Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:11

@Inneke Kitty

Als je bedoel dat we zijn vrijgekocht door Christus, en we door Hem gered worden ja. Maar het is de reinste flauwekul Inneke om vloeken tot in het 10 voorgeslcht te ontkennen. Ik ben er zelf jammer genoeg mee geconfronteerd, en even voor de duidelijkheid ik volg ook bevrijdingspastoraat.

Je doet alsof je Gods Woord verkondigd, maar intussen verkondig je je eigen mening en visie mijns inziens. Er is genoeg commentaar, maar niks is tot nu toe onderbouwd uit het Woord!

Weet je waar de duivel een hekel aan heeft?

Mensen die het evangelie brengen!

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 13:29

Beste Wilsophie, uit je postings blijkt ook helaas dat je geen last van de duivel heb terwijl je hem wel vertegenwoordigd in deze postings. Vaak zijn ze denigrerend of sarcastisch. Ik wil je met liefde waarschuwen dat God dit niet goed vindt. Ook brengt het mensen tot boosheid en het getuigt ook niet een oprecht kind van God te zijn.

Best Teus, want jij schrijft dit heel persoonlijk aan mij. Ten eerste wil ik dan voorbeelden zien van denigrerend ( zijn) en sarcasme van mijn kant.

Als je dat aantoont, dan ben ik altijd bereid om als het echt druipt van sarcasme en denigrerend tot in het stof mij te buigen.
Maar dan moet je het eerst aantonen wan het zijn relatieve begrippen en ik zal nooit voor de Waarheid wijken, maar als ik ernaast heb gefietst en ik ben in dienst van satan dan moet je dat hard kunnen maken , daar heb ik recht op.

"Wat God niet goed vindt" God bepaalt dat namelijk Zelf en dus stel ik dit even buiten beschouwing want dat doet nu niet terzake.
Wees eerlijk het gaat jou eigenlijk helemaal niet om God maar om mensen en dat het mensen tot boosheid brengt dat spreekt van het tweesnijdende zwaard.

Dat mensen boos zijn of worden omdat ze de Waarheid afwijzen heeft niets met het feit te maken dat ik een kind van God ben. Je moet dit alles in het juiste perspectief plaatsen en niet verwarren, het klinkt vroom maar het getuigt van weinig inzicht van de waarde om een wedergeboren Christen te zijn.
Goed even terug.
Ik vertegenwoordig dus de duivel in mijn posting.
Kun je dat aantonen? Want misschien besef je niet half dat dat een heel erge aantijging is, maar ik ben er klaar voor, kom maar met voorbeelden.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:32

@Willsophie

Teus heeft wel gelijk! bijna altijd ontstaat er onenigheid of zelfs ruzie als je reageerd. Waarom dat is, weet ik niet precies!

Ik hoop dat je zijn woorden ter harte neemt;)

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 13:32

xsidd schreef:@Inneke Kitty

Als je bedoel dat we zijn vrijgekocht door Christus, en we door Hem gered worden ja. Maar het is de reinste flauwekul Inneke om vloeken tot in het 10 voorgeslcht te ontkennen. Ik ben er zelf jammer genoeg mee geconfronteerd, en even voor de duidelijkheid ik volg ook bevrijdingspastoraat.

Je doet alsof je Gods Woord verkondigd, maar intussen verkondig je je eigen mening en visie mijns inziens. Er is genoeg commentaar, maar niks is tot nu toe onderbouwd uit het Woord!

Weet je waar de duivel een hekel aan heeft?

Mensen die het evangelie brengen!

Mvg.

Dus je denkt dat er een vloek op je rust vanaf het 10e voorgeslacht? Kun je dat onderbouwen vanuit de Bijbel? Je hebt tot nu toe niet één keer een tekst of hoofdstuk uit de Bijbel genoemd en onderbouw jij niets vanuit Gods Woord en waar de duivel een hekel aan heeft heb ik eerder gemeld en dat gebruik je nu als een nieuwe vondst. Dat geeft niet , want je hebt het begrepen. Acht jij jezelf als iemand die het evangelie predikt?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 13:34

xsidd schreef:@Willsophie

Teus heeft wel gelijk! bijna altijd ontstaat er onenigheid of zelfs ruzie als je reageerd. Waarom dat is, weet ik niet precies!

Ik hoop dat je zijn woorden ter harte neemt;)

Mvg.

Wat mij betreft heeft de Bijbel altijd gelijk en niet Teus. En ik neem Zijn Woorden ter harte waarvan ik van jouw hand nog weinig heb gezien.
Ben je ook psych patiënt geweest? Dat is geen schande hoor, maar ik lees dat een beetje uit je post.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:37

ineke-kitty schreef:xsidd

je vroeg me waarom ik gestopt ben met het bevrijdingspastoraat.
Wel, de reden daarvoor heb ik inmiddels duidelijk gemaakt in mijn reacties.

Men kan tijdelijk blind zijn voor on-bijbelse zaken, dat neem ik ook niemand kwalijk, echter als je tot de ontdekking komt dat er op onwaardige wijze omgegaan wordt met wedergeboren kinderen Gods, die het stempel opgedrukt krijgen dat zij belast zijn door de duivel, dan onttrek ik me van dergelijke leringen.

