Moderators: johannes1, Moderafo's
ineke-kitty schreef:Hij begon een beetje te jengelen, waarop iemand in de rij ernaar toe liep en het kind een pak voor z'n broek gaf. Tot mijn grote verbazing zei de moeder: goed zo, bedankt voor het corrigeren van mijn kind.
Ongelofelijk, maar waar gebeurd.
Tirza [ mijn dochter] zei naderhand dat dit heel normaal is in Frankrijk, dat zelfs vreemden andermans kinderen corrigeren, als zij zich ergeren aan hun gedrag.
In Nederland zou je aangeklaagd worden als je zoiets zou doen.
ineke-kitty schreef:meribel: " heel raar"
Ik begrijp niet wat er nu zo "raar" is aan het corrigeren van andermans kinderen, en ja, onder de 16.
Kleine kinderen kunnen nu eenmaal heel vervelend zijn. Ik zie dat dagelijks om me heen in de kledingwinkel waar ik werk.
Ze rennen en vliegen maar door de zaak, en moeders schenkt er geen enkele aandacht aan.
Of DAT niet "raar" zou zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Als ik die kinderen dan verbaal corrigeer, krijg ik een boze blik van de moeders, zo van: "waar bemoei je je mee" .
Pfff. ongelofelijk.
ineke-kitty schreef:"hoe verzin je het om dit goed te vinden".
Tja, kennelijk vindt men dit inderdaad goed in Frankrijk. En effectief is het zeker.
ineke-kitty schreef:" waar kinderen gewoon kind kunnen en mogen zijn" .
Wat bedoel je met "gewoon"?
Ook een klein kind moet leren zich aan fatsoensnormen te houden, of dat nu in een "buiten" winkel of "vrije" winkel is of niet.
Ik vind het dan ook volstrekt geen argument om dergelijk losgeslagen gedrag dan maar toe te laten, en te gedogen, omdat het kind zogenaamd " kind" zou moeten en kunnen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten