Verlangen naar de Heere Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Verlangen naar de Heere Jezus

Berichtdoor Teus » 14 okt 2013 22:54

Verlangen naar de Heere Jezus.
Ik ben benieuwd of het hier leeft en zou er graag over praten en als het zo is, hoe jullie er naar uitzien.
Door de opname of moe van dit leven. En wat je nog tegen houd om naar Hem te gaan. Wellicht vindt je het nog best hier.
Mijn verlangen is groot, heel groot. Uiteraard het liefst door de Opname maar ik vraag God vaak of ik direct mag komen, dan is mijn verlangen zo groot, dan mag het gebeuren, ik ben uiteraard ook helemaal niet bang om te sterven. Je mag me chiliast noemen maar mijn Heiland staat op nr.1 en weet dat Hij komt op de wolken en zie er reikhalzend naar uit, bemoedigd door de kracht van de Heilige Geest en bevestigd in Zijn Woord.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Re: Verlangen naar de Heere Jezus

Berichtdoor Janvanverweg » 15 okt 2013 06:09

eerlijk gezegd hou ik me er niet veel mee bezig.
ik weet wat 'de toekomst'mij brengt en dat is goed.
maar ik leef nu en ook nu al leef ijk in Zijn koninkrijk. ook nu al mag ik vanuit die genade en de herstelde relatie volop leven.
hier, in het nu, mag ik God grootmaken door te leven voor zijn koninkrijk en zijn gerechtigheid. later op een andere manier.
ik vertrouw op God dat hij het beste met mij voor heeft. ik geloof niet in 'het lot' of zo, maar wel dat God in alles erbij is. zolang god me laat leven, wil ik leven tot zijn eer.
Christus laat zich in het hier en nu al kennen. Ik ken Hem! daarom is het misschien voor mij van minder belang om de hemelpoort door te gaan. Hem van aangezicht zien is voor mij van minder belang dan Zijn hart en gedachten te kennen en voor 100% door Hem gekend worden.

Corrie ten boom zei vaak 'het beste moet nog komen'.
maar kunnen we ook met Paulus zeggen dat we de race gelopen hebben'.

enkele jaren geleden ging in door een donker dal. ik zag geen hoop meer en verlangde om uit de wereld weg genomen te worden. dankzij een goede vriend beseftte ik dat ik niet langer op Christus keek maar op mijn omstandigheden. ik vertrouwde er niet op dat ook in dat dal God mij nabij was. het was een bevrijdende ommekeer in mijn leven. later ben ik wel weer door dalen gegaan (wie niet?) maar niet meer alleen.

(voor de preziezen onder ons, ik denk niet dat ik God volledig ken, maar datgene wat God aan ons kenbaar maakt dat weet ik. wij zijn de klei Hij is de maker. Hij is de vader die ik al zolang ken en met wie ik al zoveel beleeft hebt. vanuit mijn optiek kan ik zeggn 'ik ken Hem' zoals een volwassen zoon zijn vader kent. de vader glimlacht en denkt misschien aan al die facetten van zijn leven die de zoon niet weet. :) God heeft veel aan ons geopenbaard, zijn wil, zijn gedachten en zijn hart, dat telt. hoe God eruit ziet in zijn heerlijkheid, wat God deed voordat hij het universum schiep, hoe hij met de engelen omgaat etc etc dat weet ik niet. en toch zeg ik ronduit: ik ken God.)
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 15 okt 2013 09:54

Teus schreef:Verlangen naar de Heere Jezus.
Ik ben benieuwd of het hier leeft en zou er graag over praten en als het zo is, hoe jullie er naar uitzien.
Door de opname of moe van dit leven. En wat je nog tegen houd om naar Hem te gaan. Wellicht vindt je het nog best hier.
Mijn verlangen is groot, heel groot. Uiteraard het liefst door de Opname maar ik vraag God vaak of ik direct mag komen, dan is mijn verlangen zo groot, dan mag het gebeuren, ik ben uiteraard ook helemaal niet bang om te sterven. Je mag me chiliast noemen maar mijn Heiland staat op nr.1 en weet dat Hij komt op de wolken en zie er reikhalzend naar uit, bemoedigd door de kracht van de Heilige Geest en bevestigd in Zijn Woord.

Ik herken dit wel Teus. Ik bid vaak of de Heer nu spoedig wil komen, wat voor ons ligt is zo onbeschrijflijk, ik zie er naar uit!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 okt 2013 21:25

@ janvanverweg, mooie getuigenis, zo zie ik weer dat God met een ieder van ons een eigen bedeling heeft, volgens mij naar karakter, verstand en status. God weet natuurlijk precies wie wat nodig heeft. Toen God in mijn leven kwam, een kleine 3 jaar geleden openbaarde Hij Zich aan mij op een manier en in die mate die ik niet kan omschrijven. Een week lang heb ik samen met God geleefd, de Liefde die Hij me gaf was werkelijk bijna ondraaglijk en was elke avond daardoor bekaf. Een week lang heb ik Hemel op aarde gehad. Ik huppelde letterlijk van zielevreugd. Daarna heb ik heb ik 3 maanden op de toppen van mijn geloof geleefd. Nog mag ik wel zeggen dat ik een nabij leven heb. Hierdoor weet ik wat God kan en wil geven en voor Hem is het maar iets terwijl ik het bijna niet kan dragen. Vele wonderen heeft Hij aan mij persoonlijk gedaan.
Daarom is mijn verlangen zo groot, omdat ik dat leven alleen maar wil hebben. Voor mij is hier niets wat me echt bevredigd, mijn prioriteit ligt echt bij mijn Heiland. Dan kan ik Hem danken, loven en prijzen voor alles wat Hij voor me gedaan heeft. Het vechten tegen de duivel word ik zo zat, dat hoeft ook niet meer. Mag dan altijd verblijd zijn in Hem, mag ik Zijn stem horen en Hem zien, wat zal dat geweldig zijn, Hij staat te wachten met open armen, dat is wat! om omarmd te worden door de Allerhoogste…….. hoef ik Hem nooit meer verdriet te doen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 okt 2013 21:39

Boaz schreef:
Ik herken dit wel Teus. Ik bid vaak of de Heer nu spoedig wil komen, wat voor ons ligt is zo onbeschrijflijk, ik zie er naar uit!

Een mooie en goede zaak Boaz, God zegt het zelf "op het gebed zal het bespoedigd worden",we zouden Hem de hemel uit moeten smeken, toch?
Ik zie er ook zo naar uit wat voor ons ligt, inderdaad onbeschrijflijk om te mogen leven en te leren van Jezus. Dan roept Hij ons bij naam Boaz, dan zegt Hij kom Boaz Ik zal je aan Mij gelijk maken. De Engelen zullen jaloers op ons zijn, kun je je niet voorstellen maar ze zullen ons dienen, zo'n hoge plaats Heeft Hij ons voorbereid. Ik hoop dat Hij vannacht nog komt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 okt 2013 22:05

*verwijderd i.v.m. off topic*

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 okt 2013 22:42

En nu staat de wagen stil, er is kennelijk zeer weinig verlangen naar de Heere Jezus. Eigenlijk ook best wel kenmerkend voor deze site.
Ook erg jammer ja heel erg dat de interesses ergens anders liggen dan waar onze toekomst behoort te zijn. Het heen en weer bléren met Bijbelteksten, mega grote teksten en even zo grote discussies over moslims, homo’s, atheïsten, Jehova getuigen en dopen maar over onze Heiland hebben we weinig te vertellen. Hij die alles gedaan heeft om mensen het beste te geven is minder belangrijk als bovengenoemde onderwerpen. Zou het dan kunnen zijn dat we onze tijd gruwelijk zitten te verdoen? Is ons schrijven dan niet volkomen zinloos?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 18 okt 2013 22:50

Teus schreef:En nu staat de wagen stil, er is kennelijk zeer weinig verlangen naar de Heere Jezus.

Nee hoor. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik geen groter verlangen ken dan dat. Ik begrijp uit je openingspost dat je hier graag over zou willen praten, dingen delen enzovoort. Ik vind het een goede insteek en juich het van harte toe, maar vind het moeilijk om hier vanuit mijzelf een getuigenis van te geven. Als je gericht vragen stelt kan ik er denk ik meer mee.. wat wil je weten?:)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 okt 2013 19:20

@Jvslooten,
Mijn doel is om groot te spreken over onze Heiland, de Liefde en de Genade van de Allerhoogste.
Hoe je de Genade ontvangt en het vertrouwen en nabijheid van de Heere Jezus en waardoor het verlangen naar Hem ontstaat en de beleving daarin. Het spreken of schrijven over Hem verblijdt mij altijd. Je zult het ook wel ervaren, als ons hart is naar waar Gods hart is dan zal het ons verblijden.
Zoals het gaat op dit forum ben ik van mening dat we de plank mis slaan als het gaat om het geen wat God van ons wil. Er wordt zo vaak aan voorbij gegaan, dat het om de Heere Jezus gaat. We willen ons zelf manifesteren door Bijbelkennis en eigen meningen, we staan zelf centraal. Het forum wordt ook bezocht door niet leden, zomaar lezers zeg maar, ik vind dat we dan kenmerkend moeten zijn aan de noodzaak van het bestaan op deze wereld, tot Gods eer. Als een voorbijganger op dit forum terecht komt zou het hem of haar jaloers moeten maken, die discussies over dopen, homo’s en Jehova getuigen brengt geen verlangen.
Hoe groter het verlangen naar de Heere Jezus des te meer merk ik op hoe doelloos een mensenleven kan zijn, hoe doelloos je omgeving is of……zou het andersom werken?
God gaat wonderlijke wegen om Zijn Gemeente uit te breiden, het is zeker mogelijk dat Hij refoweb daarvoor wilt gebruiken en ik ben van mening dat wij een bijdragen aan kunnen leveren, sterker nog, God verlangd het van ons.
Jvsloten wij hebben een taak, de taak om te staan in de autoriteit van Jezus en te vertellen Wie Hij is en wat Hij voor mensen wil doen en hoe het is om van Hem te zijn.

Mij rijst wel de vraag waarom je het moeilijk vindt, te vertellen over je Heiland.
Is het een vrees van een commentaar of minachting van anderen?
Het gebeurt inderdaad wel op dit forum, echt verdrietig vind ik dat.
Maar joh, als God voor jou is wie zal tegen jou zijn?
Het overkwam me enkele dagen geleden nog, het deed me erg pijn maar erger was het voor God, iemand trapt de relatie met Zijn Zoon en mij de grond in, maar ik mocht het bij Hem neerleggen, daarna was het goed.
Ik vind het heel mooi dat je zegt dat de Heere Jezus je grootste verlangen is en het mooiste is dat het word ingewilligd en vele malen beter en mooier is als dat je verwacht, maar dat weet je zelf ook wel.
Als ik zo hier over praat word ik weer zo blij van binnen. Heb je dat ook, dat als je spreekt over Hem en je verwachting van Hem is, dat je hart opspringt van vreugde?
We hebben een Groot God en een geweldig vooruitzicht, ik kan bijna niet wachten.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 okt 2013 19:26

Verlangen naar de Here Jezus: ja zeker en dan kun je direct bij Hem zijn, want Hij verlaat je nooit. Ik heb 2 jaar verlangd naar de opname, vanwege depressie en omstandigheden, maar ben blij dat dat nog even op zich laat wachten. Het is natuurlijk geweldig om bij de Heere je intrek te nemen, maar hemel op aarde heb ik nu liever. Er zijn er nog teveel die Hem niet kennen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 okt 2013 19:42

Dag Theus,

Heel mooi wat je schrijft, heel erkenbaar ook! Bedankt dat je deze vreugde met ons wil delen:) op een of andere manier mis ik op dit forum vaak de vrijmoedigheid om iets persoonlijks te delen. Toen ik mijn huidige onderschrift instelde was er direct iemand als de kippen bij om te vertellen 'dat deze tekst niet voor mij geld'. Als je constant zulk soort opmerkingen krijgt en ondertussen door vriend en vijand wordt verketterd dan wordt je verlangen om iets persoonlijks te delen snel de grond ingeboord. Gelukkig heb ik het ook niet perse nodig.. buiten het forum heb ik gelukkig genoeg mensen waar ik wel mee van hart tot hart kan spreken en dat ervaar ik als een heel groot voorrecht waar ik danook ontzettend blij mee ben!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 okt 2013 23:06

@Boerin
Voor mij is het geen Hemel op aarde, lang niet. Zeker, bij tijden wel en is geweldig mooi en toch super beperkt met hetgeen ons te wachten staat, maar de duivel is nog best actief en het is nog vaak vechten.
Jij vindt het dat er te veel zijn die Hem nog niet kennen, is ook zo ieder kind van God wil dat iedereen er bij komt maar als het getal vol is komt Hij. We hebben een God van wonderen en kan er zo duizenden de Genade schenken van de een op de andere dag, in een ogenblik zelfs.
Mijn prioriteit ligt bij de Heere Jezus en denk ook dat Hij dat van ons verlangt. Het verlangen van bekering van andere mensen komt toch wel op de 2e plaats.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 okt 2013 23:09

@Jvslooten
Het is bijzonder dat je omgeving zodanig is dat je mag getuigen van je Heiland, prijs Hem daarvoor. En toch, ik denk niet dat je je erdoor moet laten belemmeren, de uitspraken van medemensen op het forum. Het zijn de aanvallen van de duivel, dat is wel duidelijk maar je geeft hem wel gewonnen. (Dit is geen beschuldigend vingertje hoor, begrijp me goed, ik schrijf het in liefde.) We mogen toch in Jezus overwinnaar zijn? Met hulp van Hem kunnen we satan de baas.
In mijn directe omgeving kan ik ook goed en veel van hart tot hart praten. Toen God in mijn leven kwam was mijn grootste verlangen dat mijn kinderen ook een nieuw leven kregen, ik heb er 4. Heb God elke dag gesmeekt en Hij heeft het gedaan, binnen 2,5 jaar waren ze alle 4 geborgen in de Heere Jezus, mooi hé? Ook 2 schoonzoons, voor 2 schoondochters bid ik nog heel veel. Als dat gebeurd dat zij ook de Genade ontvangen dan gaan mijn vrouw en ik en onze kinderen compleet naar onze Grote Verlosser. Dan stelt Hij ons en alle andere begenadigden voor aan Zijn Vader en zegt dan “Vader, dit zijn zij degenen die Gij Mij gegeven hebt”. Wat een Zegen. Wat is God Groot, laten we Hem alle Eer, Lof en Aanbidding toebrengen.
Sorry dat ik zo veel schrijf. Ik kan het haast niet laten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 okt 2013 10:23

"Al uw kinderen zullen door de HEERE onderwezen zijn,
en de vrede van uw kinderen zal groot zijn." (Jesaja 54:13)

Teus ik vind het bemoedigend en verheffend naar de Heere Jezus toe wat je schrijft en weer blijkt dat het slechts genade is en niet verdiend.
Heerlijk dat ik met je kan zeggen dat ook ons gezin allen de Heer kennen en zich dagelijks laten vullen met Zijn Woord, Bijbelkennis is het beste voedsel wat je tot je kunt nemen omdat God daar veel in te zeggen heeft en Hij spreekt immers deze dagen via de Zoon en dat is Zijn Woord.
Ik verheug me op dit forum altijd dat er mensen zijn die de Bijbel hebben bestudeerd en juist uit Gereformeerde kringen blijkt heel veel kennis. En zo kunnen we elkaar bemoedigen en toetsen, dat vind ik al een voorbeeld naar de "passanten". Iemand die echt zoekt zal vinden is de belofte en die kijkt niet naar mensen, maar spreekt Zijn verlangen uit op dat korte stukje wat jij noemt "van knie tot vloer" vroeger was dat op ijskoud zeil voor je bedje.

