Boekenlezer schreef:Weet ik veel. Moet ik dat nu ook weer gaan uitzoeken?
Als ik als kind ''weet ik veel'' zei, kreeg ik een uitbrander, omdat het onvriendelijk en onbeschoft is om zo te antwoorden.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Weet ik veel. Moet ik dat nu ook weer gaan uitzoeken?
Wilsophie schreef:De tekst gaat over het bekeren van volkeren op het moment dat de Here Jezus alle macht heeft in hemel en op aarde en dat is nu niet het geval.
enige toelichting lijkt me zinvol - Christus heeft niet alle macht in de hemel en op aarde ?
veel termen bij rituelen terug die ooit door de roomse kerk n.a.v. de leer van de Drie-eenheid zijn vast gesteld.
Besluiten van het Eerste Concilie van Nicea in 325 als Rooms betitelen is een vreemde stelling.
rotterdam schreef:Besluiten van het Eerste Concilie van Nicea in 325 als Rooms betitelen is een vreemde stelling.
Wilsophie schreef:Drie-éénheid is sowieso geen Bijbelse term...
gravo schreef:Dan de vaagheid over de doopformule die de christelijke kerken altijd hebben gebruikt en op grond waarvan men elkaars doop ook erkent.
mealybug schreef:Wie had opgeroepen tot dat Concilie?
Wie zat het voor?
Boekenlezer schreef:Maar ondanks dit feit vertoonde deze kerkvergadering toch ook iets van dat wonderlijke bestuur van Christus, de Koning van de kerk, dat soms onverwacht en onmiskenbaar door de geschiedenis heenbreekt zoals een zonnestraal een donkere hoek op een schilderij van Rembrandt in het licht zet."[/list]
Dr. L. Praamsma, De kerk van alle tijden, blz. 88
Mealybug schreef:jammer dat je weer op de persoon gaat spelen.
mohamed schreef:Ik heb een inhoudelijke reactie gegeven zonder op de persoon te spelen maar die negeer je.
mohamed schreef:Ik heb een inhoudelijke reactie gegeven zonder op de persoon te spelen maar die negeer je.
mealybug schreef:O nu zie ik het.
Ik zie echter geen scheiding tussen de eerste eeuw en nu...''Deze tijd'' zie ik als een aaneengesloten ''welaangename tijd'', vanaf het moment dat het ''volbracht '' was, eindigend op het moment, dat de volheid der heidenen zal zijn ingegaan.
Prima, maar dat is de uitzondering op de gangbare betekenis van deze tegenwoordige tijd in de Bijbel zoals ik heb aangetoond en dus zul je dat stevig moeten onderbouwen wil je argument geldig zijn.
Het gaat om deze reactie. Of zit ik onzin te verkopen wou je zeggen?
Zo is er dan ook in deze tegenwoordige tijd een overblijfsel ontstaan, overeenkomstig de verkiezing van de genade.' (Rom 11,5)
Vervolgens beweren christenen doodleuk dat 'deze tegenwoordige tijd' in dit vers opeens (ook) 'later in de verre toekomst' betekent. Dit beweren zij zonder enige bewijsvoering (dus louter op autoriteit van persoonlijke titel/ overtuiging) terwijl die stelling net de minst aannemelijke is. Immers, 'deze tijd' betekent simpelweg 'nu', 'het heden' etc. in alle andere contexten zoals ik heb aangetoond en daardoor vergt de uitzondering hierop veelmeer bewijslast om aan te tonen. Bovendien als zij gelijk hebben en 'deze tegenwoordige tijd' in Romeinen 11,5 ook slaat op het hier en nu, dan geldt dat evenzeer voor alle andere verzen en wordt Jezus dus elke generatie overnieuw gekruisigd, wat absoluut niet de bedoeling is (Heb 9,26).
mohamed schreef:Prima, maar dat is de uitzondering op de gangbare betekenis van deze tegenwoordige tijd in de Bijbel zoals ik heb aangetoond en dus zul je dat stevig moeten onderbouwen wil je argument geldig zijn.
Het gaat om deze reactie. Of zit ik onzin te verkopen wou je zeggen?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 300 gasten