http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_777227
7.000.000,00 euro!

Moderators: johannes1, Moderafo's
irmo schreef:Woei, wat veel!
irmo schreef:Woei, wat veel!
Ruth2 schreef:Dan nog
lekkerbek schreef:Nou, hier baal ik dus van: wat een commentaar weer. Een kerk met zoveel leden delen met een andere gemeente kan voor een jaartje, 't vergt wel heel veel aanpassingen. Als ik al naar onze eigen gemeente kijk die kleiner is dan Opheusden: iedere avond zijn bijna alle zalen in de kerk bezet door verenigingen etc. Wij zouden niet eens een jaar het gebouw kunnen delen met een andere gemeente, of we zouden het verenigingsleven een jaar stil moeten zetten.
Ik gun Opheusden een nieuw kerkgebouw, de gemeenteleden gaan hier ook helemaal voor en doen ook heel veel zelf.
Er moest wat veranderd worden, verbouwen zou financieel gezien niet eens heel veel uitmaken met nieuwbouw, dan weet ik ook wel waar ik voor zou kiezen.
schelpje3 schreef:Het is ook nog een prima boost voor de lokale economie! Er worden mensen aan het werk gezet, nieuwe spullen gekocht.
Ik begrijp ook niet waarom iemand die zelf niet eens lid van een kerk is, zich zo druk maakt over anderen.
irmo schreef:Ik vind 7 miljoen voor een gebouw best veel, of het nou een kerk is of iets anders. Maar goed, als zij het kunnen opbrengen vind ik het best.
En volgens mij was mealybug degeen die zich er zo druk over maakte en die is bij mijn weten gewoon kerklid? Of heb ik iets gemist?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten