Ik geloof van niet zodra je wedergeboren bent. Messiaanse joden geloven het ook niet. Een Messiaanse jood zei: Je kiest gewoon of je iets doet of niet.
Ik vond net dit:
http://season.org/grace-do-i-have-a-sinful-nature/
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Je kent niet goed het verschil tussen ziel en geest. Want er staat geschreven: "De ziel die zondigt die zal sterven" Hier staat het woord "nefesh" je hebt geen ziel, je bent een ziel.
Geest is wat anders dat behoort bij de onzienlijke dingen.
ineke-kitty schreef:Marnix: "maar dat betekent niet dat we zonde niet meer kennen. we hebben daar tegen de strijden"
Wel, doe je best zou ik zeggen.
Ik denk dan, waarom tegen iets strijden, als de Here Jezus ons verlost heeft van de zonde[n]?
Daarom kan Paulus ook zeggen: [vers 24,25: Rom. 7] "Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam des doods? Ik danke God door Jezus Christus onzen Heere".
Hier dankt hij dus God, dat Christus Jezus hem heeft verlost, en DAT zouden wij ook doen, in plaats van te "strijden" tegen de zonde.
Welnu dan, laten ook wij, nu wij door zo'n menigte van getuigen omringd worden, afleggen alle last en de zonde, die ons zo gemakkelijk verstrikt. En laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt, terwijl wij het oog gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof.
Hij heeft om de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld, het kruis verdragen en de schande veracht en zit nu aan de rechterhand van de troon van God.
Want let toch scherp op Hem Die zo'n tegenspraak van de zondaars tegen Zich heeft verdragen, opdat u niet verzwakt en bezwijkt in uw zielen.
U hebt nog niet tot bloedens toe weerstand geboden in uw strijd tegen de zonde.
En u bent de vermaning vergeten waarmee u als kinderen wordt aangesproken: Mijn zoon, acht de bestraffing van de Heere niet gering en bezwijk niet, als u door Hem terechtgewezen wordt.
Hef daarom de slappe handen op en strek de knikkende knieën, en maak rechte sporen voor uw voeten, opdat wat kreupel is, niet wordt ontwricht, maar veeleer genezen wordt.
Jaag de vrede na met allen, en de heiliging, zonder welke niemand de Heere zal zien.
Paulus zegt dat we ons dood moeten houden voor de zonden. En hij zegt ook dat we de ons moeten richten op de dingen die boven zijn.Marnix schreef: .... Maar dat betekent niet dat we zonde niet meer kennen. We hebben daar tegen de strijden....
Marnix schreef:Dus als je wedergeboren bent zondig je niet meer?
Op dit forum staan heel veel postings, ook van mij!, die van zonden doordrenkt zijn.
De zonden tegen het 6e en 9e gebod bijvoorbeeld.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 398 gasten