd bij Petrus om hem de ogen te openen, als hij het beter dacht te weten.
Handelingen 2:16 En dit geschiedde tot drie maal; en het vat werd wederom opgenomen in den hemel.
Ons daarvan bekeren kost moeite, en vergt een krachtige werking van de Heilige Geest. Om ons te openen, in genade te leven, afhankelijk alleen van Christus. Daar hoort ook bij dat we onszelf leren tevreden te stellen met een kennis van de tegenwoordige tijd die slechts ten dele is en in deze leefwereld nooit ten volle zal zijn.
Wilsophie schreef:Exact en Mattheus 28 spreekt over alle macht van Christus in hemel en op aarde en dat is nu niet het geval.
learsi schreef:
Wilshopie ; Exact en Mattheus 28 spreekt over alle macht van Christus in hemel en op aarde en dat is nu niet het geval.
Math.28:18......en Jezus bij hen komende sprak tot hen zeggende:....Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde........
Ik begrijp dat jíj niet gelooft dat nú klopt (waar is) wat Christus daar zei?
Zou je dat eens uit kunnen leggen?
bv.d.
Learsi
Wilsophie schreef:Stel de vraag dan opnieuw alsjeblieft, want ik vermijd geen enkele vraag.
De macht die de Here Jezus heeft gekregen is nu niet zichtbaar in de wereld , want de wereld ligt in de macht van Satan en zo is de opdracht pas van toepassing wanneer deze macht volledig wordt geopenbaard en dat is nu niet het geval.
mealybug schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/godsbeeld_in_aanbiddingsliederen_bijbels_niet_verantwoord_1_794335
Mijn vraag: Waarom de nadruk gaan leggen op de theologische vermeende ''drie-eenheid'', wanneer er toch staat dat niemand tot God kan komen dan door Jezus Christus?
Juist Christus kan nooit ''te veel'' zijn, want Hij is Die heeft geleden, door Zijn Werk is de verzoening tot stand gekomen, en de genade gegeven.
Hij moet ons voorbeeld zijn, Hij heeft God's Woord verklaard.
Tot Wie anders zullen wij ons wenden?
Natuurlijk is dat zo, maar het punt is dat er veel nadruk wordt gelegd op Jezus Christus, terwijl ook de twee andere Personen in het Goddelijke Wezen aandacht moeten krijgen.
Is het niet de Heilige Geest, Die de mens overtuigt van zonde, van gerechtigheid en van oordeel? Dus is Hij onmisbaar!
Johannes 16:8 (NBG'51)
En als Hij [de Heilige Geest] komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel;
rotterdam schreef:
Math. 28 ; 18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
Punt - waarom zet jij een komma ?
Wilsophie schreef:
Math. 28 ; 18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest.
Punt - waarom zet jij een komma ?
Zet ik een komma? Die bestaan niet eens in het Hebreeuws dus ik zou niet durven, ook niet in het Grieks. Wat je wil zeggen ontgaat me even.
Wilsophie schreef:Hoe zie je dan die "twee personen" als de Bijbel zegt dat God Geest is en de Heilige Geest een kracht is?
Jij praat toch over Personen?
Wie is dan volgens jou de Heilige Geest in Johannes 16 vers 8?
Waar wil jij de nadruk op leggen dan?
Ik spreek inderdaad over Personen. Waarom is dat volgens jou onterecht? De algemeen aanvaarde Nederlandse Geloofsbelijdenis spreekt ook over Personen (zie artikel 8 over "De Heilige Drieëenheid")
De Heilige Drieëenheid
Volgens deze waarheid en dit Woord van God geloven wij in één God, Die een geheel enig wezen is, waarin drie Personen zijn, namelijk de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Deze zijn werkelijk en van eeuwigheid onderscheiden naar hun onmededeelbare eigenschappen.
De Vader is de oorzaak, de oorsprong en het begin van alle zichtbare en onzichtbare dingen. De Zoon is het Woord, de wijsheid en het beeld van de Vader. De Heilige Geest is de eeuwige kracht en macht, die uitgaat van de Vader en van de Zoon.
Uit dit onderscheid volgt echter niet dat God in drieën gedeeld is. Want de Heilige Schrift leert ons dat de Vader en de Zoon en de Heilige Geest wel ieder hun eigen zelfstandigheid hebben, onderscheiden door haar eigenschappen, maar toch zo, dat deze drie Personen slechts één God zijn. Het is dus duidelijk dat de Vader niet de Zoon is en dat de Zoon niet de Vader is; dat eveneens de Heilige Geest niet de Vader of de Zoon is.
Toch zijn deze Personen, aldus onderscheiden, niet gedeeld of onderling vermengd. Want de Vader heeft ons vlees en bloed niet aangenomen en ook de Heilige Geest niet, maar alleen de Zoon. De Vader is nooit zonder de Zoon en nooit zonder zijn Heilige Geest geweest, want Zij zijn alle drie even eeuwig in eenzelfde wezen. Er is geen eerste of laatste, want Zij zijn alle drie één in waarheid, in macht, in goedheid en barmhartigheid.
Begrijp jij mijn punt nu beter?
Wilsophie schreef: Nee je zou gewoon geloven dat de Here Jezus tijdens Zijn bediening het uitgedrukte Beeld Gods is . Na Zijn opstanding dan wel wedergeboorte spreken we over de Gezalfde en over de Heilige Geest.
Als zodanig openbaart en manifesteert Hij Zich in deze bedeling. En dit alles of allen zijn Eén in Geest en Waarheid want zo staat het geformuleerd en ik kies voor deze nauwkeurigheid. Het gaat om een Geestelijke Waarheid maar niet om 3 personen. Dat leert Nicea, maar niet de Bijbel. Dus ik begrijp je niet en aanvaard het ook niet als Waarheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 391 gasten