bijde vind ik mooi

Moderator: Moderafo's
Byte schreef:
Ps ben wel blij dat mealybug zoveel liefde heeft jegens zijn refobroeder
mealybug schreef:Ik wil dan dat alle mannen bidden in alle plaatsen, met opgeheven handen, zonder toorn en twist (1 Tim. 2 : 1-6,
Welk percentage gehoorzaamt hier eigenlijk aan, in de refo-gezindte?
alexander91 schreef:Als je meteen ook het vervolg erbij pakt en even consequent blijft in je beschuldigingen:
"Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. Ze moeten niet opvallen door een opzichtige haardracht, dure kleding, goud of parels, 10 maar door goede daden, zoals gepast is voor vrouwen die zeggen dat ze God vereren. 11 Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; 12 ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. 13 Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. 14 En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. 15 Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze."
Of is het je alleen te doen om de refo's zwart te maken?
mealybug schreef:Ik wil dan dat alle mannen bidden in alle plaatsen, met opgeheven handen, zonder toorn en twist (1 Tim. 2:8)
Welk percentage gehoorzaamt hier eigenlijk aan, in de refo-gezindte?
Jvslooten schreef:Je hebt een woord uit de tekst weggeknipt, maar ik ga er maar vanuit dat dat dat geen opzet is. Er staat namelijk: met opheffing van heilige handen.
De apostel spreekt over heilige handen. Handen die zich geheiligd weten in Hem. De apostel spreekt over bidden, zonder toorn en zonder twist. Liefde tot God (heiliging) en liefde tot de naaste (zonder toorn en twist); dat staat centraal in het gelovig gebed. Dààr wordt ook het kaf van het koren gescheiden. Niet bij de opgeven handen hoor. De hand opsteken kan iedereen, daar hoef je echt geen christen voor te zijn.
Bambi schreef:Het gaat er niet om hoe je het durft, maar waarom je het doet?
Bambi schreef:En jij hebt de opdracht gehad om je Refo-medebroeder/-zuster, zo dicht mogelijk bij het Woord te houden?
mealybug schreef: er staat "goedwillige" handen
mealybug schreef:In de grondtekst staat gewoon ''goedwillende handen''
undefiled by sin, free from wickedness, religiously observing every moral obligation, pure holy, pious
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten