dan wil ik je toch nog even met je neus op de feiten drukken. Er staat, "Hij zond zijn enigst geboren zoon" Je word niet gezonden zonder een doel. Zijn doel was zijn lijden. Toen hij in Getsemane rond kroop als een worm, smeekte hij of het niet op een andere manier kon (laat deze drinkbeker mij voorbij gaan, maar uw wil geschieden). Hij was dus gewoon totaal geindoctrineerd door iets, of iemand. Het was meer zo'n figuur van; wat Der Führer wil, zal geschieden. Een zelfmoordenaar. En het erge is dat wij het ook nog ophemelen door zijn dood te herdenken, door brood en wijn te drinken als avondmaal.... en als het geen zelfmoord was, dan was het wel een ordinair mensen offer.
Ehm.... ik vind dit niet helemaal opgaan... Kijk eens naar D-Day. Weet je hoeveel geallieerden daar omkwamen? Was dat een pure zelfmoordactie dan? Een stel gekken die maar deden wat hen werd opgedragen? Dacht je dat die met plezier gingen vechten? Nee, maar ze gaven hun leven om anderen te redden. Daar zijn we dankbaar voor, daarom gedenken we ze elk jaar nog op 4 mei. Jezus deed dat ook. Hij offerde zich op anderen te redden, omdat Hij zoveel van ze hield.
Zo