Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2013 10:56

En toen zaten we gisteren (weer) bij de HAP. S. is flink onderuit gegaan en kwam lelijk terecht, op z'n rechterarm. Hij gilde het uit van de pijn. Gelukkig waren we allebei aanwezig. We konden gelijk terecht bij de HAP. Gelukkig niet gebroken, maar wel flink gekneusd en een fikse bloeduitstorting. Vannacht dus amper geslapen, arm mannetje.

Qua drinken. Lastig. Kun je geen tuitbeker ergens neer zetten zodat ze zelf kan pakken en gaat drinken? Of doet ze dat ook niet uit zichzelf.
Hier is het per dag heel verschillend. Hij drinkt genoeg. De ene dag meer dan de andere.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2013 11:27

Ach arme knul, Evelien. Sterkte!

Bedankt voor de reacties. IJs lust ze erg graag, dat is wel een goed plan, ik ga eens waterijsjes maken. Na het avondeten krijgen ze meestal fruit, soms wat vla, dus dat is inderdaad ook vocht, en overdag ook een stuk fruit. Maar dan nog is het minimaal wat ze binnenkrijgt.
Jurian drinkt zat, en die krijgt dus 2 keer melk, 1 of 2 keer limonade, en verder gewoon water op een dag. maar Frederiek drinkt alleen melk, verder wil ze niks. Gister de strijd aangegaan met water, maar het lukt gewoon echt niet, met melk winnen we de strijd nog wel :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2013 11:40

Lauwe thee? Je hebt van Pyramide kabouterthee enzo. Die schijnen kinderen lekker te vinden en zijn verder niet ongezond.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 dec 2013 12:17

F is nog steeds verkouden en aan het hoesten maar geen koorts meer. Met de huisarts overlegd, maar ze kunnen er verder toch niet veel aan doen, dus we hopen maar dat het snel over gaat ;-)

@Evelien beterschap! Wat zielig voor S

@missF misschien vindt ze lauwe thee inderdaad lekker? F drinkt bijna altijd thee als wij dat ook drinken, vindt hij heerlijk. Maar hij is sowieso een enorme drinker, daar hoef ik echt geen zorgen over te maken. Wat hij ook heel lekker vindt is spa rood... Hij drinkt overdag vooral water, thee, 1 beker melk en 's avonds wil hij vaak graag een beker spa rood ;-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 dec 2013 12:22

Hier wordt matig gedronken, wel elke dag een glaasje versgeperste sinaasappelsap bij het fruit, dat vindtie erg lekker, dus die beker zit er zowiezo altijd in....misschien een idee? (hier eet hij zijn fruit niet altijd goed, en op deze manier komt dat ook binnen)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2013 13:01

Wat wij ook nog wel eens doen is verschillende soorten fruit door de staafmixer halen. Dan een ze toch 3 stuks fruit, terwijl ze het in stukjes niet eten.

@ evelien sterkte met de kleine brokkemaker!

Sinds afgelopen week fietst J! Hij kan nauwelijks nog bij de trappers, maar het lukt al aardig.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 dec 2013 20:42

Hier geen problemen met drinken maar net als hierboven:

ik 'bleder' vaak fruit. Dan per dag in iedergeval groot glas (kun je ook nog wat water bij doen), hebben ze dat binnen.

MissF: geblenderd fruit met water invriezen: gezond en heerlijk ijs!
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 dec 2013 23:46

Houdt ze van appelmoes? Of hier zijn ze gek op van die 'knijpfruitjes', die heb je ook suikervrij. Bied het drinken aan in een leuke beker, met een rietje ofzo.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 dec 2013 12:20

vervelend dat ze dan komt te zitten met de ontlasting. Hier de jongste die ook slecht drinkt. De oudste ook, maar die is er inmiddels achter als ze te weinig drinkt dat er zo weer een blaasontsteking is en dat wil ze noooooit weer!

Bij de jongste staat een flesje water in bed. Die wordt nog wel aardig leeg gedronken in de nacht.. dus best.

