Jvslooten schreef:Alleen de ziel van een dier zit in zijn bloed denk ik.. je kan het bijv. concluderen uit het vervolg van je tekst:
23 Alleen, houd eraan vast geen bloed te eten, want het bloed is de ziel, en u mag niet, samen met het vlees, ook de ziel eten.Het bloed -van mens en dier- vergaat tot stof, maar de ziel van een mens blijft voor eeuwig (bijv. 1 Kron 28:9, Jes 55:3)
De ziel van het vlees is
in het bloed. Het bloed is niet de ziel, de ziel is niet zienlijk en die is
in het bloed. Ik heb het u op het altaar gegeven. Jezus gaf Zijn bloed en Hij gaf Zijn wil op, Zijn ziel stierf (Hij was gescheiden van de Vader, niet Zijn Geest, die beveelde Hij in Zijn handen), Hij (Zijn ziel) wilde niet sterven. De ziel die zondigt zal sterven. Hij stierf zonder te hebben gezondigd in onze plaats, net zoals die offerdieren die onschuldig waren.
Zijn bloed drinken is een zijn met Zijn Ziel volgens mij:
Johannes 6
Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij gij het vlees van de Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij geen leven in uzelf. 54
Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. 55 Want mijn vlees is ware spijs en mijn bloed is ware drank. 56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt,
blijft in Mij en Ik in hem.
Je mocht het bloed van dieren niet drinken, nog steeds niet trouwens, want dan werd je een met zo'n ziel van een beest denk ik.
Ik heb het nooit begrepen. Hier leggen ze het wel goed uit:
http://www.charismanews.com/opinion/388 ... t-his-soulJesaja 53:12
Daarom zal Ik Hem een deel geven van velen, en Hij zal de machtigen als een roof delen,
omdat Hij Zijn ziel uitgestort heeft in den dood