Ik vind het grappig dat mensen die in andere topics prat gaan op de beheersing van seksualiteit in de praktijk bang zijn om door (het ontbreken van) een stukje kleding in de verleiding te worden gebracht.
keyword; zelfbeheersing.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
yobem schreef:keyword; zelfbeheersing.
meribel schreef:Tjonge nog aan toe, nog niet zo lang geleden had je zelf notabene een avatar van je in je blootje. Nee dat is netjes.
ik snap niet dat jij zelf niet ziet dat je net zo bent als een gergem dominee door mensen zo op hun uiterlijk te zitten beoordelen. Juist waar je zo op aftrapt en je op voorstaat dat jij je daar los van heb gemaakt. Nou totaal niet hoor.
Bambi schreef:Als ik naar dat jurkje kijk, krijg ik het benauwd.
Lijkt me niet lekker zitten, alles zo strak en te klein.
Maar ja dat is de mode, hè?
Alles waar je eigenlijk uitgegroeid bent en een maat te klein is, is nu juist hip.
Bambi schreef:Die schoudervullingen knipte ik er altijd uit.
Wat moet een vrouw nu met brede schouders?
Die kleding zat wel lekkerder, dan die worstenpakjes van tegenwoordig.
Ik had zo'n elastische spijkerbroek gekocht.
Na iedere 10 stappen, moest ik hem weer ophijsen.
Hij ligt nu onderin de kast.
En heb er weer een oude spijkerbroek (met de taille op de natuurlijke plaats), uitgevist.
Die zit stukken beter.
noah schreef:Ik vind het artikel van de dominee mooi. Helemaal waar wat hij schrijft. Maar ik vind eerlijk gezegd, ook al ben ik een echte refo, de refokleding / refo-mode zoals hij is het andere uiterste. Verschrikkelijk! Al die randjes en kantjes en dat alles binnen een bepaald kleurenpalet. Het kan ook een tegenreactie zijn op de kleding van de ouders toch?
De kleding niet alleen, maar de houding die er soms bijkomt en dan die ogenvan mensen als ze een mede-refo tegenkomen die er misschien wat anders gekleed uitziet.. Ik ben er allergisch voor. Mijn ouders hebben me geleerd: voor de wereld niet voor spot en voor God niet tot verdriet. Dat vind ik wel een mooie dress-code.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 502 gasten