Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor mealybug » 18 okt 2013 23:15

hiervan:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_777227

7.000.000,00 euro! :roll: terwijl je gewoon een kerkgebouw en wellicht ook nog de dienst kan delen met je broeders en zusters van een andere gemeente.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 okt 2013 10:04

Onvoorstelbaar zeg! ](*,)

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 19 okt 2013 11:23

Woei, wat veel!

Eigen irri: Ik moet vandaag werken. Blegh.Geen zin ](*,)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 okt 2013 11:31

irmo schreef:Woei, wat veel!

Ja inderdaad, veel leden en veel geld.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 okt 2013 11:35

irmo schreef:Woei, wat veel!

Dat ligt er aan. Dit is de bruto prijs uitgerekend door een architect en aannemer.

Netto prijs ligt veel lager aangezien er veel gemeenteleden aan de bouw zullen gaan meewerken en materialen zullen ook door gemeenteleden ter beschikking worden gesteld.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 okt 2013 12:41

Dan nog [-X

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 okt 2013 13:06

Ruth2 schreef:Dan nog [-X

Onzin, niemand hier weet wat deze gemeente verder bijdraagt aan zending en andere organisaties die hulp verlenen. Daarnaast zijn het reele kosten die bij een nieuw en praktisch gebouw horen.

Maar ja, het is normaal om alles weer te veroordelen adhv een bedrag ......... waar nog even 300.000 euro bij 'afgerond' wordt ........
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2013 13:32

Precies, geselecteerde verontwaardiging heet dat.
Enig idee wat de kerken uit vorige eeuwen gekost hebben?
Met hun glas-in-loodramen, leistenen daken, carillons, eikenhouten banken voor de notabelen, prachtige kerkorgels??
Anderzijds is het wel zo dat ik in veel nieuwe kerken weinig sfeer vind.
Soms ziet het er niet uit als een kerk.
Van mij mag een kerk op een afstand echt heel herkenbaar zijn.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor lekkerbek » 19 okt 2013 13:35

Nou, hier baal ik dus van: wat een commentaar weer. Een kerk met zoveel leden delen met een andere gemeente kan voor een jaartje, 't vergt wel heel veel aanpassingen. Als ik al naar onze eigen gemeente kijk die kleiner is dan Opheusden: iedere avond zijn bijna alle zalen in de kerk bezet door verenigingen etc. Wij zouden niet eens een jaar het gebouw kunnen delen met een andere gemeente, of we zouden het verenigingsleven een jaar stil moeten zetten.
Ik gun Opheusden een nieuw kerkgebouw, de gemeenteleden gaan hier ook helemaal voor en doen ook heel veel zelf.
Er moest wat veranderd worden, verbouwen zou financieel gezien niet eens heel veel uitmaken met nieuwbouw, dan weet ik ook wel waar ik voor zou kiezen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 okt 2013 13:36

lekkerbek schreef:Nou, hier baal ik dus van: wat een commentaar weer. Een kerk met zoveel leden delen met een andere gemeente kan voor een jaartje, 't vergt wel heel veel aanpassingen. Als ik al naar onze eigen gemeente kijk die kleiner is dan Opheusden: iedere avond zijn bijna alle zalen in de kerk bezet door verenigingen etc. Wij zouden niet eens een jaar het gebouw kunnen delen met een andere gemeente, of we zouden het verenigingsleven een jaar stil moeten zetten.
Ik gun Opheusden een nieuw kerkgebouw, de gemeenteleden gaan hier ook helemaal voor en doen ook heel veel zelf.
Er moest wat veranderd worden, verbouwen zou financieel gezien niet eens heel veel uitmaken met nieuwbouw, dan weet ik ook wel waar ik voor zou kiezen.

Inderdaad!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2013 13:39

Het is ook nog een prima boost voor de lokale economie! Er worden mensen aan het werk gezet, nieuwe spullen gekocht.
Ik begrijp ook niet waarom iemand die zelf niet eens lid van een kerk is, zich zo druk maakt over anderen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 okt 2013 13:50

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 19 okt 2013 14:25

schelpje3 schreef:Het is ook nog een prima boost voor de lokale economie! Er worden mensen aan het werk gezet, nieuwe spullen gekocht.
Ik begrijp ook niet waarom iemand die zelf niet eens lid van een kerk is, zich zo druk maakt over anderen.

Ik vind 7 miljoen voor een gebouw best veel, of het nou een kerk is of iets anders. Maar goed, als zij het kunnen opbrengen vind ik het best.

En volgens mij was mealybug degeen die zich er zo druk over maakte en die is bij mijn weten gewoon kerklid? Of heb ik iets gemist?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 okt 2013 14:28

irmo schreef:Ik vind 7 miljoen voor een gebouw best veel, of het nou een kerk is of iets anders. Maar goed, als zij het kunnen opbrengen vind ik het best.
En volgens mij was mealybug degeen die zich er zo druk over maakte en die is bij mijn weten gewoon kerklid? Of heb ik iets gemist?

Dan heb je niet "iets" gemist, maar alles. :lol:
Als ze het geld niet zouden hebben, zouden ze er echt niet aan beginnen irmo.
Zoals ik eerder zei, het levert ook nog wat op, voor veel mensen. En dat in deze tijd!

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 19 okt 2013 14:56

ok, dan heb jij gelijk :D

Terug naar “Slow Chat”