Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:'Alleen, houd eraan vast geen bloed te eten, want het bloed is de ziel, en u mag niet, samen met het vlees, ook de ziel eten.' (Deut 12,23)
Wat je kan eten is niet onzienlijk dat is voor mij geen mysterie maar openen jullie er rustig een apart topic voor.
En:23 Alleen, houd eraan vast geen bloed te eten, want het bloed is de ziel, en u mag niet, samen met het vlees, ook de ziel eten.
24 U mag dat niet eten; u moet het op de aarde uitgieten als water.
19 Want wat de mensenkinderen overkomt, overkomt ook de dieren. Hun overkomt een en hetzelfde. Zoals de een sterft, zo sterft de ander, en zij hebben alle een en dezelfde adem. De mensen hebben niets voor op de dieren, want alles is vluchtig.
20 Zij gaan allen naar één plaats:
zij zijn allen uit het stof
en zij keren allen terug tot het stof.
21 Wie merkt op
dat de adem van de mensenkinderen
naar boven stijgt
en de adem van de dieren
naar beneden daalt naar de aarde?
Jvslooten schreef:Alleen de ziel van een dier zit in zijn bloed denk ik.. je kan het bijv. concluderen uit het vervolg van je tekst:
23 Alleen, houd eraan vast geen bloed te eten, want het bloed is de ziel, en u mag niet, samen met het vlees, ook de ziel eten.Het bloed -van mens en dier- vergaat tot stof, maar de ziel van een mens blijft voor eeuwig (bijv. 1 Kron 28:9, Jes 55:3)
Natuurlijk, dat is er ook.mohamed schreef:Goed punt JvSlooten, maar lees Heb 4,12 eens. Daar wordt toch echt onderscheid gemaakt tussen de menselijke ziel en geest.
ineke-kitty schreef:Het boek Daniel naast Openbaring, Jesaja, Jeremia, Ezechiel, Joel, om er maar eens een paar te noemen te leggen, zodat het Woord Zelf de dingen verklaart en "openbaart" aan de serieuze Bijbelonderzoeker.
ineke-kitty schreef:Persoonlijk ben ik nogal wantrouwend wat betreft "theologen" want die liegen meestal.
ineke-kitty schreef:Wel, ik ben toch benieuwd naar jouw "visie" en hopelijk brengt die meer duidelijkheid dan alle theorieën die reeds voorbij zijn gekomen.
Wilsophie schreef::wink: Dat zegt het woord toch Jan? Theo loog.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten