Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 nov 2013 15:38

We gaan stoppen met de maïzena!! De arts zei nu van: ja, we zagen het als een oplossing, maar het brengt alleen maar meer problemen, dus dit heeft geen zin...
We wachten nu het DNA-onderzoek af en als we meer weten, gaan we er verder over nadenken wat nu te doen! Hij zei ook: hij doet het nu al 3 jaar zonder, dus ja.. en de afspraak met Nij Smellinghe staat nog steeds dat je kunt en moet bellen als hij ziek wordt..
Toch jammer dat de simpele oplossing, toch niet zo simpel blijkt te zijn bij Manoël :(

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 08 nov 2013 19:04

Memmem schreef:Ook al is hij 'dom', ik zou het niet accepteren. Natmaken en in de kliko lijkt mij de beste optie, misschien leert hij daarvan.
En hem proberen weerbaarder te maken. Nu zijn het zijn jongere broertjes/zusjes die hem pushen, straks is het een crimineel die hem wat laat doen.

Helemaal eens. Ik denk dat het excuus van puberteit te vaak gebruikt wordt om te stoppen met opvoeden. Wanneer jij geen illegaal vuurwerk in huis wil hebben, dan heeft hij zich daar aan te houden, want het is jouw huis, dus jouw regels. Juist door het toe te staan onder het mom van "hij luistert toch niet" maakt dat hij je steeds minder serieus zal nemen. Nu gaat het nog over vuurwerk, waar je blijkbaar niet al te grote bezwaren tegen hebt, maar wat is het volgende?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 nov 2013 19:11

hieke schreef:
Helemaal eens. Ik denk dat het excuus van puberteit te vaak gebruikt wordt om te stoppen met opvoeden. Wanneer jij geen illegaal vuurwerk in huis wil hebben, dan heeft hij zich daar aan te houden, want het is jouw huis, dus jouw regels. Juist door het toe te staan onder het mom van "hij luistert toch niet" maakt dat hij je steeds minder serieus zal nemen. Nu gaat het nog over vuurwerk, waar je blijkbaar niet al te grote bezwaren tegen hebt, maar wat is het volgende?

Kennelijk is het gewoon niet zo'n punt dus, anders had ie het niet gekocht. Hij weet hoe ver ie kan gaan. Ik zou het ook wel vervelend vinden, maar niet zo'n punt. Laat ouders dat lekker zelf beslissen. Hij heeft geen vuurwapen gekocht, het is maar vuurwerk. Ik ken zat christenen die illegaal vuurwerk afsteken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 nov 2013 20:21

Boerin schreef:Kennelijk is het gewoon niet zo'n punt dus, anders had ie het niet gekocht. Hij weet hoe ver ie kan gaan. Ik zou het ook wel vervelend vinden, maar niet zo'n punt. Laat ouders dat lekker zelf beslissen. Hij heeft geen vuurwapen gekocht, het is maar vuurwerk. Ik ken zat christenen die illegaal vuurwerk afsteken.

Volgens mij gaf jess aan dat vuurwerk geen punt is, maar illegaal wel. En oke, zat christenen die het doen... maar t is jouw kind... die je wil beschermen tegen die illegale bende en gevaren van dien.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 nov 2013 09:34

paprikameisje2 schreef:niet verbieden dippie?? die rotzooi is levensgevaarlijk! Je moet je kind beschermen voor die gevaren zeg!
Ook al zijn ze puber, zolang ze zelf neit goed de keuzes kunnen maken, moet je toch als ouders nog de verantwoordelijkheid nemen voor je kind!

Zolang hij stiekum is, kan je hem neit vertrouwen! hopelijk valt dat kwartje dat je beter open en eerlijk kan praten met elkaar, en dat je wel wat mag, maar wel met gesprek!

Poeh.. als ik zulke dingen lees kan ik al zooo bang worden soms voor de toekomst.

Ik zeg toch niet dat het niet gevaarlijk is en dat je ze niet moet beschermen? Juist wel, maar als ouders het gaan verbieden, zeker in de pubertijd, dan is het vaak nog net iets leuker voor ze om het toch te kopen. Ik denk dus dat je met puur alleen het verbieden niets bereikt. Ze worden dan alleen maar meer tegendraads en gaan nog meer tegen je grenzen in, alhoewel je nog steeds duidelijk aan moet blijen geven wat jou grenzen zijn en hoe jij erover denkt. Moeilijk maar met enkel een verbod kom je er echt niet.
Afbeelding

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 nov 2013 09:49

paprikameisje2 schreef:
Volgens mij gaf jess aan dat vuurwerk geen punt is, maar illegaal wel. En oke, zat christenen die het doen... maar t is jouw kind... die je wil beschermen tegen die illegale bende en gevaren van dien.

Niet alles wat zich christen noemt , is ook christen.
Als wat de gemiddelde chroisten doet mijn moraal zou zijn.....

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 09 nov 2013 10:10

Dippie schreef:

Ik zeg toch niet dat het niet gevaarlijk is en dat je ze niet moet beschermen? Juist wel, maar als ouders het gaan verbieden, zeker in de pubertijd, dan is het vaak nog net iets leuker voor ze om het toch te kopen. Ik denk dus dat je met puur alleen het verbieden niets bereikt. Ze worden dan alleen maar meer tegendraads en gaan nog meer tegen je grenzen in, alhoewel je nog steeds duidelijk aan moet blijen geven wat jou grenzen zijn en hoe jij erover denkt. Moeilijk maar met enkel een verbod kom je er echt niet.

Je kunt absoluut wel verbieden dat het in jouw huis ligt. Sterker nog, als jij het niet wil, maar je laat het maar toe omdat hij anders nog meer tegendraads zal worden, dan mag je ook wel eens met jezelf aan de slag!
Verbieden om te bezitten of af te steken is iets anders, dat zou ik op die leeftijd ook niet snel meer doen, maar no way dat hier in huis dingen worden opgeslagen die ik niet kan accepteren, alleen maar om de lieve vrede wil. Waar is dan je zelfrespect?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 nov 2013 11:04

trijntjejohanna schreef:We gaan stoppen met de maïzena!! De arts zei nu van: ja, we zagen het als een oplossing, maar het brengt alleen maar meer problemen, dus dit heeft geen zin...
We wachten nu het DNA-onderzoek af en als we meer weten, gaan we er verder over nadenken wat nu te doen! Hij zei ook: hij doet het nu al 3 jaar zonder, dus ja.. en de afspraak met Nij Smellinghe staat nog steeds dat je kunt en moet bellen als hij ziek wordt..
Toch jammer dat de simpele oplossing, toch niet zo simpel blijkt te zijn bij Manoël :(

Wat een verdrietig bericht TJ :(
Je vraagt je af of er niet zoiets als maizena, maar dan in een sterk geconcentreerde vorm is.
Blijkbaar niet. En wanneer komt de uitslag van het DNA onderzoek?
De zorgen blijven dus.
Veel sterkte.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 nov 2013 11:07

mealybug schreef:Niet alles wat zich christen noemt , is ook christen.
Als wat de gemiddelde chroisten doet mijn moraal zou zijn.....

:lol: Ik ken zelfs een voorganger die dat vroeger deed, van die chinese matten. Maar nu het echt verboden is niet meer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 nov 2013 12:31

schelpje3 schreef:Wat een verdrietig bericht TJ :(
Je vraagt je af of er niet zoiets als maizena, maar dan in een sterk geconcentreerde vorm is.
Blijkbaar niet. En wanneer komt de uitslag van het DNA onderzoek?
De zorgen blijven dus.
Veel sterkte.

2-3 maand .. Jep, zorgen blijven. Hij is weer zo bleek en zit weer onder de 15 kilo en heeft al 3 dagen 's avonds koorts .. Dus ja, wel balen, maar tis niet anders

Huis
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Huis » 09 nov 2013 22:10

Ach.. TJ.. sterkte met Manoel.

Lijkt me zo moeilijk om hem zo af te zien takelen en zelf machteloos ernaar te staan kijken!
Heel veel sterkte hoor!!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 nov 2013 10:56

He wat een tegenvaller, tj. Sterkte ermee hoor!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 11 nov 2013 11:07

ik vind het zeker niet goed dat hij dat illegale vuurwerk koopt en mee in huis neemt maar als ik het nergens vinden kan, ik weet niet waar hij het verstopt ook al ga ik zeker wel op onderzoek uit. Heb het vermoeden dat het vandaag of morgen mee komt van school maar je staat soms echt machteloos hoor. Ik kan het wel verbieden maar kan er niet altijd wat aan of tegen doen. Dat is het zelfde als met roken of drinken. Denk ook maar eens aan je eigen puberteit terug.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 nov 2013 14:19

Een vraagje; na hoeveel dagen hoge koorts trekken jullie aan de bel bij een arts?? M. blijft al bijna een week hoge koorts houden. Hij speelt wel en dat is natuurlijk erg positief. Drinkt wel erg slecht en hoest. Ik heb gewoon geen zin om als zeurmoeder met hem naar dokter te gaan maar een week hoge koorts vind ik wel weer lang.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 nov 2013 14:26

Op thuisarts.nl staat dat je bij kindjes na 3 dagen moet bellen.

m.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen?mobile

Beterschap!

Terug naar “Archief”