De kleding van een christen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

yobem
Luitenant
Luitenant

Re: De kleding van een christen

Berichtdoor yobem » 13 nov 2013 17:48

Ik vind het grappig dat mensen die in andere topics prat gaan op de beheersing van seksualiteit in de praktijk bang zijn om door (het ontbreken van) een stukje kleding in de verleiding te worden gebracht.

keyword; zelfbeheersing.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 nov 2013 17:52

yobem schreef:keyword; zelfbeheersing.

Daar ben ik het zeker mee eens. Al loopt een vrouw naakt over straat, je houd je handen maar thuis.
Maar helaas denk niet iedereen er zo over en als vrouw ben je toch kwetsbaar aangezien je fysiek vaak geen partij bent voor een man. Daarnaast kleed ik mij altijd behoorlijk en stel ik het zeer op prijs als mijn vrouw er niet bijloopt als iemand die aan het tippelen is. Want je geeft bedoeld of onbedoeld wel degelijk een signaal af met de kleding die je draagt.

Maar volgens mij was dat niet de hoofdlijn van dit topic. Dit topic gaat er volgens mij over dat bepaalde gelegenheden bepaalde kleding vereisen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 nov 2013 19:41

meribel schreef:Tjonge nog aan toe, nog niet zo lang geleden had je zelf notabene een avatar van je in je blootje. Nee dat is netjes.

ik snap niet dat jij zelf niet ziet dat je net zo bent als een gergem dominee door mensen zo op hun uiterlijk te zitten beoordelen. Juist waar je zo op aftrapt en je op voorstaat dat jij je daar los van heb gemaakt. Nou totaal niet hoor.

Sorry hoor, maar die avatar was een foto van mijn gezicht alleen, en op het strand.
''In mijn blootje'' LOL, dat zal je fantasie geweest zijn, ben ik bang.

Als een gergeem predikant iets zegt van de kleding van mensen omdat deze aanstootgevendzou zijn, doet hij dat terecht , heel bijbels .
Als hij zegt dat een jurkje, zoals dat zwarte fatale nummertje, beter is dan een broek, doet hij dat onterecht ;-)

Maar dat is slechts mijn mening.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 nov 2013 19:53

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 nov 2013 19:31

Bambi schreef:Als ik naar dat jurkje kijk, krijg ik het benauwd.
Lijkt me niet lekker zitten, alles zo strak en te klein.
Maar ja dat is de mode, hè?
Alles waar je eigenlijk uitgegroeid bent en een maat te klein is, is nu juist hip.

dat ''gij geheel anders'' houdt volgens mij dat mode en hip geen deel zijn van de identiteit van een christen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2013 19:42

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 nov 2013 19:54

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 nov 2013 19:55

In de jaren 80 had je juist van die hele wijde kleren met die schoudervullingen weet ik nog, dan liep je echt voor gek met strakke kleding.
Toen was het hip to be square.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2013 20:05

=

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2013 20:17

=

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 15 nov 2013 00:53

Ik vind het artikel van de dominee mooi. Helemaal waar wat hij schrijft. Maar ik vind eerlijk gezegd, ook al ben ik een echte refo, de refokleding / refo-mode zoals hij is het andere uiterste. Verschrikkelijk! Al die randjes en kantjes en dat alles binnen een bepaald kleurenpalet. Het kan ook een tegenreactie zijn op de kleding van de ouders toch?
De kleding niet alleen, maar de houding die er soms bijkomt en dan die ogen :shock: van mensen als ze een mede-refo tegenkomen die er misschien wat anders gekleed uitziet.. Ik ben er allergisch voor. Mijn ouders hebben me geleerd: voor de wereld niet voor spot en voor God niet tot verdriet. Dat vind ik wel een mooie dress-code.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 nov 2013 01:16

Bambi schreef:Die schoudervullingen knipte ik er altijd uit.
Wat moet een vrouw nu met brede schouders?

Die kleding zat wel lekkerder, dan die worstenpakjes van tegenwoordig.
Ik had zo'n elastische spijkerbroek gekocht.
Na iedere 10 stappen, moest ik hem weer ophijsen.
Hij ligt nu onderin de kast.
En heb er weer een oude spijkerbroek (met de taille op de natuurlijke plaats), uitgevist.
Die zit stukken beter.

Ja toen was ik nog 14 of zo toen had je ze al, prachtig, schoudervullingen, lekker breed, weet ik veel. Later knipte ik ze er ook uit ja, geen gezicht.
Hahaha hij ligt nu onderin de kast. Ja, ik heb nu ook nog van die wijde spijkerbroeken, van de mode van welk jaar weet ik niet meer. Het interesseert me geen hout meestal, als het maar praktisch zit.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 nov 2013 08:11

noah schreef:Ik vind het artikel van de dominee mooi. Helemaal waar wat hij schrijft. Maar ik vind eerlijk gezegd, ook al ben ik een echte refo, de refokleding / refo-mode zoals hij is het andere uiterste. Verschrikkelijk! Al die randjes en kantjes en dat alles binnen een bepaald kleurenpalet. Het kan ook een tegenreactie zijn op de kleding van de ouders toch?
De kleding niet alleen, maar de houding die er soms bijkomt en dan die ogen :shock: van mensen als ze een mede-refo tegenkomen die er misschien wat anders gekleed uitziet.. Ik ben er allergisch voor. Mijn ouders hebben me geleerd: voor de wereld niet voor spot en voor God niet tot verdriet. Dat vind ik wel een mooie dress-code.

Dat is nu precies de eye-opener!
De apostel schrijft dat we geen belang moeten hechten aan waar we ons mee kleden, maar de refo-gemeenschap heeft het tot hoogste identiteit-herkenner verheven.
En daar is ook nog eens de opdracht tot kuisheid en niet tot vleselijke begeerte te wekken aan ondergeschikt geworden.

Maar het wil maar niet doordringen dat het verbod op mannenkleding voor een vrouw en vice versa (de man transformeert zijn kin tot die van een vrouw, iedere morgen zonder probleem) in 1 adem genoemd werd in het OT met het niet dragen van 2 stoffen op 1 kleed en dat de ongestelde vrouw buiten het kamp moest verblijven gedurende haar onreinheid....
Maar goed, geest en letter verhaal natuurliijk, zwaar overgoten met het selectieve refo-gedachtengoed: ''Wat komt me het beste uit'' ?

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 15 nov 2013 14:21

Uit het hart gegrepen @Mealybug!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 14:35

Even samengevat: De refo blinkt uit in selectiviteit en zijn indentiteit wordt vooral door kleding bepaald; bijbelse opdrachten daarentegen zijn voor de refo van onderschikt belang, dus de refo houd zich alleen bezig met dingen die hemzelf goed uitkomen.

Graag gedaan. Misschien zou je er nog even bij moeten zetten dat ze ook forums oprichten waar ze zich vrijwillig door andersdenkenden laten kleineren.

Terug naar “[Religie] - Open forum”