eerlijk gezegd hou ik me er niet veel mee bezig.
ik weet wat 'de toekomst'mij brengt en dat is goed.
maar ik leef nu en ook nu al leef ijk in Zijn koninkrijk. ook nu al mag ik vanuit die genade en de herstelde relatie volop leven.
hier, in het nu, mag ik God grootmaken door te leven voor zijn koninkrijk en zijn gerechtigheid. later op een andere manier.
ik vertrouw op God dat hij het beste met mij voor heeft. ik geloof niet in 'het lot' of zo, maar wel dat God in alles erbij is. zolang god me laat leven, wil ik leven tot zijn eer.
Christus laat zich in het hier en nu al kennen. Ik ken Hem! daarom is het misschien voor mij van minder belang om de hemelpoort door te gaan. Hem van aangezicht zien is voor mij van minder belang dan Zijn hart en gedachten te kennen en voor 100% door Hem gekend worden.
Corrie ten boom zei vaak 'het beste moet nog komen'.
maar kunnen we ook met Paulus zeggen dat we de race gelopen hebben'.
enkele jaren geleden ging in door een donker dal. ik zag geen hoop meer en verlangde om uit de wereld weg genomen te worden. dankzij een goede vriend beseftte ik dat ik niet langer op Christus keek maar op mijn omstandigheden. ik vertrouwde er niet op dat ook in dat dal God mij nabij was. het was een bevrijdende ommekeer in mijn leven. later ben ik wel weer door dalen gegaan (wie niet?) maar niet meer alleen.
(voor de preziezen onder ons, ik denk niet dat ik God volledig ken, maar datgene wat God aan ons kenbaar maakt dat weet ik. wij zijn de klei Hij is de maker. Hij is de vader die ik al zolang ken en met wie ik al zoveel beleeft hebt. vanuit mijn optiek kan ik zeggn 'ik ken Hem' zoals een volwassen zoon zijn vader kent. de vader glimlacht en denkt misschien aan al die facetten van zijn leven die de zoon niet weet.

God heeft veel aan ons geopenbaard, zijn wil, zijn gedachten en zijn hart, dat telt. hoe God eruit ziet in zijn heerlijkheid, wat God deed voordat hij het universum schiep, hoe hij met de engelen omgaat etc etc dat weet ik niet. en toch zeg ik ronduit: ik ken God.)
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"