Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:
Als kind dacht ik daar heel simpel over:
De Heere Jezus is toen geboren, dus vieren we zijn verjaardag.
En dan mag je toch ook wel de kamer versieren en lekker eten?
Alleen die kadootjes vond ik niet kloppen, wij zijn toch niet jarig?
Geboorte en opstanding zijn minstens net zo belangrijk. Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, hoeveel te meer zullen wij behouden worden door Zijn leven, omdat wij verzoend zijn.mealybug schreef:Het gaat niet om Zijn geboorte , maar Zijn dood.
Daarvan is de dag genoemd in de Bijbel en niet verzonnen , zoals deze geboortedag.
Jvslooten schreef:Geboorte en opstanding zijn minstens net zo belangrijk. Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, hoeveel te meer zullen wij behouden worden door Zijn leven, omdat wij verzoend zijn.
mealybug schreef:Nee dus,
Niet Zijn geboorte, maar Zijn dood, het Kruis, daar is het volbracht.
Het Kruis bracht de verzoening, als gevolg van Zijn overwinningsleven.
mealybug schreef:Zojuist ontving ik dit als PB:
''Er is een waarschuwing naar je verstuurd door een beheerder of een moderator van dit forum. Inhoud van deze waarschuwing:
Citaat:
Dit is een melding omtrent het door jou geplaatste bericht: viewtopic.php?f=33&p=1919146#p1919146 .
De vraag gaat over (een visie op) Kerst, niet over de Joodse feestdagen.''
Een dergelijk regime is me te strak, ik hou het voor gezien hier, denk ik.
Ik ben hier om te leren en te discussieren, niet om door een kleuterjuf terecht te worden gewezen.
En zeker niet wanneer het een wel degelijk relevant iets betreft.
Teus schreef:IAls we de duivel ermee wegjagen door Het Licht, Jezus Christus. Mijn fietslamp heeft dan een dubbele functie, verkeersveiligheid en eigen veiligheid in Christus, mooi toch?
Faramir schreef:Dat is prima, maar waarom plaats je dan nog geen 3 minuten na dit bericht je volgende bijdrage? Is je zelfbeheersing dan wel helemaal op peil? Overigens is het niet netjes om zonder toestemming een PM (of mail, brief enz enz) te delen met anderen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten