Joepie, wat gebeurt er in de bijbel regelmatig?
Ik ben er vast van overtuigd dat God naar elk gebed luistert. Of dat nou 2 keer per jaar met de hele gemeente in de kerk is, of dat je elke avond in bed bidt.
Moderator: Moderafo's
Gandalf schreef:Biddag heeft er toch meer mee te maken dat door de boeren een zegen gevraagd werd over het komende seizoen? Of alles wat gezaaid en gepoot is veel en goede vruchten mag dragen. Helemaal omdat vroeger de mensen toch meer afhankelijk waren van wat de boer van z'n akker haalde. Tegenwoordig importeren we gewoon, of fabriceren zelf wat in een fabriek. Toch is het goed om voor het komende seizoen te bidden en vragen of God ons in alles wil zegenen.
tkf schreef:Wat betekend biddag voor jouw/u?
Ikke21 schreef:tkf schreef:Wat betekend biddag voor jouw/u?
Biddag betekend voor mij niet meer dan andere dagen, het zou iedere dag bid- en dankdag moeten zijn in ons hart. Ik ga wel naar de kerk en waardeer deze dagen ook wel, maar het heeft voor mij niet een stukje meerwaarde.
Marnix schreef:Die tekst heb ik anders nooit gehoord. De bijbel roept op om er voor bidden, maar volgens mij niet op een speciale dag
als ik me goed herinner zijn beide in de reformatie aangesteld. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het wel goed is.Ikke21 schreef:Marnix schreef:Die tekst heb ik anders nooit gehoord. De bijbel roept op om er voor bidden, maar volgens mij niet op een speciale dag
Gister in de kerk hoorde ik, dat bid- en dankdag door God zelf is ingesteld. Ik heb het niet helemaal begrepen, was er niet helemaal bij met mijn gedachte. Ik zal eens nakijken of ik het ergens in de bijbel kan vinden.
Op zulke dagen worden we ook stilgezet bij de rijkdom en welvaart waar wij in leven, dat vind ik wel heel mooi, want dat is iets waar we niet vaak over nadenken, tenminste ik niet altijd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten