Geloof laten zien

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geloof laten zien

Berichtdoor schelpje3 » 14 okt 2013 19:59

Wilsophie schreef:Schelpje kun je mij voorbeelden geven hoe God dat heeft geboden en waar Hij dat heeft geboden, want de mannen liepen in lange jurken en dat is in het Oosten nog steeds zo.
En wat zijn wereldse toestanden?
En politiek is helemaal onze zaak niet er is in de Bijbel nergens een opdracht om te stemmen voor een partij, de Bijbel geeft aan dat we gehoorzaam aan de Koning moeten zijn.
P.S. als er meerder christelijke partijen zijn, welke zou ik dan moeten kiezen?

Ieder redelijk denkend mens kan wel aanvoelen wat betamelijke kleding is. Als je rokje slechts een handbreedte is en je decolleté is duizelingwekkend, is dat niet bepaald een uiterlijk dat bij een christen hoort.
We wonen ook niet meer in tenten Wilsophie, onze kameel is een auto geworden.
Er staat in de Bijbel wel dat we gehoorzaam moeten zijn aan diegenen die over ons gesteld zijn. Ons land is een democratie, waarin we ooit met elkaar hebben afgesproken dat wij een politiek leider kunnen kiezen.
Als je als christen op een partij stemt die vervolgens abortus, euthanasie, vrije verkoop van drugs e.d. op de agenda zet, help je mee om dit land binnen no time een godloos land te maken.
Ook in het stemhokje moeten wij onze chr. verantwoordelijkheid kennen.
Het verbaast mij werkelijk als ik hoor van een zich wedergeboren christen dat ze op groen links of D66 gestemd hebben.
Als elke christen op een chr. partij zou stemmen, zou het er heel anders uitzien in de 2e kamer.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 okt 2013 20:43

schelpje3 schreef:Als elke christen op een chr. partij zou stemmen, zou het er heel anders uitzien in de 2e kamer.

We zullen het zien binnenkort.
Steeds meer landen beginnen religie en staat weer te vermengen om punten te scoren en macht te doen gelden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 14 okt 2013 22:27

Ieder redelijk denkend mens kan wel aanvoelen wat betamelijke kleding is. Als je rokje slechts een handbreedte is en je decolleté is duizelingwekkend, is dat niet bepaald een uiterlijk dat bij een christen hoort.
We wonen ook niet meer in tenten Wilsophie, onze kameel is een auto geworden.
Er staat in de Bijbel wel dat we gehoorzaam moeten zijn aan diegenen die over ons gesteld zijn. Ons land is een democratie, waarin we ooit met elkaar hebben afgesproken dat wij een politiek leider kunnen kiezen.
Als je als christen op een partij stemt die vervolgens abortus, euthanasie, vrije verkoop van drugs e.d. op de agenda zet, help je mee om dit land binnen no time een godloos land te maken.
Ook in het stemhokje moeten wij onze chr. verantwoordelijkheid kennen.
Het verbaast mij werkelijk als ik hoor van een zich wedergeboren christen dat ze op groen links of D66 gestemd hebben.
Als elke christen op een chr. partij zou stemmen, zou het er heel anders uitzien in de 2e kamer.

Dit kun je niet menen. Ik ben van de tijd dat de Christelijke partijen samen met de VVD de meerderheid had en toen was Nederland net zo goed van God los of goddeloos als nu hoor.
Bovendien heeft politiek niets met de Bijbel te maken, sterker nog als de vereniging van staat en kerk zich wereldwijd doorzet staat er een antichrist aan het hoofd. Zuurdesem heet dat of Babel.

Wat kleding betreft kan ik wat je zegt vanuit de Schrift zoveel voorbeelden laten zien dat het niet om het uiterlijk gaat, maar om veel diepere zaken, en dat het beeld op straat in de Middeleeuwen net zo moeilijk terug te draaien is dan het rijden op kamelen en het wonen in tenten ( hoewel een groot deel van de wereldbevolking daar in woont) net zo moeilijk is om duidelijk te maken dat het een kwestie van traditie, cultuur en religie is dan dat het gaat om geloof of een geloofsbeleving.
Religie is ook zuurdesem. Cultuur en traditie hebben niets met geloof te maken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2013 11:46

Je hebt gelijk als je stelt dat het eigenlijk nooit wat wordt. Dat is voorzegd nl. De christenen zullen een steeds kleiner wordende minderheid vormen en de leugen struikelt over de straten en de Waarheid wordt in de kiem gesmoord. We mogen nu nog in vrijheid naar de kerk, maar als ik hier, op een christelijk forum (!) af en toe de vijandschap lees, kun je voor het ergste vrezen.
Mensen willen graag naar de hemel, maar op aarde maken ze voor zichzelf al een soort hemeltje.
Ik stem van harte SGP, omdat dat de enige partij is die echt rekening houdt met Gods Woord.
Opmerkelijk was het verhaal, dat premier Rutte een vloek liet vallen, in het bijzijn van v.d. Staaij en v.d. Slob. Hij bood v.d. Staaij zijn excuses aan en keek hem alleen daarbij aan. Even later realiseerde hij zich dat v.d. Slob ook een christen was, dus die bood hij dan toch ook maar excuses aan.
"Hoef je niet naar mij te doen, maar er is er nog eentje boven ons", was het commentaar van Slob. :(
Mijn kinderen vonden dit een heel ongepaste uitdrukking.
Er nog eentje....
Wij hadden een paar jaar geleden een buurman, die sprak altijd over De Grote Baas. :?
Gaat er zo een welriekende geur van iemand uit?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 okt 2013 12:20

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb diep respect voor de mensen van het SGP en ben blij hun geluid vanuit de Schrift ook te horen, maar de combinatie kerk en staat levert bij mij voorzichtigheid op.

Maar de kerk en veel evangelische groeperingen doen mij ook rillen. Als ik naar sommige muziek luister in bepaalde groeperingen, en ik versta de tekst niet en ik kijk ook niet, dan klinkt mij dat in de oren als de muziek van de wereld, men wil graag populair zijn bij de jeugd en komt hen daarin tegemoet, maar ik denk dat het andersom moet zijn. De standvastigheid van de geloofsleer zal dan respect afdwingen.
En geen gecoquetteer met de wereldse dingen.
Duidelijk zijn in wat je gekozen hebt en waar je voor staat en gaat.
De Grote Baas komt natuurlijk van een conferencier die iets zei over Zijn grondpersoneel. Dat stoort mij niet. Ik vind het gevloek van sommige conferenciers en de gore taal veel erger. Want kinderen horen dat ook en gaan het gewoon vinden.
Sommige woorden gister nog bij de EO bij familidiner gaan schaamteloos door de ether.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 okt 2013 21:52

Doe wat God van je verlangd en merk op wat de Heilige Geest je te kennen geeft, ik praat nu ook tegen mezelf.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 okt 2013 22:18

schelpje3 schreef:"Hoef je niet naar mij te doen, maar er is er nog eentje boven ons", was het commentaar van Slob.

Begrijp ik het goed?... jou kinderen vonden dit heel ongepast? Sorry hoor, mijn kinderen zouden het een geweldige opmerking vinden.

schelpje3 schreef:Mensen willen graag naar de hemel, maar op aarde maken ze voor zichzelf al een soort hemeltje.

Je durft nogal wat te zeggen. dat jij het verlangen niet hebt wil niet zeggen dat je boven die mensen kunt gaan staan die naar hun Heiland verlangen, je staat er niet alleen boven, je maakt ze zelfs belachelijk. Je doet hier een grote zonde. Je zegt het hier openbaar, ik vind het een schande, als het aan je hart zou liggen breng je ze voor God. Ten eerste veroordeel je mensen waaraan jij een gebrek heb, dat is erg! En je doet God te kort, je veracht Gods verlangen.
Ik ben bang dat je oordeelt omdat je zelf het verlangen niet hebt. Je kunt er om vragen hoor, om het verlangen te krijgen, Hij geeft het graag en als je het krijgen mag zal het je pijn doen als ze je er belachelijk om maken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2013 09:00

Wilsophie schreef:Om stilte vragen in een kantine of restaurant o.i.d. vind ik vroom staan en zal ik nooit doen. Ben trouwens niet zo een "bidder voor het eten" dat ritueel past mij niet.
Geloof is uit het gehoor dus ik zal het nooit kunnen laten zien, maar wel laten horen. En dat doe ik danook. Soms n.a.v. een kettinkje wat ik draag en soms omdat een gesprek zo loopt.

Het iets laten zien uit zich vaak in hypocriet gedrag is mijn ervaring.
En we zouden de ene hand niet laten weten wat de ander doet.

Geld aan een daklozen krant geef ik nooit, dat zijn vaak oplichters ( de herbergkrant zeker).

Jezus had wel wat met dat "ritueel". Ik vind het overigens geen ritueel en ik denk ook niet dat Jezus dat zo ziet. Het is een moment om met je Vader te praten, je dankbaarheid uit te spreken over wat je hebt gekregen. Dat is geen ritueel, dat kan het overigens wel worden als het vooral een gewoonte wordt zonder dat je nog nadenkt waarom. Dan is het goed om daar over na te denken.

Overigens sla ik in een volle kantine o.i.d. dit ook over. Als het rumoerig en druk is, anderen op je wachten enz. vind ik dat geen prettige omstandigheden om te bidden, je wordt afgeleidt, voelt een tijdsdruk enz. Dan loop ik liever na het eten even naar buiten.

schelpje3 schreef:Je hebt gelijk als je stelt dat het eigenlijk nooit wat wordt. Dat is voorzegd nl. De christenen zullen een steeds kleiner wordende minderheid vormen en de leugen struikelt over de straten en de Waarheid wordt in de kiem gesmoord. We mogen nu nog in vrijheid naar de kerk, maar als ik hier, op een christelijk forum (!) af en toe de vijandschap lees, kun je voor het ergste vrezen.
Mensen willen graag naar de hemel, maar op aarde maken ze voor zichzelf al een soort hemeltje.
Ik stem van harte SGP, omdat dat de enige partij is die echt rekening houdt met Gods Woord.
Opmerkelijk was het verhaal, dat premier Rutte een vloek liet vallen, in het bijzijn van v.d. Staaij en v.d. Slob. Hij bood v.d. Staaij zijn excuses aan en keek hem alleen daarbij aan. Even later realiseerde hij zich dat v.d. Slob ook een christen was, dus die bood hij dan toch ook maar excuses aan.
"Hoef je niet naar mij te doen, maar er is er nog eentje boven ons", was het commentaar van Slob. :(
Er nog eentje....
Wij hadden een paar jaar geleden een buurman, die sprak altijd over De Grote Baas. :?
Gaat er zo een welriekende geur van iemand uit?

Bah, wat ben je weer fijn aan het veroordelen. Eerst doe je uitspraak over wie wel en niet rekening met Gods Woord houdt.... de CU? Neee, die nemen dat niet serieus. En dan vervolgens gebruik je een blunder van Rutte om je verhaal te onderbouwen. De SGP is zwaarder en daarom biedt Rutte daar gelijk zijn verontschuldigen aan maar hij wist achteraf best dat hij daar een fout maakte en ook biJ Slob zijn excuses had moeten aanbieden omdat die Gods Woord ook serieus nemen. Maar nee, Schelpje, SGP-stemmer weet het verhaal zo te verdraaien dat de SGP in een goed en de CU in een kwaad daglicht komt te staan.

Slob wijst naar Rutte op God (ook al vind jij het niet gepast), hij doet het wel. Ik heb niet gehoord wat de reactie van Van der Staaij was.
Laatst gewijzigd door Marnix op 16 okt 2013 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 09:09

Tuurlijk Marnix, haal jij de strijkbout er maar weer over.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2013 09:10

Yup. Al dat veroordelen kan ik niet zo goed negeren.

Maar goed, uit alles blijkt dat je bevooroordeeld bent en niet objectief. Je hebt van tevoren al het beeld: De SGP is de enige goede partij die rekening houdt met Gods Woord.... de CU is fout.... en dan ga je naar dit soort situaties kijken. Logisch dat je dan geen objectief oordeel vormt.... alleen dat veroordelen mag je ook wel achterwege laten als je Gods Woord serieus wil nemen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 09:15

Het was geen oordeel, maar een constatering. Mijn kinderen maakten er een opmerking over, ze vonden het een rare uitdrukking. (Zij hebben die buurman niet gekend)
De jeugd hoef je niet iets voor te schotelen, ze kijken hoe iemand is!
Ik zeg niet dat de CU slecht is, dat maak jij er nu van!
Het ging over meneer Slob, met zijn ongepaste uitdrukking.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2013 09:17

Nee. Daarvoor zeg je namelijk al andere dingen:

De SGP is de enige partij die rekening houdt met Gods Woord. Daarmee stel je op voorhand al dat de CU daar geen rekening mee houdt.

Daar ging het me om. Niet om wat daarna kwam. Als je met bovenstaande begint is het, zoals ik al zei, logisch dat je alles wat meneer Slob door een donkere bril bekijkt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 okt 2013 09:17

Ik geloof dat mijn bericht is weggehaald als antwoord op J. v. Slooten t.a.v. de opname dus het zal wel off-topic zijn geweest dus kan ik je vraag : "kan dat niet?" niet beantwoorden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2013 09:19

Marnix schreef:Nee. Daarvoor zeg je namelijk al andere dingen:

Daar ging het me om. Niet om wat daarna kwam. Als je met bovenstaande begint is het, zoals ik al zei, logisch dat je alles wat meneer Slob door een donkere bril bekijkt.

Die echt rekening houdt met Gods Woord.
CU doet hier en daar water bij de wijn!
Makkelijk om 1 woordje weg te laten en dan iemand verdacht te maken?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 okt 2013 09:53

Wilsophie schreef:Ik geloof dat mijn bericht is weggehaald als antwoord op J. v. Slooten t.a.v. de opname dus het zal wel off-topic zijn geweest dus kan ik je vraag : "kan dat niet?" niet beantwoorden.

Geen probleem, toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden :D

Terug naar “Archief”