Mortlach schreef:
Ik weet ondertussen niet meer hoe ik met dit 'bezwaar' om moet gaan. O, nee, als we niks zeggen, zullen kinderen "het" ook niet doen. Nee, nee, een condoomautomaat op de toiletten moedigt "het doen" alleen maar aan. En meer van dat soort - echt niets persoonlijks - volslagen stompzinnige argumenten. Kinderen doen het sowieso wel hoor, daar hoeven ze echt niet voor op ideeën te worden gebracht. Voordeel van voorlichting is dan wel dat ze iets beter weten wat ze doen.
Ik heb nauwelijks voorlichting gehad, ja in de 6e klas, jongens en meisjes apart! En uiteindelijk wisten we heel goed waar Abraham de mosterd haalde. Bij Sarah
Het gaat erom dat je een kind niet moet "aanmoedigen". Seksualiteit is iets bijzonders, voor in het huwelijk (zo is nu eenmaal de christelijke opvatting, houd dit vast!) en dat er daarbuiten van alles wordt geëxperimenteerd, is heus wel bekend.
Maar het was toen wat minder ingewikkeld. Nu is alles zo open en bloot te zien, alleen al op tv
Of je fietst door de stad en ziet allerlei prikkelende foto's, vooral als je langs een bios fietst.
Alles is gericht op seks, aantrekkingskracht, schaamte is er nauwelijks nog, bij de E tos liggen allerlei "speeltjes en hulpmiddelen".
Destijds was er één sekswinkeltje, daar zag je nooit iemand naar binnen gaan. Er hingen gordijnen achter de etalage, dus je kon niet naar binnen kijken. Ik denk dat iedereen zo lang wachtte, dat er echt niemand aan kwam lopen of rijden.
Seks is lust, zo wordt het verkocht. Kinderen mogen zodoende eigenlijk geen (onschuldig) kind meer zijn.
Het is goed om ook al jong, zelfbeheersing te leren. Het behoedt je voor ziektes, stommiteiten, valkuilen en een ongewenst kindje.