Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor Boerin » 18 dec 2013 00:06

Jvslooten schreef:ben ik de enige die altijd dorstig van dit topic wordt? En dan ben ik nog niet eens zo´n bierliefhebber 8)

Nee ik word er ook dorstig van. Nog maar even een ranja inschenken, want bier heb ik niet meer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 18 dec 2013 00:48

Ik heb vandaag even mijn slechte alcohol opgemaakt (onder andere dors pilsener :( ). Vanaf nu alleen maar góed bier op deze kamer ;) Of toch op zijn minst een acceptabel merk pils om door te drinken.

De la trappe was bijvoorbeeld in de aanbieding, 4,60 voor een zespak quadrupel. Dat laat je toch niet liggen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 dec 2013 10:58

EenVasteBurcht schreef:De la trappe was bijvoorbeeld in de aanbieding, 4,60 voor een zespak quadrupel. Dat laat je toch niet liggen?

Daar zeg je inderdaad wel even wat. Ik vond het lekker bier, maar nogal zwaar met die 10% alcohol (zie hier). Dus ik dacht: laat maar. Maar door wat je hierboven zegt, zet je me toch aan het denken. Want ondertussen heb je met zo'n aanbieding dan wel een voorraadje voor de komende tijd, en dat voor een zacht prijsje... :-k

Bij de AH betaal je voor zo'n setje € 7,34. Met een prijs van € 4,59 steek je dan ondertussen wel even € 2,75 in je zak!

Ontzettend jammer trouwens dat ik net te laat was voor de reclame van Leffe bij de Hoogvliet. Kon je voor €4,- een setje Blond, Bruin of Tripel kopen. Vooral met die Tripel steek je dan ook aardig wat in je zak.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2013 14:18

“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 dec 2013 19:22

Die ken ik. Daar kijk ik ook nogal eens op.
Er staan alleen nogal eens aanbiedingen bij die voor mij niet echt relevant zijn. Zoals bijvoorbeeld van de Agrimarkt: erg leuk, die Leffe Tripel voor maar € 4,80, maar de Agrimarkt zit niet bij mij in de buurt. Die zit vooral in Zeeland, en dat loont niet, om er dan met de auto heen te rijden, want dan verstook ik nog meer benzine dan wat ik bespaar door de aanbieding. En Jan Linders valt ook buiten mijn bereik, om nog eens een andere te noemen.

O ja, die vent in die onderbroek mogen ze van mij weglaten. Daar maken ze mij niet blij mee of zo, ik ben geen homo.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 18 dec 2013 20:59

Boekenlezer schreef:Daar zeg je inderdaad wel even wat. Ik vond het lekker bier, maar nogal zwaar met die 10% alcohol (zie hier). Dus ik dacht: laat maar. Maar door wat je hierboven zegt, zet je me toch aan het denken. Want ondertussen heb je met zo'n aanbieding dan wel een voorraadje voor de komende tijd, en dat voor een zacht prijsje... :-k

Het duurt nog totaan de kerst, dus hop de auto in en een paar sixpacks inslaan ! ;)

Ik zit erover te denken om er nóg een te halen, misschien een tripel of zo. Maar dat weet ik nog niet, zo rijk ben ik nu ook niet helaas.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2013 21:56

Boekenlezer schreef:Die ken ik. Daar kijk ik ook nogal eens op.
Er staan alleen nogal eens aanbiedingen bij die voor mij niet echt relevant zijn. Zoals bijvoorbeeld van de Agrimarkt: erg leuk, die Leffe Tripel voor maar € 4,80, maar de Agrimarkt zit niet bij mij in de buurt. Die zit vooral in Zeeland, en dat loont niet, om er dan met de auto heen te rijden, want dan verstook ik nog meer benzine dan wat ik bespaar door de aanbieding. En Jan Linders valt ook buiten mijn bereik, om nog eens een andere te noemen.

O ja, die vent in die onderbroek mogen ze van mij weglaten. Daar maken ze mij niet blij mee of zo, ik ben geen homo.

Huh die zie ik helemaal niet.

Onder "Winkels" kan je aanvinken welke ketens je wel en niet wil zien btw.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 dec 2013 22:08

Boekenlezer schreef:Die ken ik. Daar kijk ik ook nogal eens op.

Ja, ik ken je pijn! Ook hier zijn dergelijke supermarkten niet aanwezig.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 dec 2013 22:10

Daarnet pizza margarita gehad met pils en het was zeer smakelijk! Een halve liter is precies genoeg bij een pizza.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 11:58

Marnix schreef:Huh die zie ik helemaal niet.

Ik nu ook niet, maar gisteren wel. Het zal misschien per dag verschillen. Of ze hebben via de tracking-cookies mijn opmerking gelezen, en geconstateerd dat het dus niet aan mij besteed is... :-k
Vandaag zie ik een reclame voor sokken, die gratis te krijgen zijn.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 dec 2013 14:29

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 15:42

EenVasteBurcht schreef:De la trappe was bijvoorbeeld in de aanbieding, 4,60 voor een zespak quadrupel. Dat laat je toch niet liggen?

Ik heb mijn setje inmiddels in huis gehaald. Ik kon het niet laten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 15:47

Er werd net een kerstpakket bezorgd, met daarin o.m. een grote fles 75 cl Gouden Carolus, Cuvee van de Keizer. Het is Belgisch bier. Het lijkt wel een fles nepchampagne, als je hem zo ziet.
Hoe smaakt dat spulletje, weet iemand dit?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2013 17:03

Cuvee van de Keizer blauw of rood?

Beiden sterk bier, kruidig maar niet heel zoet, de een robijnrood, de ander goudkleurig.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 dec 2013 18:08

Het lijkt erop dat ik een aanbiedingengekte heb. Ik ben nog even naar de Mitra geweest voor wat bier in de aanbieding. Het volgende heb ik gehaald:
- Affligem blond
- Kasteel blond
- Steenbrugge blond
- Grimbergen goud
- Grimbergen optimo bruno

Dat was in de aanbieding. En als ik er dan toch was, heb ik ook maar gelijk twee anderen meegenomen, waarvan ik ook wil weten wat ik daarvan vind:
- Leffe radieuse
- Gulden Draak 9000 (zwart flesje)
Die laatste is vooral omdat ik bij de Dirk III een pakket gezien heb van Gulden Draak met zes flesjes bier (drie wit, drie zwart) en een glas. En die pakketten bij de Dirk III zijn erg vriendelijk geprijsd, moet ik zeggen.
En die Leffe wou ik sowieso eens proeven.

Ook niet oninteressant: ik zag bij de Mitra een hele partij flesjes Grimbergen blond, een keldervoorraad, die ze met 50% willen verkopen. Dus voor wie graag nog wat goed blond bier wil hebben...

Met 19 flesjes bier in huis ben ik denk ik voorlopig wel even aardig voorzien. Bier kopen is voorlopig niet echt nodig meer.
Je denkt bij zo'n koopgekte wel eens: dat kost toch handenvol geld? Aan de andere kant: als je wat je hebt gewoon rustig opmaakt, en je hoeft voorlopig geen bier te kopen, is het eigenlijk juist goedkoper. Want het gekochte bier, is met korting gekocht.

Terug naar “Algemene Zaken”