Een forum vol van lofprijzingen zou de passant echt nooit begrijpen en doorlopen met een bepaalde gedachte.
Als ik voor de tv een lofprijzingsdienst zie dan wacht ik aldoor op een Bijbellezing of een prediking en als dat niet komt zet ik teleurgesteld het programma uit want dan kan ik net zo goed naar een concert kijken van de een of andere artiest in Flevohof of hoe heet dat.

V. Slooten omdat het zo een prachtige belofte is heb ik jouw ondertekst even naar boven gehaald en opgezocht in Jesaja en er staat boven. "Toekomst van Sion" welnu wij gelovigen verwachten een hemels Sion en daarom ben ik Zionist.
Ik bedoel dat dubbel uiteraard, want ik ben geen Jood.
De Heer heeft in de hoofdstuk iemand geroepen en die iemand was een verlaten vrouw, een prachtig beeld van de 10 stammen, maar ook van de 2 stammen van wie de Man stierf.
Het gaat om de huisvrouw der jeugd die versmaad was.
In een kleine toorn heb Ik Mijn aangezicht van u een ogenblik verlaten met met grote ontferming ( ruchama) zal Ik u vergaderen.
In een kleine toorn heb Ik Mijn....maar met grote goedertierenheid zal Ik Mij over U ontfermen.
Dan het verhaal van Noach...en de eedzwering...
En het verbond des vredes zal niet wankelen.

"Al uw kinderen zullen door Jehovah, geleerd zijn en de shalom van uw kinderen zal groot zijn."

Ik moet je zeggen dat ik deel in de vreugde van deze beloften. Het zijn er meer dan één namelijk.
En ik heb er in gedeeld als onderdeel van de verlaten vrouw zijnde de 10 stammen.
Het geleerd zijn heeft alles met de Thora te maken want wet is onderwijzing.
En de vrede komt ook mij toe al spreekt Paulus de heidenen aan met genade en de Joden met vrede.
Genade en vrede.

Je mag het op jezelf toepassen uiteraard als je je erin herkent, maar wij zijn al gezegend met alle geestelijke zegeningen in Christus. Wij zijn al in de hemel geplaatst. Wij worden geen kinderen maar zonen en erfgenamen.
Het gaat in Jesaja niet primair over de gelovigen uit heidenen maar over de toekomst van Sion.
Nogmaals als je begrepen hebt waar de 10 stammen hun doel zullen vinden dan herken je ook in de profetieën de positie van de Gemeente, maar op een hoger niveau.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 20 okt 2013 12:48

Wilsophie, dank God over je beleving van mijn schrijven. Geweldig mooi hè dat we de Heere Jezus terug kunnen vinden in onze kinderen, het zijn ook aangename verjaardagen als ze jarig zijn. Zeker, wat je noemt over Bijbelkennis, het is belangrijk maar in mijn persoonlijke beleving in relatie met de Heere Jezus komt Hij meer tot mij persoonlijk als door Zijn Woord.
Samen, vanuit de Bijbel en uit beleving raakt naar mijn mening meer mensen. Zeker mensen die er niets van af weten. Mijn collega’s, daar hoef ik niet met Bijbelteksten te komen, ze hebben er nog geen interesse in.
Inderdaad door Lofprijzen en God groot maken zal de passant niet altijd raken maar dit topic is daarvoor ook niet bedoeld. Het forum in zijn algemeenheid zou door beleving, werking van de Heilige Geest beheerst moeten worden. Maar ik stop want we gaan off topic.

Terug naar “Archief”