Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:Boerin
Wat bedoel je precies met "zelfwaarde" ?
ineke-kitty schreef:Boerin
OK, en ja ik ben waardevol in Gods ogen, echter kan een mens zich waardeloos VOELEN.
Maar dat is gebaseerd op emoties en uiterlijke dingen.
Mensen kunnen je een waardeloos gevoel geven of aanpraten, maar als je je een kind van God weet, lijkt me dat niet belangrijk, want de Schrift leert immers: "wat zal een mens mij doen?"
de Apostel Paulus werd b.v. als een klein, min mannetje gezien, iemand die wel krachtige brieven schreef, maar in het spreken zwak was.
Ik geloof niet dat hij zichzelf "waardeloos" achtte, door wat de mensen van hem vonden.
In tegendeel.
Hij zei: " predik ik nu de mensen of God" ?
Boerin schreef: Wat geeft je zelfwaarde?
schelpje3 schreef:Dit forum i.i.g niet!
Boerin schreef:Ja dat bedoel ik. Als je gaat lezen wat Hij over je zegt: de bent de gerechtigheid Gods in Christus e.d., Hij stierf voor ons toen we nog zondaren waren, kennelijk waren we de moeite waard, voelt stukken beter. Het gaat niet om wat je doet, maar wie je bent in Hem en hoe Hij je ziet.
mohamed schreef:Dit is waar voor een eersteling maar voor ons ligt het wat genuanceerder. Wij zijn in een tijd geboren eeuwen nadat Paulus het lichaam - dat is het collectief - Christus noemde (Rom 12,5; 1 Kor 12,27) en zoals je weet is Christus nooit een zondaar geweest. Wij zijn de leden en a.h.w. allemaal een teen, oor, of voet van Christus, wie zal het zeggen welk deel. De eerstelingen hadden een geheel andere taak te vervullen die beschreven wordt in het NT, een taak die ten onrechte door hedendaagse christenen op zichzelf betrokken wordt.
'Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen van Zijn schepselen.' (Jak 1,18)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten