ineke-kitty schreef:"Leuk - toevallig in het nieuws"
tja... en het " nieuws" is uiteraard de maatstaf als het om "onderzoek" gaat.
Het Franse volk is uitermate beleefd, gastvrij, en correct in het benaderen van toeristen.
Dat is wat IK heb opgemerkt, maar ja, ik ben natuurlijk geen "kenner" van de cultuur van het Franse volk, dus waar praat ik over.
het hele franse volk is uitermate beleefd, gastvrij en correct in het benaderen van toeristen??
nou..zitten een paar lompe boeren tussen hoor ( zeker als je geen frans spreekt )
En zo ook tussen de nederlanders.
het perfecte volk bestaat niet hoor. En elk land heeft zo zijn kenmerkende eigenschappen. nederlanders zijn vaak luidruchtig dat geloof ik zeker. echter ik ken heel veel nederlanders die het niet zijn dus tsja..wat zegt het.
ineke-kitty schreef:meribel: " heel raar"
Ik begrijp niet wat er nu zo "raar" is aan het corrigeren van andermans kinderen, en ja, onder de 16.
Kleine kinderen kunnen nu eenmaal heel vervelend zijn. Ik zie dat dagelijks om me heen in de kledingwinkel waar ik werk.
Ze rennen en vliegen maar door de zaak, en moeders schenkt er geen enkele aandacht aan.
Of DAT niet "raar" zou zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Als ik die kinderen dan verbaal corrigeer, krijg ik een boze blik van de moeders, zo van: "waar bemoei je je mee" .
Pfff. ongelofelijk.
nee ineke kitty, je had het niet over corrigeren van andermans kinderen maar die slaan. En ja ik vind het echt raar om zomaar midden in een winkel ( of waar dan ook ) een kind van iemand anders een pak voor zijn broek te geven. Je weet niet eens wat er allemaal op de achtergrond speelt. Prima middenweg om de ouders aan te spreken en als die zich er niets van aantrekken dan verzoek je ze de winkel te verlaten ( als het jouw winkel is ) Dat recht heb je als winkeleigenaar.
Maar ik begrijp uit verdere posts dat jezelf in een kringloopwinkel werkt en ook niet andermans kinderen zomaar slaat, dus waarschijnlijk vind je het zelf ook een brug te ver gaan.
franse kinderen kennen een totaal andere opvoeding dan nederlandse. Chinese, russische en belgische kinderen ook. En er zitten ongetwijfeld goede kanten aan. Maar ik zou het niet verheerlijken. Zitten ook nadelen aan.