Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:en hoe zie jij het mbt verzoekingen van de duivel, zijn die weg?
even wijziging;
als je andere dan gangbare ideeën hebt over of en hoe de duivel nu nog opereert, zou je die erbij willen zetten,
niet om te bestrijden, maar gewoon om antwoorden te kunnen plaatsen.
Boekenlezer schreef:Ik heb geen kinderen, dus heb ik in dat opzicht weinig te vertellen.
Wel herinner ik mij, dat ik daarover in mijn jonge jeugd daarover vooral van mijn oudere broer te horen heb gekregen. Namelijk: dat hij bokkepoten heeft, twee hoorntjes, en een grote drietandige vork. En dat was dan weer dankbare stof tot tekeningen maken. Wat mijn broer mij vertelde, dat tekende ik uit. Bijvoorbeeld ook, dat de duivel in zijn formule-1-racewagen achter onze dominee aan zat in zijn Dafje.
Faramir schreef:In de gemiddelde kinderbijbel staat vast wel een verhaal waarin de duivel ook voorkomt. Lees dat voor en als er vragen komen beantwoord je die naar vermogen maar hou het simpel zou ik zeggen. Maak kinderen ook niet bang ervoor.
meribel schreef:
Vraag die kwam ; hoe kan een slang nou praten? Wie trapt dáár nou in
meribel schreef:Ik realiseer me dat ik dit in het open forum zet, en dat daar ook atheïsten posten. Het is niet mijn bedoeling een discussie te starten over of hij bestaat, want dat is voor mij een feit.
Het open forum is zodat ik van iedereen verschillende invalshoeken kan lezen.
schelpje3 schreef:Maar kinderen op een bepaalde leeftijd, geloven dit vaak toch wel, net als in sprookjes?
En de slang is nu een eng glibberig beest, dat over de grond moet kruipen, dat was zijn straf.
Mortlach schreef:
Sterker nog, tot een bepaalde leeftijd gelooft een kind ALLES wat je hen als ouder voorschotelt
Slangen zijn niet eng en ook niet glibberig. Als je er wel eens eentje hebt vastgehad, weet je dat. En trouwens, is het niet vreemd dat een hele diersoort wordt gestraft omdat de duivel toevallig gebruikt maakt van 1 individueel dier. Maar goed, dat soort draconische strafmaatregelen is de Heere niet vreemd, natuurlijk.
Mortlach schreef: En trouwens, is het niet vreemd dat een hele diersoort wordt gestraft omdat de duivel toevallig gebruikt maakt van 1 individueel dier. Maar goed, dat soort draconische strafmaatregelen is de Heere niet vreemd, natuurlijk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 357 gasten