Dwingen werkt sowieso niet bij hem...tja.... idd maar eens kijken of je lekkere waterijsjes kan maken, of lekker vers fruit in de blender.. mjummmmie...

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 31 dec 2013 16:17

Misschien pas iets te eten geven als er eerst goed gedronken is? Zeker bij kinderen die graag eten werkt dat vaak wel, als ze ook nog eens slecht eet natuurlijk niet.

Melk werkt laxerend, dus als ze dat lust zou ik dat steeds aanbieden, eventueel met Nesquick, is niet heel erg ongezond, en wel erg lekker.

Lastig hoor, zeker als ze er problemen mee krijgt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2014 11:46

pff drinken is hier ook een groot frustratiepunt.. hij moet gewoon goed drinken.. Klaar... maar ja, als hij niet wil, dan doet hij het niet.. en wat doe je dan? kan het er moeilijk gedwongen ingieten..

Hier heeft Manoël een terugval... Hij eet bijna niet, drinkt slecht.. ruikt weer vreemd uit zijn mond.. kan maar korte stukjes lopen en heeft dan last van zijn voeten, is ontzettend moe, en weegt weer onder de 15 kilo .... :? Wat me bij hem wel opvalt is dat hoe minder hij drinkt, hoe meer hij plast...

Milan gaat het wel goed mee! hij moet 7 jan naar de kno.. ik denk dat dat zijn amandelen eruit moeten...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jan 2014 21:40

Wat zit een ongeluk in een klein hoekje... vanmiddag had ik samen met f koekjes gebakken en toen ze uit de oven kwamen kwam hij op z'n stoeltje naast me staan om ze te bekijken. Ineens viel hij, met z'n voortanden op het aanrecht en vervolgens op de grond. Wat een schrik... ik zag alleen maar bloed en een hele bange blik in z'n ogen en een gat in z'n mond. Gelukkig was m'n man boven aan het werk en kwam hij direct naar beneden gerend want ik wist van de schrik echt niet wat ik moest doen...
We vonden de voortand met wortel en al aan de andere kant van de keuken.. bizar..

Direct naar de tandarts maar niks aan te doen. Gelukkig zag het er verder wel goed uit, hij was gunstig gevallen voor zover dat kan. Ze hebben een foto gemaakt maar de onderliggende tand lijkt niet beschadigd. Wel zit de andere tand ook los, dus voorzichtigheid is geboden. EnDe komende jaren heeft onze kleine man dus maar één voortand... toch wel even slikken...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2014 22:21

Zo dat kan ik me voorstellen zeg dat de schrik er behoorlijk in zit. En met wortel en al.. wow dat moet een flinke klap geweest zijn zeg. Ze kunnen er niet veel aan doen dan he. Gelukkig ziet het er goed uit.
Sterkte ermee.

Wij zijn een midweek weg geweest. Een heel eenvoudig huisje, lekker rustig gelegen (op een park). Zwembad en een enorm klimtoestel. Wij hebben heerlijk geluierd en S. heeft heerlijk gespeeld. Die heeft elke ochtend uit geslapen tot half 9/9 uur (en door geslapen). Dat was voor ons ook echt vakantie.

nu zelf helaas ziek. :(

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 jan 2014 22:28

Brr, wat is dat schrikken Jannoek, Jammer van z'n tand, gelukkig de nieuwe tand niet beschadigd.

Hier bleef het vandaag bij een tand door de lip.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2014 23:23

Oooh nee jannoek! verschrikkelijk! :( hopelijk gaat het nog geod met de andere losse tand.. dat die niet problemen gaat opleveren maar gewoon weer een beetje vast gaat zitten. kan hi jwel eten ed? of heeft hij er pijn aan?

Overigens voor ongelukjes met vallen in de mond, schijnt een suikerklontje een tip te zijn?? schijnt de vaatjes dicht te laten trekken oid? zal eens googlen zo.

Evelien: aan de kust? klinkt als een heerlijk park! is het ook een echte tip?

Terug naar “Archief”