eeuwig leven, doet het er toe?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: eeuwig leven, doet het er toe?

Berichtdoor Jvslooten » 25 okt 2013 14:09

En iemand zei tegen Hem:
Heere, zijn het weinigen, die zalig worden?

En Hij zei tegen hen:
Strijd om binnen te gaan door de nauwe poort, want velen, zeg Ik u, zullen proberen binnen te gaan en het niet kunnen, (...) en daar zullen er komen van oost en west, van noord en zuid, en zij zullen aan tafel gaan in het Koninkrijk van God.

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 25 okt 2013 19:49

ik heb geleerd via de bijbel mede zeker ook dat 'we' als overledenen in christus het eeuwige leven al nu zijn binnengetreden, de rest komt als het lichaam, 'de bloem' sterft.

dat eeuwige leven is voor nu dus voor mij iig wel op aarde al, dus ook beredeneerd in een zin of zinnen waarin er al overdracht heeft plaatsgevonden jegens de naasten. dit zie ik als bron van christen zijn, elke behoorlijke positieve bijdrage leent hier in.

hij die voor jezus was is er nu zeker wel. ook thomas heeft deel aan dit leven, en wat we hierin hebben meegekregen dat leeft voort. een deel daarvan is tweeduizend jaar oud, weer een ander deel 1000 of zevenduizend..

dit geld voor het menselijke lven wat is en nog gaat komen tot in eeuwigheid of toekomstig heden dan.

elke lieflijke en behoorlijke speelt hier een goede rol in, wel grote rol of rollen'

wat het deol van dit leven nu verder is lijkt mij als christen zijnde ook duidelijk. vergiffenis sen schenken is er bijv. eentje van.

tot die tijd zo lang we in ons lichaam zitten of lichamen' leven we op aarde, reeds al eeuwig, de rest mag nog komen (voor mij hopelijk nog 72 jaar dan ben ik honderd)

maar wie weet wordt ik 120 of jij mischien wel..

dat het eeuwige leven tot het sterven van de bloem ook reeds goed moge geschiedden voor ieder en al.,
'who ever ever existed you are at least equal to too'

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 28 okt 2013 22:03

(.)
je zou je in tijden af kunnen vragen waar te beginnen met opbouwen het kiesrecht is er al eventjes.
en de jehovas en de tape van vidao ook al 100 jaar, hoewel daar veel mee is gestutelt mag je toch iig geloven dat de mens eeuwig leven zal. zoals het leven van een mens is met de natuur als het ware hetzelfde met vogels ook al en met alles, het paradijs.

ik loop zo vaak rond hie rheb ik eerder rondgelopen of ben ik eerder geweest.

maar in feitne zinkt het in mn handen en voeten soms precies in het midden soms exact aan de buitenkant, handen en voeten, zo liggen de feiten.

dat ik nu, maa rik i keer weeg en stel naast al het dubbellopen altijd maar een route te lopen, als eentje leef ik al eeuwig.

watskeburt met het geloof in zijn algemeenheid dan, kun je het beter nog aan zwarte piet overlaten. de eeuwig levende zwarte pieten. overal wat van.

zat anders desnoods al je recordings, nu aan en weeg het gewicht af, en waar de speciefieke waarden liggen op welke kobjecten op welke criteria's en op welke gebieden en in welke trances, en in welke uitgaven een levende en een dode hebben gegeven. een dode enkelt het lichaam.

(staat of stond er eentje aan de deur die aandacht nodig heeft)
dan

of is dit meer restitutie. of iig iemand vroeg naar reincarnatie en de toekomst, en het menselijk lichaam.
maar toch is een mens unique

al he bik een tiensjavou

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 28 okt 2013 22:11

steintje schreef:(.)
je zou je in tijden af kunnen vragen waar te beginnen met opbouwen het kiesrecht is er al eventjes.
en de jehovas en de tape van vidao ook al 100 jaar, hoewel daar veel mee is gestutelt mag je toch iig geloven dat de mens eeuwig leven zal. zoals het leven van een mens is met de natuur als het ware hetzelfde met vogels ook al en met alles, het paradijs.

ik loop zo vaak rond hie rheb ik eerder rondgelopen of ben ik eerder geweest.

maar in feitne zinkt het in mn handen en voeten soms precies in het midden soms exact aan de buitenkant, handen en voeten, zo liggen de feiten.

dat ik nu, maa rik i keer weeg en stel naast al het dubbellopen altijd maar een route te lopen, als eentje leef ik al eeuwig.

watskeburt met het geloof in zijn algemeenheid dan, kun je het beter nog aan zwarte piet overlaten. de eeuwig levende zwarte pieten. overal wat van.

zat anders desnoods al je recordings, nu aan en weeg het gewicht af, en waar de speciefieke waarden liggen op welke kobjecten op welke criteria's en op welke gebieden en in welke trances, en in welke uitgaven een levende en een dode hebben gegeven. een dode enkelt het lichaam.

(staat of stond er eentje aan de deur die aandacht nodig heeft)
dan

of is dit meer restitutie. of iig iemand vroeg naar reincarnatie en de toekomst, en het menselijk lichaam.
maar toch is een mens unique

al he bik een tiensjavou

Steintje, wat is er met je? Ik maak mij zorgen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 28 okt 2013 22:42

Stein heeft schizofrenie, denk ik.
maar misschien wil hij zelf eens uitleggen waar alle warrigheden vandaan komen .

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 01 nov 2013 14:10

ben blij deze site weer te bezoeken, ja ik heb schizofrenie maar trek het wel hoor, hoop ik.
er is ook veel lijden bij. maar wat versta je onder schizofrenie en houdt het verband met eeuwig leven of mijn posts zo sterk dan?

2000 jaar geleden was er ook al schizofrenie en de benodigde behandeling(en).

wat mij zeer doet is dat alles verderleeft net alsof het eeuwige leven niet bestaat in individuele zin. ter wijl elke input toch bewaard blijft.

heb ik het niet over onzin maar werkelijk eeuwig leven. op een ander forum ging het ook over deze ene jongeman die de elf niet konden genezen.maar christus deed het meteen....

verder vind ik het maar lastig altijd on-topic even duidelijk te zijn ja of nog intresses te vinden en mee te praten.

vr. gr. stein

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 nov 2013 14:35

Hoi steintje,

Bedankt voor je reactie, het verhelderd veel. Ik vind het fijn dat je het hier naar je zin hebt! Wel zijn je reacties vaak lastig te lezen en lukt het met niet goed om je gedachtegang te volgen, maar er zijn vast ook nog wel anderen die er wel wat mee kunnen.. en anders is het ook voor jezelf fijn om gewoon dingen op te schrijven. Alleen wel lastig te lezen dus.. maar je schrijft dat je zelf ook wel merkt dat het moeilijk is om on-topic en duidelijk te blijven. In ieder geval, veel zegen toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Terug naar “Archief”