meribel schreef:Ik denk dat het laatste heel waar is.
En daarom moet een dominee of wie dan ook geen mensen in het harnas jagen door over kleding te zeuren , maar leer ze hoe ze bij Jezus komen!!
Als iemand daar is verander de kleding vanzelf. Daar hoef je je niet druk om te maken!
( en wat ouders verder wel of niet toestemmen hoeft niets met het geloof te maken te hebben,dat moet je niet als stok gebruiken vind ik, dan krijg je alleen maar negatieve associatie )
Mee eens. Die hippies die tot bekering kwamen in de jaren 70 liepen er ook niet bij in driedelig pak. In sommige kerken die uit die beweging komen zie je dat nog steeds, vond ik wel grappig om te zien, een prediker in een spijkerbroek. In de eerste kerk waar ik kwam werd ook echt gepreekt dat vrouwen geen broek mochten dragen, ik kreeg direct een preek naar m'n hoofd, was net bekeerd en liep in m'n broer z'n broek. Nou dat mocht niet hoor. Een zangleider daar is zelfs weggegaan, want hij mocht de zangdienst niet meer leiden zonder stropdas.
Hadden we een uitje naar een andere kerk en dan zei die jeugdleider: Nou dames, wel netjes een jurk aan hoor. Ik had niet eens een jurk, moest er een van m'n moeder lenen. Kwamen we daar, liepen die lui er heel hip bij in spijkerbroeken en leren jassen. Kom ik aan in m'n soepjurk.