Boerin schreef:Die is niet van die iemand, ja, als ze ermee getrouwd is.
Gij hebt 5 mannen gehad en die gij nu hebt is uw man niet.
Als je het als verliefd stel met elkaar gedaan had, moest je gewoon trouwen, hoor. En die regel wordt in de hedendaagse kerk nog toegepast. Door gemeenschap hoor je dus op een bijzondere manier bij elkaar.
Boerin schreef:Grappig, de meeste mensen vinden het niet een aantrekkelijk idee, maar God voelt Zich juist aangetrokken tot zulk soort mensen. Hij was een Vriend van tollenaars en hoeren.
Wat zijn dat nou voor warrige uitspraken. De meeste mensen willen inderdaad geen 'afgelikte boterham' als partner, maar God wel? Naar mijn weten heeft God zich nooit schuldig gemaakt aan datgene, wat er volgens een bepaalde exegese plaatsvindt in
Genesis 6:
2.
Maar ik begrijp dat mijn tekst te kuis was. Gek genoeg vind ik hem juist mooi aansluiten op bijvoorbeeld
Deuteronomium 22:
22.
Maar volgens jou kunnen we maar beter tollenaren en hoeren worden, omdat dat Gods interesse in ons zou stimuleren?
Beetje jammer ook, dat wanneer ik een probleem uit onze wereld aan de orde wil brengen, dat daar helemaal niet goed op ingegaan wordt, maar dat men blijkbaar liever in de eigen kleine theologische kringetjes blijft ronddraaien. (We zitten in een discussie over dr. Corrie, dus over seksuele voorlichting. In die context probeer ik bepaalde zaken erbij te betrekken die ermee te maken hebben.) Maar denk je dan, dat wat daar in die grote boze buitenwereld gebeurt, dat dat niet doordringt onder kerkmensen? Dat het vergif niet binnenspijpelt?