Boerin schreef:Oh die kende ik nog niet, maar dat was geen voorhuwelijkse seks, maar met een ander. Jezus is al vermoord zodat we niet meer gestenigd hoeven worden.
Deze is over seks voor het huwelijk:
28 Wanneer een man een meisje ontmoet, dat nog maagd is en niet ondertrouwd, haar aangrijpt en gemeenschap met haar heeft, en zij worden betrapt – 29 dan zal de man, die bij haar gelegen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar
onteerd heeft; hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.
Jezus heeft de wetten van de Joden/oude testament nooit afgeschaft hoor, hij wilde ze zelfs kracht bij zetten. Het grappige is misschien wel, als je vind dat het tegenwoordig niet meer hoeft, was het vroeger dan wel terecht dat vrouwen die seks voor het huwelijk hadden gehad gestenigd moeten worden.
Matteüs 5
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.