Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 12 dec 2013 21:53

654321 schreef:
Is dat niet meer iets voor het consultatiebureau dan voor de huisarts?

Nee, die mensen staan heel ver van ons af. De HA hebben we beter contact mee.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 dec 2013 21:55

654321 schreef:Dat lijkt mij wel wat voor hem, alleen de ochtenden. Maar dan moet ik wel een gesprek aanvragen met school, vraag mij dan weer af of dat niet wat overdreven is? Hij mag 2 keer komen wennen en daarna word hij gewoon verwacht voor 3,5 dag. Krijg volgende week wel vragenlijsten etc wat ik moet invullen. En moet volg. week ook naar het csb, kan ik het ook aankaarten. Want ik heb daarbij ook een beetje het gevoel dat hij 3,5 dag nog niet goed aankan qua prikkels.
Hij hangt inderdaad ook de hele dag aan mij....

Die scholen zijn vaak niet echt flexibel, maar ze hebben nog geen leerplicht. Die van mij had geluk, die hoefde alleen ochtendjes omdat ie nog niet zindelijk was en nu heeft ie een maand vrij i.v.m. een nieuwe school waar de klassen te groot zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 dec 2013 22:35

Memmem schreef:Kan hij ook alleen de ochtenden naar school zodat hij wel in contact met anderen komt, met hen kan spelen maar ook de veiligheid van thuis nog heeft.
Hier is onze jongste heel erg opgeknapt nu ze naar school mag (alleen de ochtenden). Ze hing en hangt heel erg aan mij maar is in de paar weken dat ze naar school gaat heel erg gegroeid.

654321 schreef:Dat lijkt mij wel wat voor hem, alleen de ochtenden. Maar dan moet ik wel een gesprek aanvragen met school, vraag mij dan weer af of dat niet wat overdreven is? Hij mag 2 keer komen wennen en daarna word hij gewoon verwacht voor 3,5 dag. Krijg volgende week wel vragenlijsten etc wat ik moet invullen. En moet volg. week ook naar het csb, kan ik het ook aankaarten. Want ik heb daarbij ook een beetje het gevoel dat hij 3,5 dag nog niet goed aankan qua prikkels.

Hier gaan alle kinderen die na 1 okt geboren zijn alleen de ochtenden naar school, ze zitten ook echt in groep 0, ze mogen wel de hele dag en als er sprake van is dat ze direct naar groep 2 kunnen moeten ze wel de hele dag komen. Overleg eens met school of hij zowiezo eerst alleen de ochtenden mag komen.
Hier mogen ze trouwens ook 8 keer wennen, dat is 2 ochtenden in de week naar school, voor je 4 bent.
Als ik nu zo kijk naar onze dochter, ze zit met alle groep 0 kinderen (nu nog maar 6) aan een aparte tafel in de klas en doen daar op hun eigen niveau mee met de rest van de klas.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2013 23:09

als ik zo je verhaal hoor.. zit hij ook op de psz?

Zelf is het hier zo bij J op school als een kind tot acht weken van tevoren voor de zomervakantie vier wordt ze welkom zijn na de zomervakantie. De laatste tijd is heel instabiel en de veililige sfeer van de psz past dan beter. Vaak zijn de klassen enorm omdat d einstroom al aardig is volgestroomd dus voor een ukkie kan het bedreigend zijn.

Laatst bij vriendinnen hoorde ik van een school die aangaf als een kind vanaf maart vier werd ze zelf mochten kiezen wel of niet basisschool ivm de veiligheid en het biedt een kind wel iets.. ze weten meer van school etc absoluut zijn er voordelen aan. Maar als je nu zelf al aangeeft dat hij het goed heeft thuis logopedie geeft het aan. Ik zou gewoon lekker naar school gaan, kort even aangeven hoe jij het ziet evt met begeleidende brief van het cb of logopedie. Dan moet je er toch samen uitkomen?

Maaaar... soms kan het ook verrassend zijn. Heb zeker een aantal verhalen van ouders die dachten dat hun kind absoluut niet toe waren aan school maar zo enthousiast waren!! etc. Kortom.. best lastig. Volg je gevoel !! klopt altijd!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 dec 2013 11:02

De school is wettelijk verplicht om wendagdelen te bieden, minimaal 2 en maximaal 10. Je hebt dus het recht aan te geven dat je hem meer wilt laten wennen. Ik zou ervoor kiezen om met school in gesprek te gaan over de situatie, in te steken op een langere wenperiode (start bijv met één dagdeel per week) en vraag de leerkracht om te kijken hoe het gaat en wat zij ervan vindt. En dan in overleg besluiten hoe verder...

Wij hebben zo ook een andere start gemaakt dan gemiddelde kids: eerst een gesprek aangegaan (ivm vermoeden van forse voorsprong en diverse 'lastige' karakterdingen daarbij), flinke overdracht van psz mee, daarna langer wennen... Hier voor kinderen die na januari vier worden trouwens alleen de ochtenden... Misschien is er bij jullie ook zoiets mogelijk?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 dec 2013 11:08

Grappig al die verschillen tussen de kinderen. Mijn dochter staat juist te springen om te gaan. Zij heeft afgelopen week een morgen gewend en volgens de juf was het alsof ze al in september was ingestroomd :wink: .

@654321 ik zou hem gewoon halve dagen laten gaan. Onze oudste hield ik het eerste jaar ook regelmatig thuis omdat hij nog vaak sliep 's middags. Dat was geen probleem.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2013 19:25

Vandaag bij de HA geweest met onze zoon. Die zag verder geen problemen, heeft nog even in zijn oren gekeken en in z'n keel. Zag er allemaal goed uit. Op zich wel fijn dan weten we dat ook. We gaan nu wel even wat extra aandacht schenken aan boekjes lezen. Kreeg ook al een tip van het KDV om soort van memorie te spelen (maar dan op een andere manier). Vandaag had ze het voor het eerst gedaan, maar hij had er niet zo veel zin in (ook geen probleem) hij ging er leuke stapeltjes van maken. Maar het is wel fijn om gewoon even z'n oren en keel gecheckt te hebben, ook omdat hij zo vaak en lang achter elkaar zo verkouden is.

We hebben wel een enorm ondernemend mannetje. Bij de HA het licht uit doen en zeggen: "zo". Kijken of de deuren van de kasten open konden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 dec 2013 21:45

Zo leuk/mooi om te lezen dat elk kind weer anders is...

Evelien altijd goed om even na te laten kijken fijn dat alles oke was. Ik ken meerdere kindjes van 2 jaar of wat ouder die niet tot heel slecht praten en dat is allemaal goed gekomen.
Zoon van een vriendin is nu 26 maanden en zegt ook weinig maar kan echt wel duidelijk maken wat hij wil.

Nina is helemaal luier af... De nachten doen we sinds maandag ook zonder luier en zonder wakker maken als wij naar bed gaan en het gaat echt geweldig goed ben mijn man erg dankbaar dat hij 2 weken terug geen zin had om een luier boven te halen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2013 14:55

Hier kan hij ook wel duidelijk maken, maar heel vaak ook niet en dat is voor hem erg frustrerend.

Wij hebben vandaag maar eens uitgeslapen (hij wilde om 6 uur even wat drinken) tot 9 uur. :oops: Heerlijk was dat.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 dec 2013 16:54

H is donderdag en vrijdag ochtend voor het eerst naar school geweest. Ook wennen. Morgen is ze jarig en mag ze dinsdag hele dag naar school. Het zijn bij ons dus ook echt hele dagen. Kinderen eten ook op school. ma, di , do en vrij ochtend naar school. H hoefde geloof ik maar 10 sec. te wennen. Ze was al hele verhalen aan het vertellen tegen de juf en had binnen een mum haar stoel gevonden. Ze vond het echt heel leuk en was beledigd dat ze donderdag alleen maar de ochtend mocht en alle andere de hele dag.
Ze zit wel in een kleine klas, ik dacht iets van 17 ofzo en dat is dan een 0,1,2 klas.
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 dec 2013 15:03

Hier hoopt de jongste binnenkort 4 jaar te worden.
Nu hebben we in het verleden de keuze voor lego gemaakt en niet voor playobil. Nu speelt de oudste uren met lego maar de jongste doet er niets mee (ook niet met duplo). Hij is niet van bouwen, constructie, puzzelen, kleuren. Maar veel meer van fantasie. Denk dat playmobil misschien toch beter bij hem past...?

Wat is nu iets leuks voor zijn verjaardag om mee te beginnen?
Hij speelt het liefst het 'echte leven' na (niet ridders, dino's oid). Ik dacht zelf aan het ziekenhuis of de school (via mp)? Kan evt. geld van opa's en oma's bij ons geld doen. Spelen ze bij jullie veel met playmobil? En wat is dan leuk (om mee te beginnen).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2013 22:32

Onze jongen van bijna 6 speelt bij vlagen met Playmobil, dan is het een week Lego, dan een week Playmobil. Hij is helemaal weg van z'n brandweerwagens en truck met oplegger. Wij hebben geen plek voor de echte 'huizen' zeg maar dus hij krijgt vooral de voertuigen. Hij heeft overigens enorm veel en vindt alles even leuk. Grappig genoeg spelen z'n zusjes van nog geen 2 er nu ook al mee (natuurlijk zonder kleine deeltjes), maar poppetje in/uit auto doen, geluiden maken etc. Ik vind Playmobil helemaal leuk, echt iets voor iedereen zeg maar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 dec 2013 09:00

LauraC, hoe is het met je kids? Nog steeds zo druk? Of komt de rust een beetje?
Liefie, echt knap, zonder luier! Misschien dat ik de kerstvakantie maar eens gebruik om haar zo ver te krijgen. Al vermoed ik dat het niet gaat werken. Ze heeft nu nl Aldi luiers, en daar staan dieren op, en die vindt ze zo mooi, ze krijgt het liefst 10 keer per dag een andere om te kijken welk dier er op staat :mrgreen:

Playmobil, wij hebben het zelf niet, mijn ouders hebben er wel veel van. Allebei de kids spelen er daar heel graag mee.
Voor Jurian zijn we met zijn 4e verjaardag bewust met lego begonnen, omdat Frederiek dan playmobil kan gaan sparen. Die lego was een hele goeie zet, Jurian speelt er heel veel mee, bouwt het liefst na van zo'n boekje.
Ik denk dat Frederiek meer van de playmobil zal zijn. Voordeel daarvan vind ik dat ze daar waarschijnlijk beiden mee gaan spelen, terwijl de lego Frederiek helemaal niet interesseert. (alleen het kapot maken om haar broer dwars te zitten #-o )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 dec 2013 09:35

Hier zijn ze minimaal van de lego en playmobiel. De oudste ( 5) is nu van de stoere jongensdingen, zoals pijl en boog schieten, voetballen en hij had voor zichzelf een katapult gemaakt, maar die hebben wij weer ingenomen. Daarnaast is hij ook dol op verkleden. Bij de hema hebben ze allemaal verkleedspullen zoals ridderpakken, piratenpakken en hij is daar echt dol op. C is enorm van de poppen en alles wat daarbij hoort.
Onze knul van 2 is van het klussen en de auto's. Ik verwacht niet dat wij enorm veel lego zullen opbouwen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 dec 2013 12:37

MissF schreef:LauraC, hoe is het met je kids? Nog steeds zo druk? Of komt de rust een beetje?

Nope, nog steeds druk. Ik heb echt 3 kindjes met gebruiksaanwijzing. Maar goed, nu tropenjaren en hopelijk over een paar jaar weer goed slapen en rust in de brouwerij!
Maandag mochten we naar de rechtbank om het adoptiecertificaat op te halen en daar werd deze foto gemaakt :-)
Laatst gewijzigd door LauraC op 22 dec 2013 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”