weet je wat hypocriet is de wereld wat willen geven want dat is wel fijn daar, maar ook een deel aan God te geven want ja dat hoort er ook maar bij. dat is hypocriet.
Mijn organist geeft wel eens niet christelijke optredens... dan speelt hij Mozart, Beethoven, Bach en dat soort muziek... waar moet het met die man heen...
Zucht.... Geef nou maar gewoon toe dat het probleem is wat voor soort muziek ze maken...
k denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik heb als het om de EOjd draait niet over dat evangeliseren daar betekent dat het mensenwerk is. Ik heb erg gemengde gevoelens als ik hetgeen op de EOjd gebeurt naast de Bijbel legt. Moeten wij (christenen) de boodschap van het geloof en God maar zo aanpassen naar de wereld zodat we zoveel mogelijk mensen met Hem in aanraking kunnen brengen? Het zou wel makkelijk zijn als God zich zou aanpassen naar de 'doelgroep'. Maar dat doet Hij niet, want God is eeuwig Dezelfde. Ik heb moeite met het bestempelen van de muziek als zijnde christelijk. zeker als ook een band als Normal Generation op o.a. de site van EOjd zelf wordt bestempeld (en geroemt) als een band die best wat successen heeft behaald in de 'seculiere' wereld. Dan krijg ik toch echt het idee, van waar draait het nou eigenlijk om? Tuurlijk is het een broodnodige zaak dat we de 'wereld' zoveel mogelijk en op zoveel mogelijke manieren in aanraking brengen met God en Zijn Woord. Maar moeten we dan zeggen dat God als het ware 'meegaat met de tijd'? Als we die muziek dan bestempelen als zijnde christelijk (wat ik me wel afvraag), waarom zouden we dan bijv. zelf geen moderne Bijbel gaan schrijven van deze tijd? Dat is in mijn ogen hetzelfde.
Ja, God gaat mee met de tijd, en toch blijft Hij dezelfde. Hij verandert niet met de wereld mee, maar dat wil niet zeggen dat wij niet met de middelen van onze tijd Hem mogen loven. Dat wil zeggen, je kunt Hem zeker loven met de harp en lier... of met het orgel. Er was trouwens ook een tijd dat er geen orgels waren... maar dat God er wel was. Dat wil toch ook niet zeggen dat het orgel nooit ingevoerd had mogen worden want God verandert niet?
En waarom we geen moderne bijbel zouden schrijven? Waarom niet? Ik ben blij dat er normale, begrijpbare bijbelvertalingen zijn. Dat is inderdaad het zelfde. Je moet het evangelie niet veranderen, je moet zorgen dat het in deze tijd ook begrijpbaar blijft! De begrijpbaarheid veranderen wil niet zeggen dat je de inhoud verandert. Vormen veranderen wil niet zeggen dat de inhoud verandert. Het wil niet zeggen dat God verandert. En Hij vindt het fijn als we Hem toezingen hoe groot Hij is, of we dat nou met harp en lier, orgel of gitaar en drum doen.