er is ook niet gezegd dat ieder dier even snel degenereert, alhoewel dat niet helemaal het goede woord is denk ik. Veel soorten kunnen nog makkelijk met plantaardig voedsel af, maar andere zoals de Panda bijv. hebben duidelijk de boot gemist.
Huh? Die begrijp ik niet. De panda leeft toch JUIST op bamboe? Terwijl zijn gebit daar bijvoorbeeld niet echt voor is bedoeld. Mocht de panda lang genoeg overleven, dan zit het er dik in dat die tanden langzaam zullen worden aangepast.
Nee.. wel dat ze dermate waren 'ingericht' om deze capaciteiten te ontwikkelen.
Dan heb je het in mijn ogen wel over een herschepping, want om van een herbivore naar een moderne krokodil te komen, zijn er wel een paar aanpassinkjes nodig.
En in dat geval ben ik ook benieuwd naar wat je als reden ziet dat God een dier zou scheppen met al die (momenteel) nutteloze eigenschappen.
Visie
Gelukkig is ons voorstellingsvermogen niet de norm toch?
Nee, maar het ondergraaft je stelling wel.
Ik begrijp niet precies wat het probleem is, maar dat ligt hoogst waarschijnlijk aan mij. Bedankt voor de poging het uit te leggen , in ieder geval!
Organismen hebben genen. Genen bepalen dingen. Zo is er het gen voor oogkleur, bijvoorbeeld. Nu krijgt een organisme een gen mee van de vader en een van de moeder. We hebben elk gen dus dubbel. Nu kunnen genen onderling ook nog variëren, zoals bij oogkleur. Die verschillen noemen we allelen. Maar ieder mens heeft dus maximaal 2 allelen voor oogkleur. (een van de vader en een van de moeder). Wat jij lijkt te verwachten is dat alle mogelijke allelen aanwezig zijn, maar ik zou niet weten waar je die in het genoom zou moeten laten.