Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 14:31

Jvslooten

Heb je mij ergens zien beweren dat wij die wapenrusting niet nodig zouden hebben?

Paulus doet een oproep dat wij die inderdaad zouden AANDOEN.
Wel, dat heb ik ter harte genomen, dus ALLE pijlen die de satan probeert op mij af te schieten, ketsen af op het schild .
Het baat hem NIETS.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 nov 2013 14:43

ineke-kitty schreef:Jvslooten

Heb je mij ergens zien beweren dat wij die wapenrusting niet nodig zouden hebben?

Paulus doet een oproep dat wij die inderdaad zouden AANDOEN.
Wel, dat heb ik ter harte genomen, dus ALLE pijlen die de satan probeert op mij af te schieten, ketsen af op het schild .
Het baat hem NIETS.

Denk je nou serieus, dat als een soldaat beschoten wordt, niet door maar een paar pijlen maar door ALLE mogelijke pijlen die er zijn, vurige pijlen ook nog bovendien (want dat schrijft Paulus in v. 16) dat de soldaat daar dan niets van merkt? Dat het hem niet hindert? Dat de soldaat daar luchtig over zou doen op een forum? Het gaat niet vanzelf Ineke.. aandoen is geen eenmalige gebeurtenis. Wij HEBBEN de strijd, niet: wij hebben de strijd al gehad. En die strijd, gaat niet vanzelf. Dat is een strijd die gepaard gaat met bidden en smeken, met volharding en waakzaamheid (v. 18). Zonder dat wint de duivel terrein in je leven, ook als je christen bent.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 14:59

v.Slooten.

Neem me niet kwalijk hoor, maar de vergelijking met een soldaat ontgaat me volkomen.
Bovendien als een soldaat zichzelf goed beschermd heeft tegen de aanvallen van de vijand, kan NIETS hem deren.

En je opmerking " dat is een strijd die gepaard gaat met bidden en smeken" geldt echt niet voor mij beste man, want ik heb een Hogepriester in de hemel Die voor mij bidt en pleit.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 nov 2013 15:01

ineke-kitty schreef:v.Slooten.

Neem me niet kwalijk hoor, maar de vergelijking met een soldaat ontgaat me volkomen.
Bovendien als een soldaat zichzelf goed beschermd heeft tegen de aanvallen van de vijand, kan NIETS hem deren.

En je opmerking " dat is een strijd die gepaard gaat met bidden en smeken" geldt echt niet voor mij beste man, want ik heb een Hogepriester in de hemel Die voor mij bidt en pleit.

Ik merkt dat je Efeze 6 nog nooit gelezen hebt.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 15:02

ineke-kitty schreef:xsidd

Ten eerste ben ik geen bastaard, en ten tweede bevestig je alleen maar dat men "ervan verlost kan worden door Jezus alleen".

Zodra een mens wedergeboren wordt, IS men verlost beste xsidd voor eens en voor altijd.

Ineke, hoe kom je er nou bij dat jij een bastaard zou zijn? Ik heb de gedachte niet eens gehad!!

Als een mens word wedergeboren, komt Gods geest in die mens wonen. Dan is die ziel gered, maar er kunnen nog steeds demonen zitten in die persoon. God Geneest, en ja alleen maar door de Machtige en Krachtige Naam van Jezus word men bevrijd!!

Ik ga nu hopelijk verder rustig zondag houden, en ik wens jou en anderen ook een rustige zondag toe.

Mvg.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 nov 2013 15:21

Wilsophie de voorbeelden krijg je t.z.t pb, ik ga dat hier niet ten toon stellen waarmee anderen al gekwetst zijn.

"Wat God niet goed vindt" God bepaalt dat namelijk Zelf en dus stel ik dit even buiten beschouwing want dat doet nu niet terzake.

Ik merk alweer dat je het niet begrijpt en wat het is hoe een kind van God in het leven staat.
Het doet niet ter zake wat God niet goed vindt, zeg je. Dat zegt mij al genoeg, het geldt altijd wat God goed of fout vindt. God heeft al bepaald wat goed of fout is en maakt het een kind van God kenbaar door de Heilige Geest.
Het heeft geen zin Wilsophie om er over te praten als je er geen weet van hebt. Het is toch beter om bij het begin te beginnen. Wat God van mensen wil.

Wees eerlijk het gaat jou eigenlijk helemaal niet om God maar om mensen en dat het mensen tot boosheid brengt dat spreekt van het tweesnijdende zwaard.

Dit zegt ook al genoeg, als je al mijn postings lees, en dat doe je, kun je er uit halen waar het mij om gaat. Maar als jij het zo ziet betekend het wel weer dat je het nog steeds niet begrijpt.

Dat mensen boos zijn of worden omdat ze de Waarheid afwijzen heeft niets met het feit te maken dat ik een kind van God ben.

Jij bepaald wat de waarheid is, men moet het aannemen wat jij zegt anders is het fout.

Je moet dit alles in het juiste perspectief plaatsen en niet verwarren, het klinkt vroom maar het getuigt van weinig inzicht van de waarde om een wedergeboren Christen te zijn.

Ach Wilsophie, weet je wat het is, ik kan het misschien niet goed schrijven of duidelijk maken wat God voor mij betekend. Ik weet dat God mij door Zijn onmetelijke Liefde de Genade geschonken heb door de gave van Zijn Zoon aan het kruis en dat Hij, Jezus Christus, tijdens Zijn sterven mijn zonden aan het kruis achtergelaten heeft en weer opgestaan is voor mijn behoud. Dit is wat mij overeind houdt, jou beoordeling is voor mij niet relevant.

Wilsophie, je hebt ongelooflijk veel tegenstand op het hele forum, bijna ongeacht wat of waar je schrijft je krijgt tegenspraak. Zou het niet eens tijd worden dat je inziet dat jij het alleen goed hebt en alle andere mensen niet. Dat jij de beste bent, alles weet, alleen een kind van God denkt te zijn en iedereen naar je moet luisteren en aannemen wat jij zegt?
Ik heb respect voor je dat je het volhoudt, iedereen is tegen je, ze zijn het niet met je eens en spreken je tegen. Ze zien niet eens dat jij toch veel beter bent, dat er zoveel respect van je uitgaat. Als ik jou was gaf ik er de brui aan, ik zou niets met zo’n stelletje nietsnutten te maken willen hebben. Doe het maar, veel beter voor je eigen ego en die andere gasten kunnen dan weer zichzelf zijn.

O ja, ik schreef je over demonen heb er geen enkele reactie over gehoord. Niet erg "to the point", vind je wel?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 nov 2013 16:02

Wilsophie schreef: Ik zou het heel erg vinden als ik dwangneurose , paniekaanvallen of depressie of hyperventilatie of borderline zou toeschrijven aan de machten van de satan.
Ik denk dat menige gelovige erg verdrietig zou worden inclusief ik zelf.

Wees dan maar verdrietig want het is wel zo.
Of....... denk je dat God het doet? Of......Joost of zo.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 16:17

v.slooten: " ik merk dat je Efeze 6 nog nooit gelezen hebt"

ten eerste kun jij niet weten hoe vaak en of ik iets gelezen heb, en ten tweede zou je er goed aan doen Schrift met Schrift te vergelijken en wat er nu mee bedoeld wordt.

Er staat in Efeze 6:16: " Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij AL de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen"

Hoe heet dat schild? het schild des GELOOFS.
Dat moge dus duidelijk zijn.

In 1 Thess. 5:17 staat: " bidt zonder ophouden".
Wat betekent dat? dat we niet zouden ophouden met de hele dag en nacht alleen maar bezig zouden zijn met bidden?

Het betekent dat wij voortdurend zouden wandelen met Christus Jezus, ons daardoor beschermd wetende tegen ELKE aanval van de duivel.

Dan ga ik naar 2 Tim. 2:1-8 waar keurig uitgelegd wordt wat een "soldaat" in Christus zou moeten weten.
Ten eerste begint Paulus te zeggen in vers 1: " Gij dan, mijn zoon, wordt gesterkt in de GENADE, die IN Christus IS.".

In vers 3 legt Paulus uit dat hij, en daarmee ook WIJ, verdrukkingen zouden lijden als een goed krijgsknecht van Jezus Christus.

Wat zijn dat dan " verdrukkingen" ?
In vers 9 staat het antwoord: "OMDAT Paulus het Evangelie van Christus Jezus verkondigt, lijdt hij verdrukkingen, zelfs tot de banden toe als een KWAADDOENER; maar...... zegt hij: het Woord van God is NIET gebonden.
Hij gaat er dus mee door, zonder zich ook maar iets aan te trekken van die verdrukkingen waar hij onder lijdt.

En DAT zouden WIJ eveneens doen.
Het heeft niets te maken met de zogenaamde "bezetting" of "inwoning" van boze geesten/demonen, waar men het hier over heeft, NOCH met dat het schild des GELOOFS niet voldoende zou zijn om elke vurige pijl die op ons afgeschoten wordt af te kunnen weren.

Daarom zegt vers 4 dan ook: NIEMAND die in den krijg dient, wordt ingewikkeld [= lastiggevallen] in de handelingen des leeftochts, opdat hij dien moge behagen die hem tot den krijg aangenomen heeft.
Wie het vatte kan , vatte het.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 18:16

Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen geestelijke machten, en boosheden in de lucht zegd Paulus!

Lijkt me duidelijk;)

Daarom staat er een wapenuitrusting genoemd.

Efeze 6 vers 10

10 Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht.
11 Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.
12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
13 Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden.
14 Houd dan stand, uw middel omgord met de waarheid, en bekleed met het borstharnas van de gerechtigheid,
15 en de voeten geschoeid met bereidheid van het Evangelie van de vrede.
16 Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen uitblussen.
17 En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord,
18 terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daarin waakzaam bent met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

Paulus spreekt in vers 13 over weerstand bieden, en in vers 14 over stand houden. Er is dus wel degelijk een strijd!!

Mvg.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 18:19

@Teus

Inderdaad!! Dwangstoornissen, en allerlei diagnoses hebben hun oorzaak in de geestelijke wereld.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 18:29

xsidd.

je gaat nu heel die wapenrusting weer aanhalen, om wat aan te tonen?

Ik heb het e.e.a. uitgelegd, en daar ga je niet op in.
prima wat mij betreft, maar kom niet aanzetten met vers 13 en 14 als argument dat wij een strijd te voeren zouden hebben met de aanvallen van de satan.

Wat mij betreft mag jij blijven strijden hoor, IK heb mijn RUST gevonden in Christus Jezus, Die de strijd reeds heeft overwonnen. ik zeg het nog maar een keer om dat tot je door te late dringen.
Verder ben ik er klaar mee.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 19:22

Teus het is heel laf en snicky als je mij openlijk zo belasterd als je gedaan hebt zie je post en als ik vraag om voorbeelden dan moet dat ineens via een pb? En dan mij verplichten dat ik die pb niet mag publiceren want dat zijn de regels. En zo maak je mij monddood. En anderen te kwetsen?
Dat je over mij dingen zegt mag publiekelijk en ze zijn ernstig van aard en als ik om voorbeelden vraag komen ze niet.
Ik heb nog geen pb gezien. Zet maar gewoon neer waar je het over hebt, want ik herken er niets van.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 19:26

xsidd schreef:@Teus

Inderdaad!! Dwangstoornissen, en allerlei diagnoses hebben hun oorzaak in de geestelijke wereld.

Je bent medisch niet goed onderlegd geloof ik.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 nov 2013 19:54

ineke-kitty schreef:Wat mij betreft mag jij blijven strijden hoor, IK heb mijn RUST gevonden in Christus Jezus, Die de strijd reeds heeft overwonnen. ik zeg het nog maar een keer om dat tot je door te late dringen.
Verder ben ik er klaar mee.

Je hebt me nog steeds geen bevredigende uitleg van Efeze 6:18 gegeven. Ik merk NIETS van gebed, ik merk NIETS van smeking, NIETS van waakzaamheid, NIETS van volharding. Ineke, ik zou bang worden als ik die rust van jou had. Jeremia schrijft: de weg van de goddelozen is voorspoedig, zei hebben rust, allen die in ontrouw trouweloos handelen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 20:18

v.slooten

je mag mij vergelijken met " de weg der goddelozen" als dat je bevredigd hoor, maar zoals ik zal zei: ik ben er klaar mee.

Terug naar “Archief”