Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Maar de wijzen deelden dat niet want dan kwamen zij zelf te kort.
Opmerkelijk toch, want een beetje evangelisatiepreek leert toch dat we zouden delen, en wat zouden missen aan de ander.
Ze sturen de dwaze dames gewoon naar een dorp om te gaan kopen en stiekemweg als de dames gaan kopen doet de bruidegom de deur open en liet de wijze dames binnen.
En dan komen ze alsnog of ze olie al of niet hadden gekocht staat er niet bij, maar de Bruidegom zegt: "Ik ken u niet". Nou als dat niet vreemd is en onchristelijk?
Dus ik wil niet bij de dwazen horen en ook niet bij de wijzen, want die zijn tamelijk egoistisch.
Red je daar maar eens uit bij een evangelisatiepreek.
Wilsophie schreef:Ik hoef gelukkig geen vraag geven bij wie ik wil behoren want dat weet ik al. Ik behoor bij de Bruidegom.
Die vrouw kunnen wij niet zijn, want wij zijn Zijn Lichaam, het Lichaam van de Bruidegom. Die vrouw is "haar" en die heeft zich getooid als een bruid. Dat is een gelovige natie Israël van 12 stammen. (viewtopic.php?f=29&t=25987&hilit=Bruidegom&start=15#p1913873)
Nu geef je aan dat 'wij' het lichaam van de bruidegom zijn. Maar wie zijn dan de tien maagden? Wie zijn de vijf dwazen? En wie de vijf wijzen?
Terwijl ze wel onderwerp zijn van de gelijkenis.. het viel me daarom een beetje op dat je ze onbenoemd laat.Wilsophie schreef:Wie die maagden zijn heb ik nog helemaal niet verteld in dit topic, elders wel denk ik.
Even on-topic blijven dan asjeblieft!Wilsophie schreef:Vergeet niet dat de man de baas mag spelen over zijn eigen vrouw, maar niet over andermans vrouw, dus ik post zoals ik dunk dat het ontopic is.
Wilsophie schreef:De 10 spreekt altijd over de woorden Gods, de wet bestond uit die 10 woorden en de wet was via Mozes gegeven aan Gods volk, maar nog belangrijker is dat de 10 woorden spreken over Gods hele Woord.
Aangezien de opdracht van het volk was dat zij Gods Woord zouden bewaren en verkondigen, kunnen we ook vaststellen dat zij die opdracht niet voltooid hebben.
De maagden spreken danook over de 10 en de 2 stammen, danwel het Oude en het Nieuwe verbond.
Even in het kort uiteraard.
Opmerkelijk is dat de bruid helemaal niet in beeld is en dat is ook weer duidelijk als we de vorige hoofdstukken lezen.
Die vrouw is "haar" en die heeft zich getooid als een bruid. Dat is een gelovige natie Israël van 12 stammen. (viewtopic.php?f=29&t=25987&hilit=Bruidegom&start=15#p1913873)
Dus de maagden waren zowel de tien woorden, als ook het gehele woord Gods, en bovendien ook nog het oude en het nieuwe verbond? En dan ook nog de twaalf stammen Israëls? Maar die laatste categorie was toch de bruid?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 393 gasten