ineke-kitty schreef:Boerin: Als Zijn volk zich bekeert, zal Hij ons land herstellen"
Over welk "land" heb je het dan?
God zal Zijn Land [=Israel] in de toekomst pas herstellen als een overblijfsel zich zal bekeren.
Als je het over "ons" land hebt, en je bedoelt Nederland, herstelt God dat NIET, want Nederland zal niet in zijn geheel tot bekering komen, en dat geldt overigens voor ALLE landen in deze wereld.
Slechts een overblijfsel uit die landen zal tot bekering komen.
En zoals reeds gezegd is: pas in de volgende bedeling, namelijk de 6e, zullen de 144.000 verzegelden het Evangelie verkondigen over de GEHELE aarde, en DAN pas zou je van een "opwekking" kunnen spreken.
Maar van een opwekking in deze huidige bedeling is geen sprake.
Een overblijfsel kan nog een hele hoop zijn als God de nakomelingen van Abraham zou maken als de sterren des hemels. Ik geloof dat eerst de eerstelingen binnenkomen en de opwekking/ late regen start voor de opname en dan gewoon doorgaat. Met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. Jezus komt terug voor een stralende bruid zonder vlek of rimpel en die zal de perfecte mens zijn en Zijn werken doen en Zijn Natuur hebben en zielen winnen.
Efeze 4
En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, 12 om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst. Zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd, 13 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen, de eenheid van de volmaakte mens, van de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus.
Romeinen 8
18 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der
(volwassen) zonen Gods.
Land slaat inderdaad op Israel, maar in de SV staat dit:
Maleachi 4
Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
6 En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaderen; opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla.