Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Ergernissen

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 15:50

meribel: " heel raar"

Ik begrijp niet wat er nu zo "raar" is aan het corrigeren van andermans kinderen, en ja, onder de 16.
Kleine kinderen kunnen nu eenmaal heel vervelend zijn. Ik zie dat dagelijks om me heen in de kledingwinkel waar ik werk.
Ze rennen en vliegen maar door de zaak, en moeders schenkt er geen enkele aandacht aan.
Of DAT niet "raar" zou zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Als ik die kinderen dan verbaal corrigeer, krijg ik een boze blik van de moeders, zo van: "waar bemoei je je mee" .
Pfff. ongelofelijk.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 16:00

@ Evelien ...natuurlijk horen beesten niet in een restaurant. Schreeuwende en gillende op de grond kruipende, met de lift spelende kinderen wel?
Ik nam maar een vergelijk, jammer dat je dat niet begreep.

Hoeveel kinderen gaan er niet staan met hun vieze voeten op de inpaktafels terwijl er met grote letters staat dat het verboden is.
Praat eens met het personeel in deze winkels.
De ouders staan achter de kassa hoor als dit gebeurt en kijken simpelweg de andere kant op , maar ik stuur ze eraf. Het winkelpersoneel heb ik altijd aan mijn kant, ze hebben hun handen er vol aan.
Wat dacht je van speelgoedwinkels...de ouders gaan winkelen en dumpen hun kinderen in zo een winkel.
Ik weet er alles van en hoor de wanhoop aan van de winkeliers.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 16:04

Wij hebben een ondergrondse parkeerruimte, met een automatische deur en hoe vaak spelen kinderen daar en hoe vaak hebben we gemeenschappelijk de ouders gewaarschuwd. Vanochtend nog moest ik ze wegsturen, en je kunt erop wachten tot een kind wordt doodgereden. Sowieso in mijn wijk waar 30 km is toegestaan wordt juist door die moederd die de kinderen van school halen met lopende motor met kinderen erin en zelf naar de school lopen , onze hele straat blokkeren, maar keihard rijden.
En zo is ook een kindje doodgereden onlangs, maar het helpt niets.
En ik mag het niet zeggen natuurlijk, maar het zijn ouders en kinderen van streng reformatische scholen.
Zo werkt een wettisch leven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 16:07

Wij komen niet in dat soort winkels, wij komen bij boeren en vrije winkels waar kinderen wel hun gang mogen gaan. Waar mensen zich daar niet aan ergeren. :wink: En waar kinderen gewoon kind kunnen en mogen zijn. Daar ben ik blij mee.
Ach ik hou van kinderen die lekker hun gang kunnen en mogen gaan, ik erger mij niet aan. Ik erger mij mee aan kinderen die continu op i pads, ds en op de telefoon van een van hun ouders zitten spelletjes te spelen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 16:13

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 16:20

" waar kinderen gewoon kind kunnen en mogen zijn" .

Wat bedoel je met "gewoon"?

Ook een klein kind moet leren zich aan fatsoensnormen te houden, of dat nu in een "buiten" winkel of "vrije" winkel is of niet.

Ik vind het dan ook volstrekt geen argument om dergelijk losgeslagen gedrag dan maar toe te laten, en te gedogen, omdat het kind zogenaamd " kind" zou moeten en kunnen zijn.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 16:26

" Kinderspeelhoekje?" En dat zou "helpen"?

Bij de kringloopwinkel waar ik werk, hebben ze een hele kinder-speelgoed afdeling.
Moeders gaat naar boven [ kledingafdeling waar ik werk} en laten de kinders achter op de speelgoedafdeling [beneden].
Mijn collega van die afdeling, die alles netjes in vakken verdeeld, moet meerdere malen de janboel die deze kinderen ervan hebben gemaakt, opruimen, omdat de moeders te beroerd zijn hun kinderen te instrueren naderhand op te ruimen.
Kennelijk wordt ook dat thuis niet meer geleerd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 16:31

ineke-kitty schreef:Hij begon een beetje te jengelen, waarop iemand in de rij ernaar toe liep en het kind een pak voor z'n broek gaf. Tot mijn grote verbazing zei de moeder: goed zo, bedankt voor het corrigeren van mijn kind.
Ongelofelijk, maar waar gebeurd.
Tirza [ mijn dochter] zei naderhand dat dit heel normaal is in Frankrijk, dat zelfs vreemden andermans kinderen corrigeren, als zij zich ergeren aan hun gedrag.

In Nederland zou je aangeklaagd worden als je zoiets zou doen.

Uiteraard wordt je aangeklaagd - 1) kinderen slaan is terecht verboden 2) Andermans kinderen slaan in een volle winkel -hoe verzin je het om dit goed te vinden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 16:37

"hoe verzin je het om dit goed te vinden".

Tja, kennelijk vindt men dit inderdaad goed in Frankrijk. En effectief is het zeker.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 16:46

ineke-kitty schreef:meribel: " heel raar"

Ik begrijp niet wat er nu zo "raar" is aan het corrigeren van andermans kinderen, en ja, onder de 16.
Kleine kinderen kunnen nu eenmaal heel vervelend zijn. Ik zie dat dagelijks om me heen in de kledingwinkel waar ik werk.
Ze rennen en vliegen maar door de zaak, en moeders schenkt er geen enkele aandacht aan.
Of DAT niet "raar" zou zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Als ik die kinderen dan verbaal corrigeer, krijg ik een boze blik van de moeders, zo van: "waar bemoei je je mee" .
Pfff. ongelofelijk.

Pfffff en die moeders hebben gelijk - te gek voor woorden om andermans kinderen te corrigeren - wie denk je wel dat je ben?
Jouw normen moeten gelden voor iedereen?
Inderdaad, ongelofelijk, van mij kreeg je meer dan alleen "een boze blik".

Trouwens verlies je geen klanten hiermee? of is dat niet belangrijk in de Kringloopwinkel? Subsidie komt toch wel?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 16:51

ineke-kitty schreef:"hoe verzin je het om dit goed te vinden".

Tja, kennelijk vindt men dit inderdaad goed in Frankrijk. En effectief is het zeker.

In Moslimlanden slaan de mannen hun vrouwen - ook erg effectief

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 16:57

ineke-kitty schreef:" waar kinderen gewoon kind kunnen en mogen zijn" .

Wat bedoel je met "gewoon"?

Ook een klein kind moet leren zich aan fatsoensnormen te houden, of dat nu in een "buiten" winkel of "vrije" winkel is of niet.

Ik vind het dan ook volstrekt geen argument om dergelijk losgeslagen gedrag dan maar toe te laten, en te gedogen, omdat het kind zogenaamd " kind" zou moeten en kunnen zijn.

Daar noem je wat: fatsoensnormen, dat kan iedereen weer zo anders interpreteren.

Mijn kind mag echt wel even zijn frustratie uiten, net zoals wij dat doen hier in ergernissen. Waarom zou een kind dat niet mogen? Die van mij ligt soms ook wel eens op de grond omdat hij iets niet mag of dat hij niet mee wil naar huis. Tsja heel simpel: oppakken en mee nemen.
Ach het gaat een keer over denk ik dan maar zo.
Laatst gewijzigd door Evelien op 24 nov 2013 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:00

"Subsidie komt toch wel?"

Het ontgaat me ten ene male wat subsidie te maken heeft met het corrigeren van gillende en rennende, overhoop halen van spullen in mijn winkel door losgeslagen kinderen, waar in eerste instantie de ouders verantwoordelijk zijn.
Als zij niet "ingrijpen" wordt het automatisch mijn taak als beheerder van de afdeling waar ik verantwoordelijk voor ben, andere klanten in alle rust te laten winkelen, zonder omver te worden gelopen door dit soort kinderen.

"In moslimlanden slaan de mannen hun vrouwen, ook erg effectief".

Ook deze vergelijking ontgaat me volledig.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 17:01

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 17:03

"Oppakken en meenemen".

Precies.

Terug naar “Slow Chat”