hettys schreef:Er staat nergens dat Hij dat niet wist.
Er wordt eerder gesuggereerd dat Hij het wél wist.
Voordat Hij hen schiep wel, maar ik bedoel dat Hij niet wist dat Lucifer zou gaan zondigen in het begin. Dat de mens zou gaan zondigen wist Hij wel, daar had Hij ook een oplossing voor.
hettys schreef:Sowieso zou het Gods almachtigheid of alwetendheid behoorlijk beperken als Hij niet wist dat er kwaad kon bestaan. Verder zegt God duidelijk in de bijbel dat Hij zelf het kwaad schept:
Jes 45
Zo zal iedereen, van oost tot west,
weten dat er niets is buiten mij.
Ik ben de HEER, er is geen ander
7 die het licht vormt en het donker schept,
die vrede maakt en onheil schept.
Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet.
Er is dus niemand anders die iets schept. Dus de krokodilletanden die geen gras kunnen kauwen, de haaietanden, de stekels van dieren de giftanden, het gif en de spinnewebben, alles wat prooien eet, zijn door God geschapen, want buiten Hem is er niets.
Hij had alles goed geschapen.
Hij zei alleen: Er zei Licht. Hij heeft niet het kwaad actief geschapen, wel rampen.
Donker schept staat in Jesaja 45. Ze zeggen dat de aarde door de val van satan in een dark nebula terecht was gekomen en Jesaja 45 gaat daar juist over. Dat heeft God wel gedaan, maar niet een satan geschapen.
hettys schreef:Ik begrijp niets van deze tekst. Ligt dat aan mij? Het lam was toch in het jaar 33 geslacht?
Ik vat hem zo op als dat het toen Zijn plan was.
hettys schreef:Het gaat over micro-evolutie versus macro-evolutie. Als een grizzly beer een ijsbeer kan worden met alle aanpassingen van dien, wat gewoon bewezen is, dan is evolutie helemaal geen onzin. Als je beetje hebt meegelezen weet je al dat een ijsbeer voorzien is van holle haren, die wit lijken, soort zuignappen onder de poten om op het ijs niet uit glijden een extra vetlaag etc.
Veel gelovigen geloven gewoon in evolutie, omdat juist het scheppingsverhaal, letterlijk opgevat absurd is, vergelijkbaar met de holle aarde theorie.
Evolutie van de ene naar de andere soort voor de herschepping zou wel kunnen.
Een grizzlybeer naar een ijsbeer is micro evolutie toch? Dat is binnen een soort.