Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
bornagain schreef:Wat moeten we doen om bij de vijf wijze maagden te horen ?
schaapje schreef:Ik denk bouwen op de Rots, doen wat de Here Jezus ons opdraagt Hij Zegt o.a. "Wat noemt gij Mij Here en doet niet wat Ik zeg"
In Mat.5 draagt Hij op hoe te leven, tegelijkertijd weet een mens dat dit niet kan in zijn natuurlijke aard, dus dan is de wedergeboorte, de blijvende inwoning van de Heilige Geest noodzakelijk.
En wedergeboorte is iets wat God alleen kan doen.
coby schreef:Niet dwaas zijn: Zijn Woorden horen en ze doen:
God liefhebben en je naaste als jezelf.
In het hoofdstuk ervoor staat dat de liefde van de meesten zal verkillen: de lamp die uitgaat.
Want iederéén kan wel iets zeggen zoals ie het van een profeet gehoord heeft, maar dat betekent nog niet dat iemand ook daadwerkelijk meent wat hij zegt of na zegt.
hubert schreef:Ik ben erg geporteerd van metaforisch Bijbellezen, maar op de manier van Boerin snap ik de pointe niet van deze gelijkenis. Mij is geleerd dat geloof niet deelbaar is en de wijze meiden daarom geen olie aan de dwaze moesten geven. Overigens kan ik mij nauwelijks voorstellen dat de dwaze meiden geweigerd zouden moeten worden aan de feestzaal. Je laat je gasten toch niet in de kou staan na al die moeite in het donker?
Ik zou hem nog wel eens uitgelegd willen hebben door een goede predikant.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 377 gasten