peter1234 schreef:Goedemiddag refoweb leden,
Ik wilde graag jullie objectieve mening vragen over de kerkdiensten in amerika, dit vanwege een verslag voor school met betrekking tot de verschillendheid in kerkdiensten met name in het westen. Nu ben ik vrij onbekend met de amerikaanse manieren.
- wat zijn de verschilllen met de traditionele predeking
- zijn deze soorten dans volgens jullie geoorloofd
- wat vinden jullie in het algemeen van deze manier van godsdienst viering.
groeten en bedankt, peter
Beste Peter,
Als je
een antwoord wilt op je vragen, dan zit je hier goed, maar als je een
enigzins betrouwbaar antwoord wilt hebben, dan zit je hier dus helemaal verkeerd. Zoals er nu al gereageerd is druipt het van de subjectiviteit en geeft het allerminst een goed overzicht van de kerkdiensten in Amerika.
Als je ook maar iets in de buurt van een goed antwoord wilt komen, kun je m.i. beter in kaart brengen welke kerken in de VS het grootst zijn en vervolgens hoe deze ongeveer in elkaar zitten. Pas dan kun je een goed beeld vormen. Ik vrees echter dat in de VS net zo'n veelzijdigheid aan kerkdiensten is als in het veel kleinere Nederland. Met 1 zin oid kun je dat dus nooit bevatten en doe je denk ik de kerken in de VS veel te kort.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin