Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 27 dec 2013 10:45

Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 dec 2013 11:14

Hebben we dan toch nog heinekenfans hier op het Bier topic? 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 dec 2013 11:39

Jvslooten schreef:Hebben we dan toch nog heinekenfans hier op het Bier topic? 8)

Nou, dat kan ik van mijzelf ook weer niet zeggen. Het is lang geleden dat ik het gedronken heb, maar of ik het nog veel zal vinden na al dat Belgische bier...?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 dec 2013 11:56

Boekenlezer schreef:Nou, dat kan ik van mijzelf ook weer niet zeggen. Het is lang geleden dat ik het gedronken heb, maar of ik het nog veel zal vinden na al dat Belgische bier...?
Nouja vies is het nou ook weer niet. Meestal hou ik het echter bij Hoegaarden Wit, dat is ook Belgisch toch? Bevalt me prima in ieder geval.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2013 12:16

Heineken wordt geproduceerd voor de massa en alles wat massaal lekker gevonden wordt moet wel voldoen aan een zekere oppervlakkigheid. Om iedereen tevreden te stellen kan je geen karakter hebben. Als je dan Heineken lekkere pils vindt dan houd je waarschijnlijk ook van Stephen Spielberg films en drink je graag een glas cola af en toe en liever geen Pepsi.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2013 12:30

Momenteel drink ik Veltins, wat ik een zeer smakelijke pils vind. Het kost 50 cent per halve liter bij de Lidl!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 dec 2013 17:29

'k Heb net een Leffe Radieuse op, maar die kun je ook goed hebben. Lekker bier.
Ik zat me even af te vragen: zou dat het idee zijn van Leffe Bruin, maar dan met meer alcohol? Maar nee, het is gewoon een eigen bier met een lekkere smaak.

De afgelopen tijd had ik Amstel Bock en Amstel Gold, van beiden een setje. Maar daar mis ik toch wat in. De eerste keer had ik al zoiets van: het mist een stukje leven wat ik in andere bieren proef, zoals die van Leffe, Westmalle, etc. Na een setje gaat zich dat toch wel wreken.
Met dat bier van vandaag had ik zoiets van: hè, eindelijk weer ècht bier!

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 27 dec 2013 21:51

Nu heerlijk aan de Westmalle Dubbel. Er is toch maar weinig bier wat deze kan evenaren...
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2013 13:32

Ik heb nu bijna een Gulden Draak 9000 quadruple (zwart flesje) op, maar ik moet zeggen dat dat ook prima bier is, hoor. Eerder in dit topic werd gezegd, dat de gewone Gulden Draak (wit flesje) lekkerder zou zijn, maar eigenlijk vind ik dat appels met peren vergelijken. Het zijn namelijk beiden heel andere bieren. Dat viel me al op bij het inschenken. De kleur is namelijk heel anders. Uit het witte flesje komt bruin bier, maar uit het zwarte flesje amberkleurig bier. Een vergelijking tussen die twee is wat mij betreft net zoiets, als een vergelijking tussen La Trappe Dubbel en La Trappe Quadrupel, behalve dan dat bij de Gulden Draken het alcoholpercentage niet verschilt. Twee heel verschillende soorten bier dus.

Inmiddels heb 'm helemaal op, maar ik voel 'm wel zitten! Dat ondanks, dat ik vanmorgen toch redelijk wat koppen thee heb gedronken. Dat blijft toch het nadeel van dit bier, dat het nogal sterk is.

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 28 dec 2013 17:25

Boekenlezer schreef:Ik heb nu bijna een Gulden Draak 9000 quadruple (zwart flesje) op,

Waar kan je die krijgen Boekenlezer? Bij ons bij de supermarkt hebben ze niet zo veel soorten. Bij de Gall en Gall ook niet. Bij Mitra hebben ze doorgaans veel meer soorten, maar die zit hier niet in de buurt.

Nu een sixpack Grimbergen Dubbel in de koelkast. Lekker bier, maar niet heel bijzonder. Wel een gunstige prijs.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2013 18:39

Het_Bureau schreef:Waar kan je die krijgen Boekenlezer? Bij ons bij de supermarkt hebben ze niet zo veel soorten. Bij de Gall en Gall ook niet. Bij Mitra hebben ze doorgaans veel meer soorten, maar die zit hier niet in de buurt.

Bij de Mitra heb ik de mijne gehaald.
En bij de Dirk III heb ik kort geleden voor €7,- een doos gezien van Gulden Draak, met drie witte flesjes en drie zwarte flesjes bier en een glas erin.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 29 dec 2013 00:34

Heb net een verboden vrucht op van Hoegaarden. Smaakte goed!

Afbeelding

Nu aan de Grand Cru van Hoegaarden

Afbeelding

Het_Bureau schreef:Nu heerlijk aan de Westmalle Dubbel. Er is toch maar weinig bier wat deze kan evenaren...

Vind ik ook, ik vind dat een van de beste Dubbel bieren die er zijn. De triple daar in tegen vind ik niet zo goed. Tenzij hij van een grote fles is, dan heeft die toch een andere smaak, minder zuren zitten er dan in.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 29 dec 2013 20:25

Sjaak84 schreef:Vind ik ook, ik vind dat een van de beste Dubbel bieren die er zijn. De triple daar in tegen vind ik niet zo goed. Tenzij hij van een grote fles is, dan heeft die toch een andere smaak, minder zuren zitten er dan in.

Nou jaaaaaa, zomaar dé go-to trappist beledigen ! Laat het bij ons in zeeuws vlaanderen (en natuurlijk in vlaanderen zelf) maar niet horen ;)

Al schijnt de versie uit de grote fles inderdaad anders te smaken. Ik heb pas ontdekt dat er ook een 'westmalle extra' bestaat, die is in principe alleen bedoeld voor intern gebruik binnen het klooster, en dus ook zeer lastig verkrijgbaar. Daarvoor moet je naar westmalle rijden op een vrijdagochtend, dan kun je het aan de steenweg kopen. Toch maar een keer doen mocht ik een keer in de buurt zijn. Het ligt gelukkig niet zo afgelegen, zoals westvleteren, maar een beetje op de route zeeuws-vlaanderen - rest van Nederland.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2013 09:28

De Westmalle Tripel heb ik eens gedronken. Die vond ik zeker wel goed, alleen een probleempje, wat ik wel meer met tripels heb gehad: de bitterheid. In het begin is er weinig aan de hand, maar naarmate je verder komt in je glas, lijkt die bitterheid steeds prominenter en dominanter te worden.
Wat dat betreft was de Chimay Tripel achteraf gezien nog een milde.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 dec 2013 14:22

Ja.... gist. Het enige wat je er aan kan doen is hem laten staan en gist in de bodem laten zitten. Bij een grote fles gaat dat makkelijker dan bij een kleine. Maar ik vind bitter in bier op zich geen probleem. Wel lekker. Als je het wel storend vind kan je beter voor Chimay gaan of Karmeliet bijvoorbeeld.

Zundert was trouwens wel lekker. Ik vond hem in de afdronk nog wel wat vlak, misschien omdat het een nieuw brouwsel is dat het wel beter wordt in de loop van de tijd. Sowieso kunnen ze omdat het nieuw is nog wel verder doorontwikkelen. Maar op dat minpuntje na vind ik hem lekker en ook wel apart voor een trappistenbier. Daar heb je vaak blond, dubbel & tripel maar dit is anders. Het is geen dubbel en ook geen tripel maar zit er wat tussenin, tussen het zoetere van een dubbel en het bittere van een tripel. Een mooie balans, licht bitter en fruitig. Wat mij betreft om die redenen een aanwinst voor de trappistenbieren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Algemene Zaken”