Dat je ontrekt aan de waarheid is je eigen keus Inneke. Het is een leugen uit het rijk der duisternis, dat je als je Kind van God zou worden je ineens vrij zou zijn. Ja, je geest is gekocht en betaald, maar dat houd niet in dat demonen uit het voorgeslacht, die je bij je droeg ineens vertrokken zijn.

Mvg.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:40

Citaat

Wat mij betreft heeft de Bijbel altijd gelijk en niet Teus. En ik neem Zijn Woorden ter harte waarvan ik van jouw hand nog weinig heb gezien.
Ben je ook psych patiënt geweest? Dat is geen schande hoor, maar ik lees dat een beetje uit je post.[/quote]

Je zegd nu dat je de Bijbel altijd gelijk geeft, maar dat is onwaar want de Stem van Jezus om demonen er uit te drijven acht je lager dan je eigen stem. Je hoeft geen stekende opmerkingen te maken Willsophie....
Laatst gewijzigd door xsidd op 03 nov 2013 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 13:42

xsidd: " je doet alsof je Gods Woord verkondigd. Er is genoeg commentaar.

Ten eerste doe ik niet alsof, en ten tweede is er inderdaad genoeg commentaar, maar dan voornamelijk gericht op mijn persoon.
Over "onderbouwing" gesproken.

Ik weiger nog langer daarop in te gaan.
ik wens je het allerbeste, en hoop dat je nog eens los komt van deze verderfelijke leringen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 13:45

Dat hoop ik ook en wens je dat ook toe xsidd en Teus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 13:48

dat je als je Kind van God zou worden je ineens vrij zou zijn. Ja, je geest is gekocht en betaald, maar dat houd niet in dat demonen uit het voorgeslacht, die je bij je droeg ineens vertrokken zijn.

Gruwelijk deze visie! Ik draag niets bij mij aan demonen. Goddank!
Kol 3 vers 3 ! Ik wens je bevrijding toe die in Christus al volbracht is.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:49

@Inneke Kitty

Ik vroeg jou je mening en visie te onderbouwen, en nu vraag je daar de mijne.. dat is slim bedacht maar wel doorzien. In het Oude testament word duidelijk gezegd dat als er een bastaard is hij tot het tiende geslacht niet in de vergadering mocht komen! Dat is gelinkt aan een vloek waaronder een bastaard viel. Dus tot in het tiende voorgeslacht kan een vloek doorlopen!

Maar hoe kom jij dan bij de valse lering om te ontkennen dat we last hebben van de duivel?

Er staat dat we Jezus in alles behoren te volgen, en ja vele kinderen van God gaan ook de woestijn van verzoeking in, zodat hun geloof word beproefd. Jezus werd Zelf 40 dagen verzocht, en het is mijn inziens een grote illusie om te ontkennen dat wij dus geen last van de duivel zouden hebben.

Mvg.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2013 13:51

@Willsophie

Niks gruwelijk, maar blij dat deze zaken aan het licht komen!! En ze zullen nog veel meer aan het licht komen! Je hebt ook zeer riligeuze demonen, en ook vrome demonen.

Het is meer gruwelijk(mijns inziens) dat je in de waan leeft dat je geen last hebt van de duivel, dan de waarheid dat je er van verlost kan worden door Jezus alleen!!

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 03 nov 2013 14:03

xsidd schreef:
Niks gruwelijk, maar blij dat deze zaken aan het licht komen!! En ze zullen nog veel meer aan het licht komen! Je hebt ook zeer riligeuze demonen, en ook vrome demonen.

Het is meer gruwelijk(mijns inziens) dat je in de waan leeft dat je geen last hebt van de duivel, dan de waarheid dat je er van verlost kan worden door Jezus alleen!!

Mvg.

Er zijn zeker religieuze demonen en dat zijn dezelfden als de vrome demonen , vertel mij wat, maar ik hecht er geen enkele waarde aan, het is een laag soort en Paulus noemt hen gewoon "stom"denk je nu echt dat ik me daarmee inlaat met dat soort?
Ik heb je al uitgelegd dat ik verlost ben van de duivel, dus ik begrijp je post niet. Je spreekt jezelf tegen.
Enerzijds kun je ervan verlost worden en anderzijds schijn je er last van te moeten hebben.
Wonderlijke visie.
Ik ben verlost door de Here Jezus Christus en als jij dat ook bent heb je geen last meer van aanvallen. Ik wens je beterschap!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 14:06

xsidd

Ten eerste ben ik geen bastaard, en ten tweede bevestig je alleen maar dat men "ervan verlost kan worden door Jezus alleen".

Zodra een mens wedergeboren wordt, IS men verlost beste xsidd voor eens en voor altijd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 03 nov 2013 14:15

ineke-kitty schreef:xsidd

Ten eerste ben ik geen bastaard, en ten tweede bevestig je alleen maar dat men "ervan verlost kan worden door Jezus alleen".

Zodra een mens wedergeboren wordt, IS men verlost beste xsidd voor eens en voor altijd.

Waar is die wapenuitrusting uit Ef. 6 dan nog goed voor? Paulus leert ons dat de listige verleidingen van de duivel gewoon doorgaan, ook als je wedergeboren bent. Paulus doet er bepaald niet zo luchtig over als jou hoor.. hij getuigt ervan als hij schrijft "mij is een doorn in het vlees gegeven, een engel van de satan, om mij met vuisten te slaan, opdat ik mij niet zou verheffen." Of was Paulus ook niet wedergeboren?

Terug naar “Archief”